fusee TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
fusee TEF
Hallo allemaal,
mijn TEF is afgekeurd voor de keuring..
reden: speling op de schommelpen en de fuseepennen,
ik dacht om de fuseebussen (en ook het lager, gezien ik die in een set kan kopen) te vervangen.
Mijn vraag is, hoe krijg ik die eruit, zijn daar speciale tools voor of kan ik ze er gewoon van langs boven naar beneden uitkloppen?
groeten,
Simon
mijn TEF is afgekeurd voor de keuring..
reden: speling op de schommelpen en de fuseepennen,
ik dacht om de fuseebussen (en ook het lager, gezien ik die in een set kan kopen) te vervangen.
Mijn vraag is, hoe krijg ik die eruit, zijn daar speciale tools voor of kan ik ze er gewoon van langs boven naar beneden uitkloppen?
groeten,
Simon
Ferguson TEF 20 1953
-
- Contacteer:
Re: fusee TEF
Hello Simon,
Je kunt eerst eens nieuwe fusee penen proberen, de bussen kunnen soms nog best aardig zijn. Busjes vervangen is een aardige klus omdat de bijde bussen na het plaatsen op maat moeten worden geruimd en wel zodanig dat de bijde boringen "in lijn" met elkaar staan. Daarvoor heb je een ruimer nodig met een piloot pen zoals ik laatst gemaakt heb voor een standaard ruimer, zie : http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=7&t=3849
Groetjes,
René.
Je kunt eerst eens nieuwe fusee penen proberen, de bussen kunnen soms nog best aardig zijn. Busjes vervangen is een aardige klus omdat de bijde bussen na het plaatsen op maat moeten worden geruimd en wel zodanig dat de bijde boringen "in lijn" met elkaar staan. Daarvoor heb je een ruimer nodig met een piloot pen zoals ik laatst gemaakt heb voor een standaard ruimer, zie : http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=7&t=3849
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hoi,
bedankt voor de tips,
ik ga beginnen met schommelpen- en bus want daar zit het meeste speling op
moet deze ook geruimd worden?
groeten,
Simon
bedankt voor de tips,
ik ga beginnen met schommelpen- en bus want daar zit het meeste speling op
moet deze ook geruimd worden?
groeten,
Simon
Ferguson TEF 20 1953
Hey, op histoparts beweren ze bij de bussen dat geen nabewerking nodig is?
Aangezien ze op minimum passing zijn gemaakt, en mijn pennen wel wat ingesleten zijn zou dit ook moeten lukken toch?
Een setje bussen kost heel wat minder dan nieuwe pennen.
Groeten,
Simon
Aangezien ze op minimum passing zijn gemaakt, en mijn pennen wel wat ingesleten zijn zou dit ook moeten lukken toch?
Een setje bussen kost heel wat minder dan nieuwe pennen.
Groeten,
Simon
Ferguson TEF 20 1953
-
- Contacteer:
Hello Simon,
Dat schijnt zo te zijn maar :
1. De pennen slijten harder dan de bussen
2. Zo strak als ik ze kan ruimen worden ze nooit. Hoe strakker ze worden hoe langer ze mee gaan.
Groetjes,
René.
Dat schijnt zo te zijn maar :
1. De pennen slijten harder dan de bussen
2. Zo strak als ik ze kan ruimen worden ze nooit. Hoe strakker ze worden hoe langer ze mee gaan.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
-
Hallo,
Hierbij voeg ik het filmpje van de reparatie van de schommelas van ons bert zijn Tef, oude gaten opboren en bussen inlassen, naboren en nieuw pen maken.
Dit alles op onze draaibank het is inderdaad niet eventjes.
Groet Andre
https://www.youtube.com/watch?v=95WrVKYVkEo
Hierbij voeg ik het filmpje van de reparatie van de schommelas van ons bert zijn Tef, oude gaten opboren en bussen inlassen, naboren en nieuw pen maken.
Dit alles op onze draaibank het is inderdaad niet eventjes.
Groet Andre

https://www.youtube.com/watch?v=95WrVKYVkEo
Bedankt voor de info, elpene en René!
ik apprecieer jullie ervaringskundige uitleg
handig filmpje andré
ik apprecieer jullie ervaringskundige uitleg

handig filmpje andré
Ferguson TEF 20 1953