hefinrichting MF 130

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Claude

hefinrichting MF 130

Bericht door Claude »

Dag allemaal,
Gisteren in mijn laadbakje aan mijn MF130 mest vervoerd.
Vandaag wilde ik dat weer doen.
Leeg bakje ging mooi omhoog. Maar tijdens de rit is het gezakt.
Heffen met het bakje aan lukt niet. Mijn eigen gewicht heft hij ook niet.
Onbelast heffen lukt.
Hoe krijg ik dit opgelost.
Alvast bedankt.
Claude

Claude

Re: hefinrichting MF 130

Bericht door Claude »

dank voor de reactie.
Zag inderdaad olie met schuim op... bedoel je hier mee mayonaise?
Filter onder de zetel is niet zo oud.
Die aan de aftakas heb ik gereinigd in 2008 toe ik de trekker kocht. Dus allicht best weer reinigen?
Ik pak eerst de filters aan en zie dan verder.

Groeten,
Claude

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Claude,

Olie die groen is ?. Dan zit er water in en dan blijf je film vorming houden op je filters. Olie verversen en filters reinigen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Claude

Bericht door Claude »

Dank voor de reacties. We beginnen er dit weekend aan.
Ik laat nog wel iets weten.

Claude

Claude

Bericht door Claude »

jammer, maar helaas...

Alles gereinigd. Nieuwe filter, nieuwe olie. Bij hoog toerental krijgt hij het bakje omhoog.

Kan het dat de pomp defect is?

Groeten en bedankt,
Claude

Claude

Bericht door Claude »

Zo ver zijn.
Aan de pomp volgende o-ringen vervangen.
- aan de aanzuig, bij het binnenkomen van de pomp.
- aan de perskant dienaar de piston gaan
- telkens twee o-ringen aan de kleinere buisjes.
resultaat: iets meer druk maar niet veel.

Dus alles weer open.

De ring in de zuiger vertoont geen scheuren. Maar de zuiger met ring beweegt wel heel vlot in zijn huis. Kan het dat die niet genoeg afsluit?
Iets anders heb ik niet ontdekt.

Hoe moet het nu verder?
Kan het dat de pomp niet meer voldoende geeft? Hoe kan ik dat testen?
Groeten,
Claude

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Claude,

Filter onder de aftakas is gereinigd ?. Dan is er mogelijk de rubber zitting waar de zuigbuis van de pomp contact mee maakt die lekt (dus lucht zuigt) en anders de overdruk klep die defect is of rommel tussen zit ?.

Groetjes,

René
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Claude

Bericht door Claude »

Beste René,
De zuigbuis hangt in de olie. Dus daar is toch geen dichting? of wel.
De zuigbuis zit in de pomp met een O-ring. Die hebben we ook vervangen. Het overdrukventiel is getest en werkt.

Groeten en dank voor je reactie.
Claude

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Voor de duidelijkheid over de locatie van het filter op een franse trekker, als je de rode plaat in Peter z'n foto weg neemt :

Afbeelding

Achter de veer zit dit filter :

Afbeelding

Ik heb helaas geen foto gemaakt van het rubber waar de zuigbuis op drukt, wellicht als Peter er nog eens een los heeft liggen dat hij dat eens kan doen. Die dichting is noodzakelijk omdat de pomp aan het deksel hangt en de zuigbuis dus onderbroken wordt als je het deksel lift.

Groetjes,

René

Claude

Bericht door Claude »

De filter die je toont op de onderste foto is er wel degelijk uitgehaald, gereinigd en terug gestoken. Op de filter duwt een rubberen top die dan door een veer op zijn plaats wordt gehouden. Tussen rubberen dop en veer zit een rondel. En dan komt de plaat er tegen. Onder aanzuigbuis had ik verstaan, de buis die aan de aanzuigkant van de pomp hangt en dan naar de olie gaat. Die kan toch niet anders dan in de olie hangen?

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Claude,

Aan het eind van die buis zit een soort "potje" welke bij montage van het deksel contact maakt met een dik rubber dat op het vernsellingsbak huis zit. Dat moet afdichten, anders zuigt ie lucht ipv. olie via de inwendige leiding en bovengenemde filter.

Groetjes,

René.

Claude

Bericht door Claude »

Goede morgen,
Ik heb er nog even over geslapen of beter... wakker van gelegen.
- Enerzijds is er de aanzuigfilter onder de aftakas. Die zit vast met een rubber, een rondel en een veer. Daar komt een plaat tegen met zes schroeven (rode plaat op de foto).
- Anderzijds hangt aan de pomp een buis. Eerst een stuk dat horizontaal gaat en dat dan aan dat "potje" zoals René het beschrijft in het oliebad gaat. Hier komt dan toch geen rubber ring of zo aan te pas.

(ik probeer een foto toe te voegen. Hoe moet dat?)

Dank voor de reacties en het volgen,
Claude

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Claude,

De olie gaat door het filter en dan omhoog door een standbuis (zie 2 op de doorsnede). Om vervolgens aan te sluiten met het deksel zit er op punt 1 een dikke rubber ring tussen het potje op het deksel en de rib in het vernellingsbakhuis waar de pijp in omhoog steekt.

Groetjes,

René.
Bijlagen
MF25_30_etc_lift_system.jpg
MF25_30_etc_lift_system.jpg (116.01 KiB) 9068 keer bekeken

Claude

Bericht door Claude »

Jullie zijn geweldig.
Tessenderlo is het einde van de wereld niet. Ik ben van Haasdonk(Beveren-waas)Ik kan gerust eens tot daar komen met onderdelen om te bestuderen als we geen oplossing vinden.
We hebben een ring voor de zuiger besteld. Die leek toch wat te hard en stond wat rond.
Wat de tekening van René betreft... Op punt 1 zit geen ring. De horizontale buis en de verticale zitten aan mekaar vast. Als we het deksel opheffen komt de buis die naar beneden gaat dus mee. ik neem aan dat daar geen lucht kan aangezogen worden.

Kunnen jullie me zeggen hoe ik een foto toevoeg?
Dit lukt niet.
Alweer bedankt voor het supporteren,
Claude

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Claude,

In de FAQ van dit forum, staan twee topics die er over gaan.
Lees die maar eens door. Als er dan nog vragen zijn, hoor ik het graag.

http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=925

http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=20
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie