Hallo,
Vandaag weer lekker gewerkt met ons 35gerke. Viel Me wel op dat hij stationair erg blauw dampte. Wat kan dat zijn?
Mvg
Blauwe rook
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Blauwe rook
Hello Saraeva,
Blauw is meestal olie verbranding. Heb je ook veel carter druk ?.
Groetjes,
René.
Blauw is meestal olie verbranding. Heb je ook veel carter druk ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Blauwe rook
Beste Rene,
Hoe kan ik daar eenvoudig achter komen?
Mvg Pascal
Hoe kan ik daar eenvoudig achter komen?
Mvg Pascal
Re: Blauwe rook
Door te kijken of er rook uit je carterontluchting komt. Is vaak olievulpijp of verticaal pijpje langs carter.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Blauwe rook
Hello Pascal,
Bij de 23C zit er een pijp van kleppendeksel naar de onderkant van het carter aan de rechterkant van de motor. Daar komt de overdruk uit de motor. Als die druk zo erg is dat ie kort gras om blaast en of er olie mee komt dan is het zuigerveren die slecht zijn. Dan start de motor ook slecht als dat zo is. Is de ontluchting normaal dan is het olie via versleten klepgelijders. Het zal een kombinatie van de twee zijn als je veel carterdruk hebt.
Groetjes,
René.
Bij de 23C zit er een pijp van kleppendeksel naar de onderkant van het carter aan de rechterkant van de motor. Daar komt de overdruk uit de motor. Als die druk zo erg is dat ie kort gras om blaast en of er olie mee komt dan is het zuigerveren die slecht zijn. Dan start de motor ook slecht als dat zo is. Is de ontluchting normaal dan is het olie via versleten klepgelijders. Het zal een kombinatie van de twee zijn als je veel carterdruk hebt.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....