vooruit(gang)
Moderators: Tony, fergie, admin
vooruit(gang)
Goed voornemen, Ford 2N een beetje op normale transport snelheid brengen.
Gereviseerd en voor gemonteerd, gereed voor inbouw!
Gereviseerd en voor gemonteerd, gereed voor inbouw!
- Bijlagen
-
- foto (2).JPG (126.3 KiB) 12566 keer bekeken
Re: vooruit(gang)
Hier ga je veel plezier aan beleven Thomas.
Ik heb vorig jaar een sherman combination transmission gekocht voor mijn ferguson TEA. Ik heb ondertussen al wat proefritten kunnen maken en de Hi versnelling is echt wel fantastisch.
Het geeft allesinds het gevoel dat de tea nu sneller loopt dan onze MF135
Of dit werkelijk zo is moet ik nog eens testen.
Ik heb heel lang gezocht naar een exemplaar bestemd voor de ferguson (lagere deksel zodanig dat het start mechanisme nog kan functioneren), maar deze zijn echt onvindbaar aan het worden. Ik heb dan de gok gewaagd en een ford exemplaar gekocht en deze aangepast en gereviseerd.
Groeten
Jan
Ik heb vorig jaar een sherman combination transmission gekocht voor mijn ferguson TEA. Ik heb ondertussen al wat proefritten kunnen maken en de Hi versnelling is echt wel fantastisch.
Het geeft allesinds het gevoel dat de tea nu sneller loopt dan onze MF135

Ik heb heel lang gezocht naar een exemplaar bestemd voor de ferguson (lagere deksel zodanig dat het start mechanisme nog kan functioneren), maar deze zijn echt onvindbaar aan het worden. Ik heb dan de gok gewaagd en een ford exemplaar gekocht en deze aangepast en gereviseerd.
Groeten
Jan
Re: vooruit(gang)
Dag Janos,
Ligt eraan welk type je koopt, de combinatie transmissie (zoals afgebeeld) heeft op de Ferguson een ander deksel om het startmechanisme in werking te houden.
Echter de step up bakken hebben een andere bovendekse waarbij de schakelmof aan de voorzijde eruit komt, deze past 1 op 1 in Ferguson.
Heb er zelf een in een TE 20 gebouwd, loopt nu 45 km/u, schiet lekker op.
Verwacht binnenkort ook een Hupp overdrive, die moet in een TEF gaan...
Zeldzaam zijn ze trouwens niet echt, kom wekelijks slopers op Ebay tegen en in de VS worden ze regelmatig aangeboden, wel waar, de prijs voor een goed exemplaar behoorlijk oplopen...
Groeten!
Thomas
Ligt eraan welk type je koopt, de combinatie transmissie (zoals afgebeeld) heeft op de Ferguson een ander deksel om het startmechanisme in werking te houden.
Echter de step up bakken hebben een andere bovendekse waarbij de schakelmof aan de voorzijde eruit komt, deze past 1 op 1 in Ferguson.
Heb er zelf een in een TE 20 gebouwd, loopt nu 45 km/u, schiet lekker op.
Verwacht binnenkort ook een Hupp overdrive, die moet in een TEF gaan...
Zeldzaam zijn ze trouwens niet echt, kom wekelijks slopers op Ebay tegen en in de VS worden ze regelmatig aangeboden, wel waar, de prijs voor een goed exemplaar behoorlijk oplopen...
Groeten!
Thomas
Re: vooruit(gang)
Inderdaad, maar ik wou echt wel een combinatie transmissie.
Ik heb hem momenteel werkend met behoud van het startmechanisme van de ferguson.
Ik heb mijn bak ook uit de VS, maar om daar nog een origineel voor de ferguson bestemd exemplaar te vinden wordt toch aardig moeilijk indien je geen woekerprijs wil betalen. De gewone ford exemplaren zijn idd nog vrij goed te vinden.
Allesinds leuke vooruitzichten, die hupp overdrive lijkt mij trouwens ook een leuke toevoeging.
Groeten
Jan
Ik heb hem momenteel werkend met behoud van het startmechanisme van de ferguson.
Ik heb mijn bak ook uit de VS, maar om daar nog een origineel voor de ferguson bestemd exemplaar te vinden wordt toch aardig moeilijk indien je geen woekerprijs wil betalen. De gewone ford exemplaren zijn idd nog vrij goed te vinden.
Allesinds leuke vooruitzichten, die hupp overdrive lijkt mij trouwens ook een leuke toevoeging.
Groeten
Jan
Re: vooruit(gang)
Ja leuk zo'n Hupp, maar drie jaar naar gezocht, ik wilde een TEF ook een beetje economischer maken, maar je zit met het probleem van de brandstoffilters op die plek bij een TEF.
Een Hupp heeft de hendel rechts zitten...
Maar nooit veel van gemaakt.
En inderdaad combinations's voor een Ferguson vinden is a tough job...
Groeten.
Een Hupp heeft de hendel rechts zitten...
Maar nooit veel van gemaakt.
En inderdaad combinations's voor een Ferguson vinden is a tough job...
Groeten.
- Bijlagen
-
- IMG_0324.jpg (178.91 KiB) 12553 keer bekeken
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: vooruit(gang)
Hello Thomas,
Ziet er niet echt moeilijk uit om de hendel van de sherman bak om te zetten naar de andere kant.......
Groetjes,
René.
Ziet er niet echt moeilijk uit om de hendel van de sherman bak om te zetten naar de andere kant.......
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....