hef mf65 heft niet meer nadat de schuif is gereviseerd
Moderators: Tony, fergie, admin
hef mf65 heft niet meer nadat de schuif is gereviseerd
hallo
ik heb een mf65 waarvan de hef altijd werkte maar op de hydroliek ventielen stond geen druk
ik heb de regelschuif eraf gepakt en die heb ik helemaal netjes gemaakt nieuwe o-ringen
nieuwe koperringen ik heb hem netjes geschuurd in de draaibank nieuwe bouten enz.
die schuif is nu weer goed
nu heb ik alles gemonteerd maar nu heft hij niet meer
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn want ik weet het niet meer
alvast bedankt
mvg. jesper
ik heb een mf65 waarvan de hef altijd werkte maar op de hydroliek ventielen stond geen druk
ik heb de regelschuif eraf gepakt en die heb ik helemaal netjes gemaakt nieuwe o-ringen
nieuwe koperringen ik heb hem netjes geschuurd in de draaibank nieuwe bouten enz.
die schuif is nu weer goed
nu heb ik alles gemonteerd maar nu heft hij niet meer
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn want ik weet het niet meer
alvast bedankt
mvg. jesper
-
- Contacteer:
Re: hef mf65 heft niet meer nadat de schuif is gereviseerd
Hello Jesper,
Waar jij de schuif gedemonteerd hebt is net recht voor op het hefdeksel ?. Als ie nu niks meer doet zou ik dan ff checkken of de standpijp die daar recht onder zit en de pomp in loopt nog wel goed zit. Eventueel de schuif er weer af en de pijp er door het deksel uit schuiven. Er zitten boven en onder een O-ring op, die lekken vaak vanwege ouderdom. Zeker als iemand ze "verstoord" heeft ook al was dat niet jouw bedoeling.
Groetjes,
René.
Waar jij de schuif gedemonteerd hebt is net recht voor op het hefdeksel ?. Als ie nu niks meer doet zou ik dan ff checkken of de standpijp die daar recht onder zit en de pomp in loopt nog wel goed zit. Eventueel de schuif er weer af en de pijp er door het deksel uit schuiven. Er zitten boven en onder een O-ring op, die lekken vaak vanwege ouderdom. Zeker als iemand ze "verstoord" heeft ook al was dat niet jouw bedoeling.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo
De schuif is goed gemonteerd en dat pijpje zit er ook nog goed in
Ik heb hem er al meerdere malen af gehad en er zit ook voldoende olie in
Ik zou het niet meer weten
Mvg jesper
De schuif is goed gemonteerd en dat pijpje zit er ook nog goed in
Ik heb hem er al meerdere malen af gehad en er zit ook voldoende olie in
Ik zou het niet meer weten
Mvg jesper
Hallo Jesper,
Als je het hydrauliekventiel eraf haalt en je laat de tractor lopen, komt er dan olie uit de standpijp als je de hef op heffen zet?
De standpijp kan net naast het gat in de pomp staan.
Op het oog lijkt het dat je standpijp goed hebt staan.
Je kunt ook met een draadeind M 6 o.i.d. het gat in de pomp opzoeken en de standpijp er overheen schuiven.
Groeten Wim.
Als je het hydrauliekventiel eraf haalt en je laat de tractor lopen, komt er dan olie uit de standpijp als je de hef op heffen zet?
De standpijp kan net naast het gat in de pomp staan.
Op het oog lijkt het dat je standpijp goed hebt staan.
Je kunt ook met een draadeind M 6 o.i.d. het gat in de pomp opzoeken en de standpijp er overheen schuiven.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Hallo
Ik ben erachter wat het probleem is!
De hydropomp is gewoon gebarsten
Waarschijnlijk doordat de olie er al zolang in zit zit er daardoor veel troep in en is hij verstopt geraakt dus gaan barsten
Ik moet nu helaas wel op zoek naar een andere pomp of een ander segment
Mvg jesper
Ik ben erachter wat het probleem is!
De hydropomp is gewoon gebarsten
Waarschijnlijk doordat de olie er al zolang in zit zit er daardoor veel troep in en is hij verstopt geraakt dus gaan barsten
Ik moet nu helaas wel op zoek naar een andere pomp of een ander segment
Mvg jesper
Hallo Jesper,
Werkt het overdrukventiel wel?
Als dit vast zit kan de pomp de olie niet afblazen als de olie naar jou hydrauliek koppeling geblokkeerd is.
Groeten Wim.
Werkt het overdrukventiel wel?
Als dit vast zit kan de pomp de olie niet afblazen als de olie naar jou hydrauliek koppeling geblokkeerd is.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Hallo
Waarschijnlijk is dat wel het probleem
Nieuwe onderdelen zijn besteld dus hoop hem eind deze week weer op te bouwen
Mvg jesper
Waarschijnlijk is dat wel het probleem
Nieuwe onderdelen zijn besteld dus hoop hem eind deze week weer op te bouwen
Mvg jesper