inschrijving mf 30 belgie

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jeanke04

inschrijving mf 30 belgie

Bericht door jeanke04 »

hallo,

ik zou graag mijn mf 30 inschrijven in belgie, niet als oldtimer maar als landbouwtrekker.

alleen heb ik geen papieren van deze trekker, van deze zouden geen gelijkvormigheidsattesten zijn gemaakt aan gezien deze zijn gebouwd voor 1968.

kan iemand mij hiermee helpen zodat ik deze toch op de baan zou kunnen krijgen?

alvast bedankt
jan

jeanke04

Re: inschrijving mf 30 belgie

Bericht door jeanke04 »

hallo,

indien ik via een attest van verlies van documenten toch op de keuring een nieuw roos formulier kan bekomen,
dan heb ik geen gelijkvormigheidsattest nodig?

jan

johan

Bericht door johan »

Hallo,
Moet daar allemaal niet zo een drama van maken, u gaat gewoon naar de douane met een chassnr in de veronderstelling dat ie nog niet ingeschreven is in Belgie en u vraagt een formulier 705, u neemt mee naar de douane een factuur(zelf willekeurig maken) van een ingevoerde tractor, bv nederland, frankrijk. U vraagt via een dealer een attest van herkomst. U gaat dan naar de schouwing met de factuur, attest van herkomst en formulier 705 en vraagt een administratieve keuring aan.
U ontvangt dan een witte nummerplaat, en met die witte nummerplaat is ie ingeschreven als landbouwvoertuig maar moet rijden op witte diesel. Onder de 3500kg ben je vrijgesteld van periodieke keuring.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

johan

Bericht door johan »

Zelf zo 2 tractoren ingeschreven met die bullshit.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

JanDK

Bericht door JanDK »

Wat als je het inschrijvingsbewijs hebt van vorige eigenaar , maar geen gelijkvormigheidsatest ?
Is er dan een probleem?

jeanke04

Bericht door jeanke04 »

hallo,

ondertussen is de trekker volledig door de papier winkel heen.

attest opgevraagd bij matermaco => hier mee naar de doaune voor inschrijving ( leg gewoon uit dat deze altijd in belgie heeft gestaan en hoe oud deze is) => administratieve keuring op de keuring => dit op sturen naar DIV samen een foto van het typeplaatje en het attest van matermaco.

daarna ontvang je een plaat.

heel gedoe geweest omdat niemand de juiste procedure kende maar uiteindelijk is het gelukt!

jan

Plaats reactie