Hallo beste mf liefhebbers.
Wie van jullie heeft er ervaring met een nieuwe kabelboom (van Histoparts ).
Ik ben een mf 35x aan het opbouwen en zit met het dilemma of ik een nieuwe kabelboom moet aanschaffen of de ouwe gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee en /of kan mij advieseren.
Alvast bedankt,
m.v.g, Josephus
kabelboom mf 35x
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: kabelboom mf 35x
Hello Josephus,
Ik zou persoonlijk zelf een nieuwe maken naar het oude voorbeeld. Maar als je niet alle diktes kable hebt liggen kan ik me voorstellen dat je liever een kant en klare koopt. Echter, ik hoor al jaren van alle kanten dat die nieuwe kabelbomen niet altijd even perfect passen, het kost dus meestal nog wat moeite om ze aan gesloten te krijgen.
Groetjes,
René.
Ik zou persoonlijk zelf een nieuwe maken naar het oude voorbeeld. Maar als je niet alle diktes kable hebt liggen kan ik me voorstellen dat je liever een kant en klare koopt. Echter, ik hoor al jaren van alle kanten dat die nieuwe kabelbomen niet altijd even perfect passen, het kost dus meestal nog wat moeite om ze aan gesloten te krijgen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01
Re: kabelboom mf 35x
Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe kabelboom van Histoparts gebruikt voor mijn MF35-4 (met 23C motor) en die paste prima. Was wel even puzzelen, en 1 draad in de boom was "over", misschien voor de thermostart die ik niet op mijn trekker heb, of zoiets. Die heb ik maar afgeknipt aan beide kanten die uit de boom staken, kan het ook geen sluiting maken of ergens tussen komen.
Maar misschien had ik wel geluk hoor.
Groeten,
Andreas
Maar misschien had ik wel geluk hoor.
Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht

Re: kabelboom mf 35x
Hallo Andreas,
De draad die jij over had kan inderdaad van het voorgloei element zijn.
Die is Josephus wel nodig.
Jij hebt de draden van het voorgloeisysteem bij jou 23 C motor toen niet vernieuwd neem ik aan.
Groeten Wim.
De draad die jij over had kan inderdaad van het voorgloei element zijn.
Die is Josephus wel nodig.
Jij hebt de draden van het voorgloeisysteem bij jou 23 C motor toen niet vernieuwd neem ik aan.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: kabelboom mf 35x
Hallo Josephus,
Een jaar of 2 a 3 geleden heb ik een kabelboom van HP in mijn 35x gezet. Hij paste prima en functioneert tot nu toe ook goed. Wel oppassen, verlichting is niet inclusief.
Succes
Gr Theo
Een jaar of 2 a 3 geleden heb ik een kabelboom van HP in mijn 35x gezet. Hij paste prima en functioneert tot nu toe ook goed. Wel oppassen, verlichting is niet inclusief.
Succes
Gr Theo
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01
Re: kabelboom mf 35x
Gut dat is een goeie vraag. Ik kan het me niet zo goed herinneren eigenlijk, maar ik meen dat ik ook de (zwarte) draden van het contactslot naar de gloeispiraal/weerstand onder het dashboard en van het dashboard naar de 1e gloeier in de kop (die andere zijn met een stangetje verbonden) vervangen had. Ik herinner me ook dat er naderhand enge rook uit het dashboard kwam, van die weerstand. Bleek vuil of zo te zijn, maar ik dacht eerst aan smeltende draden
Gelukkig niks aan de hand, de rook verdween, de draden bleven heel en alles bleef het doen.
Inderdaad, de kabelboom is alleen voor de motor/startmotor/dynamo/spanningsregelaar/contactslot/veiligheidsschakelaar (op versnellingsbak). Alle andere bedrading onder het dashboard heb ik vervangen met andere draad, dus voor verlichting, claxon (die zat rechtstreeks aan de accu), zekeringkastje en verlichting. Was nog een aardige puzzel, want door de ouderdom was hier en daar de kleur van de draden niet zo duidelijk meer.
Groeten,
Andreas

Inderdaad, de kabelboom is alleen voor de motor/startmotor/dynamo/spanningsregelaar/contactslot/veiligheidsschakelaar (op versnellingsbak). Alle andere bedrading onder het dashboard heb ik vervangen met andere draad, dus voor verlichting, claxon (die zat rechtstreeks aan de accu), zekeringkastje en verlichting. Was nog een aardige puzzel, want door de ouderdom was hier en daar de kleur van de draden niet zo duidelijk meer.
Groeten,
Andreas
massey 35 schreef:Hallo Andreas,
De draad die jij over had kan inderdaad van het voorgloei element zijn.
Die is Josephus wel nodig.
Jij hebt de draden van het voorgloeisysteem bij jou 23 C motor toen niet vernieuwd neem ik aan.
Groeten Wim.
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
