Ik vermoed dat je met 'chemise' de cylinderbussen bedoeld ?. Da's dan in princiepe een hele klus waarvoor vrijwel de hele motor uit elkaar moet. In dat geval zou ik overigens de kleppen en de lagerschalen meteen ook controleren en eventueel reviseren.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Iedere MF trekker verdient het om opgemaakt te worden. Of je een MF trekker moet voor de winst na het opknappen? Dat zou ik niet doen. Of je knapt hem goed en serieus op en je bent blij als je uit de kosten komt, of je lapt hem met de franse slag op en maakt winst. Dat is wat ik zo hoor van mensen.
Het zijn overigens wel leuke trekkers. Als ik ooit meer ruimte heb, wil ook nog eens een goede MF 130.
550 euro is een normale prijs voor een loop/sloop tractor.
Heb je de trekker al gezien? Denk je ook aan nieuwe olie, filters, pakkingen etc? Misschien mag er ook wel nieuwe verf op. En als je toch de motor los hebt, controleer dan gelijk de krukas lagers etc.
Van prijzen weet ik niets. Ik weet wel dat even wat rondvragen behoorlijk wat verschil op kan leveren. Er zijn diverse bedrijven die dat spul kunnen bestellen en leveren.