parking brake van een 6485 dyna 6

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
eddyarc

parking brake van een 6485 dyna 6

Bericht door eddyarc »

Ik ben aan het zoeken naar een elektrisch probleem van de parking brake deze wil niet uit gaan waardoor de tractor niet rijdt .
Ik heb de bedrading van de handrem al volledig na gekeken maar die is volgens mij in orde toch blijft de parking bake aan staat kan er iemand hier mee helpen dank u.
grz.eddy.

Sluismolenaar

Re: parking brake van een 6485 dyna 6

Bericht door Sluismolenaar »

Gut een 6485 dyna 6, da's toch wel effies wat anders dan een 35... :mrgreen:

Ik heb er absoluut geen verstand van, maar je schrijft dat het zo te zien niet aan d ebedrading kan liggen dat de parkeerrem aan blijft (dus er staat stroom op, of juist niet?).
vragen die ik dan heb:
- moet er spanning op de rem staan om deze te laten remmen of juist om de rem te lossen? (zonder spanning zou hij altijd op de rem staan, dus als de trekker uit staat wel handig)
- uitgaande van dat er geen spanning op moet staan: schakelaar of relais die dat regelt kapot? Misschien kun je die vinden en doormeten?
- uitgaande van dat er wel spanning op moet staan: zelfde verhaal.
- doet het dashboard lampje dat aangeeft dat de parkeerrem aan staat het wel?
- blijft de rem (soort motor of hefmagneet?) soms hangen (roest, vuil, veertje kapot?) Zul je wel al naar gekeken hebben waarschijnlijk.

Mijn broer heeft vroeger bij een MF dealer gewerkt en had een trekker die niet wilde opladen. Alles nagekeken, dingen vervangen, bleek het dashboardlampje zelf stuk, maar dat zorgde er ook voor dat het opladen niet meer werkte... Voor dat je daar achter bent ben je wel even zoet.

Succes en groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

eddyarc

Bericht door eddyarc »

de spanning moet er af zijn om de rem uit te schakelen relais zit er niet tussen en een veer of hefboom is oke en lampje is niet stuk want het blijft branden.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Zit er een zekering in voor die rem alleen ?. Ander zekering er uit en kijken of het dan opgelost is.

Overigens, dit is een trekker met electronisch dashboard ?. Zitten alle stekkeres daarvan juist gemonteerd ?. De dealer vertelde mij dat je deze machines zonder dashbord niet van z'n plek kreeg dus...

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Sluismolenaar

Bericht door Sluismolenaar »

Oh jee, het is misschien een digitale... (geen microsoft windows hoop ik haha). Vreemd. Je zegt de spanning moet er af zijn om de rem te lossen. Ik kan me voorstellen dat de parkeerrem eigenlijk min of meer automatisch "aan" gaat als je de trekker uit zet. Dat vind ik een soort logische toestand, dan kan hij met motor uit en in zijn vrij nooit per ongeluk aan de rol gaan. Een hefboom met veer trekt dan de rem aan, die veer kan in de rem-motor (hefmagneet) zitten. Betekent dan wel dat zodra je de trekker start (contact aan, spanning op het systeem) de rem meteen gelost wordt tenzij hij nog via de schakelaar op de rem staat. In dat geval gaat het dashboardlampje aan, maar de rem zelf is nog spanningloos. Druk je de knop in om de rem uit te zetten zodat je kunt rijden, gaat er spanning op de rem-motor (hefmagneet of zoiets).

Nogmaals, ik heb absoluut geen enkele kennis van deze of soortgelijke moderne trekkers, maar als een soort veiligheidstoestand zou bovenstaande in mijn beleving een logische werking zijn.

Maar, eh, afgezien daarvan. Als het via een soort centrale computer in het dashboard bestuurd wordt (ik bedoel, je knopje verbindt aan de rem en een dashboardlampje) dan kan ook daar nog de fout in zitten...

Succes,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

eddyarc

Bericht door eddyarc »

Hallo iedereen probleem is opgelost ze hebben met de pc de codes terug ingeleerd en het probleem is opgelost raar dat die codes zomaar verdwijnen maar ja dat is elektronica zeker . bedankt voor het mee denken met dit probleem .
grz.eddy

Plaats reactie