In de vooras van de MF 155 hebben we een aantal keerringen zitten die helemaal zijn ingelopen op de as waarop die af moet dichten, met het gevolg dat ze niet meer afdichten.
Wat is hiervoor de beste oplossing?
De nieuwe keerring er minder ver in tikken of zijn er ook keerringen te krijgen die de lip op een andere plek hebben zitten?
Als je daar een nieuwe keering in zet, gaat het weer lekken.
Je zult dus iets moeten verzinnen.
Voor sommige diameters kun je een dunwandige krimpring krijgen die je er overheen kunt plaatsen. Daarna kun je weer een normale keering monteren.
Gerrit bedoeld een product van SKF, "Speedy sleve". Zijn dunwandige RVS ringen die je in heel veel maten kunt krijgen. Ze worden gemonteerd met een dop of stukje pijp door ze op de as te persen dmv een rand aan de bus. Ik heb er recentelijk een paar gebruikt en vondt het een prima oplossing.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Oplassen geeft vervorming, zachter materiaal tenzij je speciaal ($$) toevoeg materiaal hebt en afdraaien met een draaibank die je niet hebt wil moeilijk en of kost ook geld om te laten doen. De Speedy sleeve instaleer je met een hamer, wat is simpeler ?. En wat is goedkoper ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik heb ook wel eens naar die speedy sleeves gekeken. Maar volgens mij zijn ze best prijzig. En niet zo makkelijk aan te komen.
Als het mogelijk is dan draai ik het af totdat de as weer glad is. Dit is meestal niet meer dan 0,25mm en dat kan een keerring over het algemeen makkelijk opvangen.
Ongeveer 10,- euro voor 30mm of zo, da's toch niet duur vergeleken met een draaibank en de tijd die het kost. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik "ff naar de draaibank loop" maar als je die niet hebt. Ik kan me haast niet meer voorstellen hoe het gaat als je geen draaibank hebt maar toen we onze eerste trekker kochten had ik die nog niet....
Groetjes,
René.
Tsja, sinds ik zelf geen draaier meer ben, kan ik niet zo makkelijk meer bij een draaibank, dus ik ga toch eerst eens zo'n sleeve proberen.
Ben benieuwd hoe dat gaat!
Prijs valt me mee. Ik dacht mij te herinneren dat het rond de €30 lag.
Voor dat geld is het het proberen waard als er makkelijk is aan te komen.
Mvg Marco