fe 35 blijft niet lopen
Moderators: Tony, fergie, admin
fe 35 blijft niet lopen
hallo ik heb een fe 35 goudbuik helemaal gereviseert en heeft al gelopen alles nieuwe filter en een nieuw membraam in de opvoerpomp maar als ik hem nu start slaat hij na 20 seconden weer af en dan startje hem ook zo weer loopt hij weer even en dan weer het zelfde
wie kan mij een tip geven
wie kan mij een tip geven
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: fe 35 blijft niet lopen
Jelle,
Eerste reactie van mij is niet goed ontlucht. Tweede reactie is verstopping.
Als alle leidingen nog origineel zijn, is zaak om de zaak goed te ontluchten volgens het instructie boekje.
Als je het instructieboekje niet hebt, kun je die vinden op de volgende pagina van deze site.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder7.htm
Meer kan ik er op dit moment niet van zeggen.
Eerste reactie van mij is niet goed ontlucht. Tweede reactie is verstopping.
Als alle leidingen nog origineel zijn, is zaak om de zaak goed te ontluchten volgens het instructie boekje.
Als je het instructieboekje niet hebt, kun je die vinden op de volgende pagina van deze site.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder7.htm
Meer kan ik er op dit moment niet van zeggen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: fe 35 blijft niet lopen
Hoi,
misschien zit de opening in je brandstofreservoir dicht?
Dan wordt onderdruk gezogen door een dalend vloeistofniveau wat inwerkt tegen de zuigkracht van je pomp?
Na 20 sec lijkt me wel wat snel natuurlijk..
groeten,
Simon
misschien zit de opening in je brandstofreservoir dicht?
Dan wordt onderdruk gezogen door een dalend vloeistofniveau wat inwerkt tegen de zuigkracht van je pomp?
Na 20 sec lijkt me wel wat snel natuurlijk..
groeten,
Simon
Ferguson TEF 20 1953
Re: fe 35 blijft niet lopen
ik denk dat ik het euvel heb gevonden er komt geen diesel uit mijn plunjes van de brandstof pomp dus denk dat er meer aan de hand is
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: fe 35 blijft niet lopen
Hello Jelle,
De beste pomp ter wereld geeft geen diesel als ie niets aangevoerd krijgt. Controleer eerst de aanvoer (filters, leidingen, kranen enz). Als je de opvoerpomp bedient moeten er vlote scheuten diesel komen uit alle leidingen na dat pompje en er voor moet het toch redelijk vlot er uit lopen.
Groetjes,
René.
De beste pomp ter wereld geeft geen diesel als ie niets aangevoerd krijgt. Controleer eerst de aanvoer (filters, leidingen, kranen enz). Als je de opvoerpomp bedient moeten er vlote scheuten diesel komen uit alle leidingen na dat pompje en er voor moet het toch redelijk vlot er uit lopen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01
Re: fe 35 blijft niet lopen
Als je trekker na de revisie gelopen heeft doet je injectiepomp het blijkbaar wel, maar de toevoer van diesel naar die pomp heeft kuren. Na wat ik beleefd heb met mijn MF35 denk ik ook aan de brandstoftoevoer. Ik zou daar dan ook nog eens heel goed naar kijken en echt heel goed ontluchten. Bekijk anders mijn draadje daarover eens. Ik dacht op een gegeven moment ook dat de injectiepomp naar de philisteinen was, maar 1 grote luchtbel boven in het grote brandstoffilter bleek de oorzaak...
Succes en groeten,
Andreas de Vos
Succes en groeten,
Andreas de Vos
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht

Re: fe 35 blijft niet lopen
Sluismolenaar
ik heb uw berichten terug gelezen het is persies het zelfde probleem als dat ik heb.
hoe heeft u het uiteindlijk verholpen in hoor het graag
ik heb uw berichten terug gelezen het is persies het zelfde probleem als dat ik heb.
hoe heeft u het uiteindlijk verholpen in hoor het graag
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01
Re: fe 35 blijft niet lopen
Dag Jelle,
Ik weet niet of je de werkplaats manual van de FE/MF-35 hebt, maar dat zou wel makkelijk zijn. Ik doe het nu even uit mijn hoofd en ga er even van uit dat je nergens lekkages hebt en dat je hele brandstofsysteem tot aan de injectiepomp leeg is, of niet vol genoeg...
- grote ontluchtingsbout bovenop grote brandstoffilter er uit of goed los;
- kraanje onder de tank dicht, bezinkglas eronder even los en dan kraantje open, tot het glas vol is en diesel er over begint te lopen, glas omhoog duwen en met beugel vastklemmen. Diesel blijft dan er in stromen en duwt de luchht door het filtergaasje naar boven. Als het koper is gaat dit vanzelf, is het een nieuw kunststof gaasje dan eerst die met een stukje schoon keukenpapier/doek o.i.d. afvegen zodat hij droog is. Anders zit er diesel in die kleine gaatjes en wil de lucht er niet door;
- met opvoerpompje pompen tot grote brandstoffilter vol is en er geen lucht meer uit de grote bout komt, dan weer vast.
- aangenomen dat je net als ik een banjoboutje (kleiner dan die andere 3) midden bovenop het grote brandstoffilter hebt: ook die los/eruit en daar alle lucht eruit laten (met opvoerpompje pompen) tot de bubbels weg zijn, dan weer vast.
- leiding van filter naar inspuitpomp bij de inspuitpomp even los en door pompen tot de bubbels weg zijn, dan weer vast.
- beide kleine ontluchtschroefjes op de inspuitpomp los, die bovenste moet er misschien helemaal uit, dan met opvoerpomp verder pompen, tot de onderste 2 mooie stralen uit d egatjes geeft, zonder bubbels, die dicht,
- verder pompen tot ook bij de bovenste alle bubbels weg zijn en blijven, dan dicht.
Als het goed is is nu alle lucht er uit. Merk op dat ik met deze methode (die grotendeels volgens de manual is, behalve die centrale banjo bovenop het filter) een flinke plas diesel laat lekken, een flinke lekbak eronder (of een groot stuk karton met kattengrit) is wel handig.
Eigenlijk hoort er een dun leidingkje van die kleine banjo midden op het grote filter naar de achterkant/bovenkant van de brandstoftank te lopen, daar lekt steeds een beetje diesel met eventuele lucht weg naar de tank. Als dat leidingkje er niet is, zoals bij mijn en waarschijnlijk ook bij jouw trekker, dan blijft die luchtbel boven in het filterhuis de doorstroom naar de injectiepomp blokkeren.
Anyway, na al dat geklieder kun je starten en als-ie loopt een voor een de verstuiverleidingen bij de verstuivers even een beetje los tot je ziet dat daar ook alleen brandstof uit komt, en dan weer vast uiteraard. Dan moet alle lucht er echt wel uit zijn.
Groeten en succes,
Andreas
Ik weet niet of je de werkplaats manual van de FE/MF-35 hebt, maar dat zou wel makkelijk zijn. Ik doe het nu even uit mijn hoofd en ga er even van uit dat je nergens lekkages hebt en dat je hele brandstofsysteem tot aan de injectiepomp leeg is, of niet vol genoeg...
- grote ontluchtingsbout bovenop grote brandstoffilter er uit of goed los;
- kraanje onder de tank dicht, bezinkglas eronder even los en dan kraantje open, tot het glas vol is en diesel er over begint te lopen, glas omhoog duwen en met beugel vastklemmen. Diesel blijft dan er in stromen en duwt de luchht door het filtergaasje naar boven. Als het koper is gaat dit vanzelf, is het een nieuw kunststof gaasje dan eerst die met een stukje schoon keukenpapier/doek o.i.d. afvegen zodat hij droog is. Anders zit er diesel in die kleine gaatjes en wil de lucht er niet door;
- met opvoerpompje pompen tot grote brandstoffilter vol is en er geen lucht meer uit de grote bout komt, dan weer vast.
- aangenomen dat je net als ik een banjoboutje (kleiner dan die andere 3) midden bovenop het grote brandstoffilter hebt: ook die los/eruit en daar alle lucht eruit laten (met opvoerpompje pompen) tot de bubbels weg zijn, dan weer vast.
- leiding van filter naar inspuitpomp bij de inspuitpomp even los en door pompen tot de bubbels weg zijn, dan weer vast.
- beide kleine ontluchtschroefjes op de inspuitpomp los, die bovenste moet er misschien helemaal uit, dan met opvoerpomp verder pompen, tot de onderste 2 mooie stralen uit d egatjes geeft, zonder bubbels, die dicht,
- verder pompen tot ook bij de bovenste alle bubbels weg zijn en blijven, dan dicht.
Als het goed is is nu alle lucht er uit. Merk op dat ik met deze methode (die grotendeels volgens de manual is, behalve die centrale banjo bovenop het filter) een flinke plas diesel laat lekken, een flinke lekbak eronder (of een groot stuk karton met kattengrit) is wel handig.
Eigenlijk hoort er een dun leidingkje van die kleine banjo midden op het grote filter naar de achterkant/bovenkant van de brandstoftank te lopen, daar lekt steeds een beetje diesel met eventuele lucht weg naar de tank. Als dat leidingkje er niet is, zoals bij mijn en waarschijnlijk ook bij jouw trekker, dan blijft die luchtbel boven in het filterhuis de doorstroom naar de injectiepomp blokkeren.
Anyway, na al dat geklieder kun je starten en als-ie loopt een voor een de verstuiverleidingen bij de verstuivers even een beetje los tot je ziet dat daar ook alleen brandstof uit komt, en dan weer vast uiteraard. Dan moet alle lucht er echt wel uit zijn.
Groeten en succes,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
