Brandstof lekkage en niet starten

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

snelle jelle

Re: Brandstof lekkage en niet starten

Bericht door snelle jelle »

Ik krijg er wel brandstof uit,enkel als ik de motor laat ronddraaien en dan open draai,dan kont er een Mieg straaltje en daarna niks dus waarschijnlijk lucht wat er nog in zit maar hoe halen we dit eruit? Motor een paar slagen geven met de ontluchtings bouten eruit?met compressie op 4 cilinders moet het lukken toch?

Symen

Bericht door Symen »

Je hebt het over het ronddraaien van de motor om brandstof te krijgen. Werkt het opvoerpompje dan niet? Deze kan je handmatig pompen.
Heb je de filters ook vervangen? Er kan ook nog vuil in de kraan onder de tank zitten.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

snelle jelle

Naja ik kan aan de hevel pompen wat ik wil maar er komt niks....mischien dat er een vacuüm ergens bij de filters....
Ik neem aan dat het opvoerpompje niet meer is dan een membraampje wat mechanisch bediend word

Het kraantje onder de de tank is goed de leidingen erna ook heb de oude peut er uitgehaald en alles ook nagecheckt....

Morgen wel weer een update denk ik :D

snelle jelle

Goedenavond jongens

Kreeg vanavond de resterende onderdelen binnen,
Dus alles erop en wat denk je,starten en lopen,ik helemaal blij

Dan komt het na een tijdje rijd ik hem uit de garage,achteruit na de weg toe,zet hem in zijn vooruit en hij rijd lekker rustig weg,toen ik over wou schakelen viel de accu door de oppakkende klap eraf en werd de massa kabel van de accu gerukt.
Hij ging steeds lager in Touren draaien en viel uit,logisch,alleen nadat ik alles weer goed had vastgezet en ff wat meer had getankt voor mijn eerste wat langere rit kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan soms sloeg die aan om na enkele seconden weer uit te vallen...

Wie weet wat dit kan zijn....

Symen

Bericht door Symen »

Volgens mij heeft de accu er niets mee te maken. Als je hem aan de praat hebt kun je de accu wel thuis laten :D .
Dus zal het weer vuil of lucht zijn.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

snelle jelle

Weer een dag aan het zwoegen geweest

Alleen krijg geen diesel in de opvoerpomp,er komt een heel klein beetje in het grote gaatje maar zodra ik pomp zakt het heel langzaam weg.

Wat ik vandaag heb gedaan ist volgende,

Brandstof filters vervangen
En opvoerpomp svhoon geblazen en gaasje schoongemaakt.

Wil zoooo graag rijden en werken met dat ouwe ding...

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Snelle Jelle,

De diesel moet vlot stromen naar het opvoerpompje. Is dat niet het geval, dan zit tussen de brandstoftank en het opvoerpompje een verstopping. In het opvoerpompje zit een membraan dat voor de pompwerking zorgt. Dit moet heel zijn, anders werkt de pomp niet en gaat de diesel rechtstreeks de carter in. In het opvoerpompje zit ook nog een zeefje dat verstopt kan zitten.

Alleen rustig en consequent het hele brandstof systeem controleren kan je helpen het probleem te vinden en te verhelpen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie