Brandstof lekkage en niet starten
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 10 jul 2014 14:17
Brandstof lekkage en niet starten
Goedemiddag heren
Ik ben vrij technisch aangelegd echter lukt het mij niet om de tractor te starten.
Er is geknipt in de draden etc en ik krijg de pook niet in de "s" stand.
Mischien doe ik iets verkeerd maar krijg de starter alleen zover om te gaan draaien maar het tandwiel draait niet aan,tenminste neem aan dat er een tandwiel in zit dat het vliegwiel weer aandrijft.
Dan heb ik nog een probleem,er is geknoeid met de diesel leidingen,tenminste alles is zo vreselijk schoon dat dit niet van een paar jaar is,alle koppelingen lekken,naar mijn weten bij auto's kan je hetzelfde ringetje weer gebruiken maar hoe zit het bij dit systeem?
Hij drupt de tank stilstaand gewoon leeg dus er staat geen druk op en alles zit goed vast.
Wat kan ik eraan doen om het lekvrij te krijgen? Simpel weg nieuwe koperen ringen ertussen of moeten er andere ringen tussen? Of os er een diepgaander probleem?
Zie de foto's
Ik ben vrij technisch aangelegd echter lukt het mij niet om de tractor te starten.
Er is geknipt in de draden etc en ik krijg de pook niet in de "s" stand.
Mischien doe ik iets verkeerd maar krijg de starter alleen zover om te gaan draaien maar het tandwiel draait niet aan,tenminste neem aan dat er een tandwiel in zit dat het vliegwiel weer aandrijft.
Dan heb ik nog een probleem,er is geknoeid met de diesel leidingen,tenminste alles is zo vreselijk schoon dat dit niet van een paar jaar is,alle koppelingen lekken,naar mijn weten bij auto's kan je hetzelfde ringetje weer gebruiken maar hoe zit het bij dit systeem?
Hij drupt de tank stilstaand gewoon leeg dus er staat geen druk op en alles zit goed vast.
Wat kan ik eraan doen om het lekvrij te krijgen? Simpel weg nieuwe koperen ringen ertussen of moeten er andere ringen tussen? Of os er een diepgaander probleem?
Zie de foto's
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Bij het starten de knop rechts op de versnellingsbak wel ingedrukt met de hak? Startmotor zit een relais op en is bendix uitvoering welke idd in de starterkrans aangrijpt.
Je kunt de versnellingspook er even af halen en kijken of de selectors heen en weer willen bewegen. De start werkt alleen als je de beveiligingsknop met de hak indrukt.
Als je een nog niet versleten bak hebt hoor je de pook iets te liften bij start en achteruit.
Dieselleidingen zijn allen met koperen ringen afgedicht.
Je kunt de versnellingspook er even af halen en kijken of de selectors heen en weer willen bewegen. De start werkt alleen als je de beveiligingsknop met de hak indrukt.
Als je een nog niet versleten bak hebt hoor je de pook iets te liften bij start en achteruit.
Dieselleidingen zijn allen met koperen ringen afgedicht.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 10 jul 2014 14:17
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Ik ben inmiddels achter de knop gekomen hij loopt uiteraard niet door de lekkende leidingen want de tank is leeg.
Weet iemand van jullie welke maat de koperen ringen hebben van verstuivers en banjo bouten
Dan kan ik de bestelling doorbellen
En wat voor inchmaat hebben die leiding boutje want het is geen 11 en geen 12...
Alvast weer bedankt voor het meedenken
Weet iemand van jullie welke maat de koperen ringen hebben van verstuivers en banjo bouten
Dan kan ik de bestelling doorbellen
En wat voor inchmaat hebben die leiding boutje want het is geen 11 en geen 12...
Alvast weer bedankt voor het meedenken
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Verstuiverring: buiten 20 en binnen 14 mm,
kleine banjo : buiten 12 en binnen 8 mm.
Leidingboutjes zijn 7/16.
kleine banjo : buiten 12 en binnen 8 mm.
Leidingboutjes zijn 7/16.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Hoi Snelle Jelle,
Bestel naast de genoemde ringen ook een assortiment setje. Voor je het weet is er iets niet origineel gemonteerd en heb je een ander maatje nodig. Als het niet lukt om het met een nieuw ringetje lekvrij te krijgen, dan even het nieuwe ringetje uitgloeien. De ringetjes worden ook hard door te liggen.
Na het lekvrij maken van de leidingen eerst de zaak goed ontluchten. Een beetje lucht kan al zorgen voor slecht starten. Als je de versnellingspook naar de S drukt, druk je het ronsel van de startmotor in de starterkrans. Op het eind druk je de schakelaar op de startmotor in die het startrelais bedient. De startmotor dient dan rond te gaan draaien.
Lukt dat niet, verbind dan even de dikke draden (schroeven) met een forse schroeven draaier door.
Dan gaat de startmotor zeker draaien (als het goed is).
Je kunt ook proberen de tractor aan te slepen. Zet de tractor in de hoogste versnelling en driekwart gas. Een auto of andere traktor er voor met lage snelheid (5 tot 8kmh). Laat de koppeling rustig opkomen en kijk wat er gebeurd. Normaal krijg je eerst witte rook (diesel met lucht) en slaat dan de tractor aan. Zodra de tractor aan slaat, meteen de koppeling intrappen. Blijf je alleen witte rook zien, dan moet je iets sneller gaat slepen.
Bestel naast de genoemde ringen ook een assortiment setje. Voor je het weet is er iets niet origineel gemonteerd en heb je een ander maatje nodig. Als het niet lukt om het met een nieuw ringetje lekvrij te krijgen, dan even het nieuwe ringetje uitgloeien. De ringetjes worden ook hard door te liggen.
Na het lekvrij maken van de leidingen eerst de zaak goed ontluchten. Een beetje lucht kan al zorgen voor slecht starten. Als je de versnellingspook naar de S drukt, druk je het ronsel van de startmotor in de starterkrans. Op het eind druk je de schakelaar op de startmotor in die het startrelais bedient. De startmotor dient dan rond te gaan draaien.
Lukt dat niet, verbind dan even de dikke draden (schroeven) met een forse schroeven draaier door.
Dan gaat de startmotor zeker draaien (als het goed is).
Je kunt ook proberen de tractor aan te slepen. Zet de tractor in de hoogste versnelling en driekwart gas. Een auto of andere traktor er voor met lage snelheid (5 tot 8kmh). Laat de koppeling rustig opkomen en kijk wat er gebeurd. Normaal krijg je eerst witte rook (diesel met lucht) en slaat dan de tractor aan. Zodra de tractor aan slaat, meteen de koppeling intrappen. Blijf je alleen witte rook zien, dan moet je iets sneller gaat slepen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 10 jul 2014 14:17
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Dank dank dank voor alle hulp!!
Starten gaat inmiddels Goed,aanslaan niet want de tank is leeg.
Ik krijg hem niet in de s ik duw de hevel met de hand aan en dan verbind ik de starter door,kan de hevel niet gewoon vast zitten inwendig en of los zijn.
Zo start die heel mooi en gaat goed rond,denk dat ik er een aparte schakelaar op zet of een nieuw relais bestel als de draden nog intact zijn.
Zal morgen een bakje vol ringen halen,en dan alles uitwisselen.
Alleen hoe ontlucht je het systeem en waar?
Morgen komen de waterpomp hef latten en nog wat spul binnen dus we kunnen weer knutselen.
Nog een vraag,waar dienen alle schakelaars en drukknoppen voor op het dash?
Links een drukknop rechts een schakelaar en een draai trek knop.
Heb links en rechts op de Achterbrug ook nog een hevel waar zijn die voor? Aftak en hef?[/img]
Starten gaat inmiddels Goed,aanslaan niet want de tank is leeg.
Ik krijg hem niet in de s ik duw de hevel met de hand aan en dan verbind ik de starter door,kan de hevel niet gewoon vast zitten inwendig en of los zijn.
Zo start die heel mooi en gaat goed rond,denk dat ik er een aparte schakelaar op zet of een nieuw relais bestel als de draden nog intact zijn.
Zal morgen een bakje vol ringen halen,en dan alles uitwisselen.
Alleen hoe ontlucht je het systeem en waar?
Morgen komen de waterpomp hef latten en nog wat spul binnen dus we kunnen weer knutselen.
Nog een vraag,waar dienen alle schakelaars en drukknoppen voor op het dash?
Links een drukknop rechts een schakelaar en een draai trek knop.
Heb links en rechts op de Achterbrug ook nog een hevel waar zijn die voor? Aftak en hef?[/img]
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Hoi Snelle Jelle,
Ik zou geen aparte schakelaar toepassen op de start motor. Je bent dan je start beveiliging kwijt.
Door met de pook te starten, voorkom je dat je de trekker in de versnelling start. Bij een bepaalde merken zijn er ongelukken gebeurd omdat je de trekker in de versnelling kon starten.
Het komt inderdaad vaker voor dat de stang (of de as) vast zit. Wat kruipolie (WD40) en geduldig bewegen doet vaak wonderen. De versnellingsbak en achterbrug zijn van aluminium met een hoog magnesium gehalte en willen graag oxideren.
Je moet eerst de knop op de zijkant van de versnellingsbak in drukken, voordat je de pook richting S kunt duwen. Ook deze knop kan vast zitten en moet je met beleid weer gangbaar maken.
Via de onderstaande link is er een Nederlandstalig instructie boekje van de TEF te vinden.
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/i ... _01_00.htm
Op volgende link is een redelijk origineel dashboard te zien.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/te20_onder9.htm
Ontluchten gaat op de volgende manier.
Tank bijvullen
Brandstoffilters vol laten lopen
Schroef boven op de brandstof losdraaien (stifschroef met gleuf zijkant voor en achter boven in de brandstofpomp. Met het opvoerpompje net zo lang pompen totdat de diesel er bij ieder slag uitspuit.
Nu is alles tot aan de pomp ontucht en moet je kunnen starten. De lucht naar de verstuivers verdwijnt na verloop van tijd vanzelf. Het is echter beter om even de leiding op iedere verstuiver los te draaien tot dat de brandstof er uit spuit tijdens het starten.
Ik zou geen aparte schakelaar toepassen op de start motor. Je bent dan je start beveiliging kwijt.
Door met de pook te starten, voorkom je dat je de trekker in de versnelling start. Bij een bepaalde merken zijn er ongelukken gebeurd omdat je de trekker in de versnelling kon starten.
Het komt inderdaad vaker voor dat de stang (of de as) vast zit. Wat kruipolie (WD40) en geduldig bewegen doet vaak wonderen. De versnellingsbak en achterbrug zijn van aluminium met een hoog magnesium gehalte en willen graag oxideren.
Je moet eerst de knop op de zijkant van de versnellingsbak in drukken, voordat je de pook richting S kunt duwen. Ook deze knop kan vast zitten en moet je met beleid weer gangbaar maken.
Via de onderstaande link is er een Nederlandstalig instructie boekje van de TEF te vinden.
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/i ... _01_00.htm
Op volgende link is een redelijk origineel dashboard te zien.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/te20_onder9.htm
Ontluchten gaat op de volgende manier.
Tank bijvullen
Brandstoffilters vol laten lopen
Schroef boven op de brandstof losdraaien (stifschroef met gleuf zijkant voor en achter boven in de brandstofpomp. Met het opvoerpompje net zo lang pompen totdat de diesel er bij ieder slag uitspuit.
Nu is alles tot aan de pomp ontucht en moet je kunnen starten. De lucht naar de verstuivers verdwijnt na verloop van tijd vanzelf. Het is echter beter om even de leiding op iedere verstuiver los te draaien tot dat de brandstof er uit spuit tijdens het starten.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 10 jul 2014 14:17
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Man man man
Hele dag aan het zwoegen geweest....
Maar zoals altijd,verkeerde ringen voor de verstuivers geleverd,en de heflat wil de achterste kogel niet van los komen van het tapeind en van de pude waterpomp komt de fan bevestiging niet los....
Wie heeft tips en trucs om de kogel los te slaan mijn hydrolische spreider krijgt het niet los....
Dan de waterpomp hoe krijg ik do dan bevestiging los van de pomp as.... Krijg de bout er met geen mogelijk heid uit ook met een pers niet hij drukt hem gewoon krom
Morgen maar weer,tevens komt de pook nog steeds niet in de s stand,heb de pook al losgehad en alles bekeken op gangbaar heid maar het lijkt allemaal ok alleen achterin bij de knop kan je niet kijken heb wel gespoten met een slangetje maar voor alsnog geen resultaat....
Nou ik douch de frustratie even weg en hoop straks de tips weer te lezen,waarvoor dank!!
Hele dag aan het zwoegen geweest....
Maar zoals altijd,verkeerde ringen voor de verstuivers geleverd,en de heflat wil de achterste kogel niet van los komen van het tapeind en van de pude waterpomp komt de fan bevestiging niet los....
Wie heeft tips en trucs om de kogel los te slaan mijn hydrolische spreider krijgt het niet los....
Dan de waterpomp hoe krijg ik do dan bevestiging los van de pomp as.... Krijg de bout er met geen mogelijk heid uit ook met een pers niet hij drukt hem gewoon krom
Morgen maar weer,tevens komt de pook nog steeds niet in de s stand,heb de pook al losgehad en alles bekeken op gangbaar heid maar het lijkt allemaal ok alleen achterin bij de knop kan je niet kijken heb wel gespoten met een slangetje maar voor alsnog geen resultaat....
Nou ik douch de frustratie even weg en hoop straks de tips weer te lezen,waarvoor dank!!
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Leuk he zo'n oude trekker
Gut ik ben vandaag ook zo aan het klooien geweest, kan geen diesel meer zien... Maar toch gelukt waarschijnlijk, uiteindelijk bleef Dixie (zo noem ik mijn MF35/4) toch vanzelf lekker lopen en ne een tijdje uit ook weer goed starten en doorlopen. Pfff, ben er voorlopig ook wel klaar mee, hopelijk blijft-ie het nu normaal doen.
Dingen die niet los willen, zoals die heflatkogel van die bout: flinke gasbrander erop, zoveel mogelijk op die kogel, en dan nog eens met die trekker, moet lukken. Anderen schreven het al eerder, maar een flinke gasbrander doet wonderen.
Of dat bij die ventilator ook kan zou ik niet weten, maar je kunt het proberen. Overigens, bij een 2CV (Citroën) moet de ventilator voor van de motor af om bij de contactpunten te kunnen als dat niet wil moet je er zijdelings op slaan met een hamer, dan schrikt-ie los van de conus (= as). Weet niet of die van de trekker ook op een conus zit, maar dat zou dan kunnen helpen.
Als je die bout krom druk (de bout waarmee de ventilator op de as gehouden wordt neem ik aan?) dan heb je hem er te ver uitgedraaid denk ik. en die ventilator zit dan wel verdomd vast. Gasbrander of een paar tikken, of beide zou ik zeggen... (graag hoor ik ook tips van anderen op dit forum, die hebben dit vast wel eens aan de hand gehad).
Nu maar lekker douchen, en morgen kun je er met frissen moed weer tegenaan...
Groeten en succes,
Andreas

Gut ik ben vandaag ook zo aan het klooien geweest, kan geen diesel meer zien... Maar toch gelukt waarschijnlijk, uiteindelijk bleef Dixie (zo noem ik mijn MF35/4) toch vanzelf lekker lopen en ne een tijdje uit ook weer goed starten en doorlopen. Pfff, ben er voorlopig ook wel klaar mee, hopelijk blijft-ie het nu normaal doen.
Dingen die niet los willen, zoals die heflatkogel van die bout: flinke gasbrander erop, zoveel mogelijk op die kogel, en dan nog eens met die trekker, moet lukken. Anderen schreven het al eerder, maar een flinke gasbrander doet wonderen.
Of dat bij die ventilator ook kan zou ik niet weten, maar je kunt het proberen. Overigens, bij een 2CV (Citroën) moet de ventilator voor van de motor af om bij de contactpunten te kunnen als dat niet wil moet je er zijdelings op slaan met een hamer, dan schrikt-ie los van de conus (= as). Weet niet of die van de trekker ook op een conus zit, maar dat zou dan kunnen helpen.
Als je die bout krom druk (de bout waarmee de ventilator op de as gehouden wordt neem ik aan?) dan heb je hem er te ver uitgedraaid denk ik. en die ventilator zit dan wel verdomd vast. Gasbrander of een paar tikken, of beide zou ik zeggen... (graag hoor ik ook tips van anderen op dit forum, die hebben dit vast wel eens aan de hand gehad).
Nu maar lekker douchen, en morgen kun je er met frissen moed weer tegenaan...
Groeten en succes,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht

Re: Brandstof lekkage en niet starten
Moer op tapeind van heflat is een kasteelmoer. Hier zit vaak een splitpen door. Zou dat het zijn?
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 10 jul 2014 14:17
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Nee bedoel de kogel van de heflat die die wil lossen 

-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: Brandstof lekkage en niet starten
hoi
De ventilator zit met 4 boutjes vast. Van de moer moet je afblijven tenzij je nieuw spul in de waterpomp wilt zetten.
mvg hans eshuis
De ventilator zit met 4 boutjes vast. Van de moer moet je afblijven tenzij je nieuw spul in de waterpomp wilt zetten.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Hello Allemaal,
Veroeste delen die vast zitten :
Warmte en afkoelen, hameren. Roest zet meer uit dan ijzer. Verwarm je de zaak dan wil de roest dus meer ruimte in gaan nemen dan er is. Dat vermorzelt de roest. Een paar flinke tikken met een hamer versterken dat effect. Laat het wat afkoelen voor je er aan gaat trekken. Eventueel tijdens het afkoelen de hamer nog wat hanteren. Rood gloeiend stoken hoef zeker niet, dat ontlaat de harding van het staal en heeft geen toegevoegde waarde.
Groetjes,
René.
Veroeste delen die vast zitten :
Warmte en afkoelen, hameren. Roest zet meer uit dan ijzer. Verwarm je de zaak dan wil de roest dus meer ruimte in gaan nemen dan er is. Dat vermorzelt de roest. Een paar flinke tikken met een hamer versterken dat effect. Laat het wat afkoelen voor je er aan gaat trekken. Eventueel tijdens het afkoelen de hamer nog wat hanteren. Rood gloeiend stoken hoef zeker niet, dat ontlaat de harding van het staal en heeft geen toegevoegde waarde.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 10 jul 2014 14:17
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Wat een hitte,gelukkig airco in de garage
Het volgende,waar zit die stift schroef op de pomp om te ontluchten
Ik heb alle bouten losgehad en gepompt als een malle maar geen peut
De leidingen zijn eindelijk lekvrij en heflat is er af gekomen jihaa
Bedankt voor alle tips weer,we komen steeds wat verder,heb inmiddels de waterpomp pouli houder besteld
Het volgende,waar zit die stift schroef op de pomp om te ontluchten
Ik heb alle bouten losgehad en gepompt als een malle maar geen peut
De leidingen zijn eindelijk lekvrij en heflat is er af gekomen jihaa
Bedankt voor alle tips weer,we komen steeds wat verder,heb inmiddels de waterpomp pouli houder besteld
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Brandstof lekkage en niet starten
Hello Jelle,
De ontluchtings bouten zitten in bijde hoeken van de pomp, zijn van de gleuf kop schroeven. Als je er geen brandstof uit krijgt kan het zijn dat de filter pakketen in de pomp dicht zijn geslagen.
Groetjes,
René.
De ontluchtings bouten zitten in bijde hoeken van de pomp, zijn van de gleuf kop schroeven. Als je er geen brandstof uit krijgt kan het zijn dat de filter pakketen in de pomp dicht zijn geslagen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....