afmetingen zijraampjes Sirocco-ruit
Moderators: Tony, fergie, admin
afmetingen zijraampjes Sirocco-ruit
Hallo mede hobbygenoten,
Ik ben voor mijn Sirocco-raampje op zoek naar de maten van de beweegbare zijruitjes.
Is er iemand die deze toevallig heeft, of kan opmeten?
Alvast bedankt!
groeten,
Hidde
Ik ben voor mijn Sirocco-raampje op zoek naar de maten van de beweegbare zijruitjes.
Is er iemand die deze toevallig heeft, of kan opmeten?
Alvast bedankt!
groeten,
Hidde
Re: afmetingen zijraampjes Sirocco-ruit
Hallo Hidde,
Ik kan dit wel opmeten.
Moet je wel even geduld hebben.
Je hebt het schanier al wel?
Dit zijn 2 aluminium of wit geverfde metalen platen met een rubber.
Als er iemand is die deze maten zo al klaar heeft, dan lees ik dat wel.
Groeten Wim.
Ik kan dit wel opmeten.
Moet je wel even geduld hebben.
Je hebt het schanier al wel?
Dit zijn 2 aluminium of wit geverfde metalen platen met een rubber.
Als er iemand is die deze maten zo al klaar heeft, dan lees ik dat wel.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Ha Wim,
Ja, de scharnieren zaten er gelukkig nog bij: eentje nog aan het raam en de andere lag in de gereedschapkist in het spatbord.
Het hele frame is nu mooi gestraald en gespoten en het middenraam is schoongemaakt en met schone rubbers weer vastgezet...
Maar ik heb geen haast, dus doe rustig aan. Moet ook het frame van mijn recent aangeschafte pet even laten stralen en spuiten.
Groet,
Hidde
Ja, de scharnieren zaten er gelukkig nog bij: eentje nog aan het raam en de andere lag in de gereedschapkist in het spatbord.
Het hele frame is nu mooi gestraald en gespoten en het middenraam is schoongemaakt en met schone rubbers weer vastgezet...
Maar ik heb geen haast, dus doe rustig aan. Moet ook het frame van mijn recent aangeschafte pet even laten stralen en spuiten.
Groet,
Hidde
Hallo Hidde,
Het is gelukt vanmiddag.
Plexiglas dik 4 mm.
3 mm dik wil ook, maar dan even aan de voor- achterkant een strookje ducktape plakken als opvulling om de juiste weerstand te krijgen in het schanier.
Bovenhoek schanierkant hoek 90 graden
Bovenhoek buitenkant hoek 100 graden
Onderhoek buitenkant 80 graden
Onderhoek schanierkant, de eerste 10 cm 112 graden, de rest 90 graden
Beide buitenhoeken afronding straal 15 mm
Onderhoek schanierkant afronding straal 30 mm
Hoogte 45 cm, de bovenkant gelijk met bovenkant schanier
Breedte boven 26 cm, onder 34 cm
Weet er iemand een bouwmarkt o.i.d. die 4 mm dik plexiglas verkopen?
Ik kon wel 3 en 5 mm dik vinden.
Graag naam van de betreffende firma?
Groeten wim.
Het is gelukt vanmiddag.
Plexiglas dik 4 mm.
3 mm dik wil ook, maar dan even aan de voor- achterkant een strookje ducktape plakken als opvulling om de juiste weerstand te krijgen in het schanier.
Bovenhoek schanierkant hoek 90 graden
Bovenhoek buitenkant hoek 100 graden
Onderhoek buitenkant 80 graden
Onderhoek schanierkant, de eerste 10 cm 112 graden, de rest 90 graden
Beide buitenhoeken afronding straal 15 mm
Onderhoek schanierkant afronding straal 30 mm
Hoogte 45 cm, de bovenkant gelijk met bovenkant schanier
Breedte boven 26 cm, onder 34 cm
Weet er iemand een bouwmarkt o.i.d. die 4 mm dik plexiglas verkopen?
Ik kon wel 3 en 5 mm dik vinden.
Graag naam van de betreffende firma?
Groeten wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
ik heb ooit eens 5 mm gebruikt , en had inderdaad toen problemen met de schanierafstelling heb toen een strookje van een fiets binnenband met bandenplak lijm in het rubber geplakt heeft altijd perfect gewerkt zolang ik de sirocco ruitjes op de mf 135 heb gehad is inmiddels een cabine opgekomen
groeten rene
groeten rene
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees
Ha Wim bedankt voor de snelle service!
Ben net weer een beetje op adem na een aantal zeer drukke spoorse open monumentendagen en vandaag het ruinen van mijn Belgisch Trekpaardhengst... Dus weer even tijd om alles door te lezen.
Ik kan bij Bart ook een raampje ophalen met nog zijruitjes, dus met een beetje mazzel kan ik ze perfect namaken zo met deze gegevens.
Rene, ik heb tussen de originele scharnieren ook nog rubber zitten, dus blijkbaar was het meer voorkomend.
Voor de liefhebbers nog even een andere hobby: https://www.facebook.com/StichtingHisto ... lmaterieel
Groeten,
Hidde
Ben net weer een beetje op adem na een aantal zeer drukke spoorse open monumentendagen en vandaag het ruinen van mijn Belgisch Trekpaardhengst... Dus weer even tijd om alles door te lezen.
Ik kan bij Bart ook een raampje ophalen met nog zijruitjes, dus met een beetje mazzel kan ik ze perfect namaken zo met deze gegevens.
Rene, ik heb tussen de originele scharnieren ook nog rubber zitten, dus blijkbaar was het meer voorkomend.
Voor de liefhebbers nog even een andere hobby: https://www.facebook.com/StichtingHisto ... lmaterieel
Groeten,
Hidde
Hallo Wim,
Ik ben nu een beetje bezig met het voorwerk om op basis van jouw maten, de zijraampjes te maken.
Heb jij toevallig nog wat foto's van de raampjes?
Groeten,
Hidde
Ik ben nu een beetje bezig met het voorwerk om op basis van jouw maten, de zijraampjes te maken.
Heb jij toevallig nog wat foto's van de raampjes?
Groeten,
Hidde
Hallo Hidde,
Ik heb geen foto's van deze ruitjes.
Groeten Wim.
Ik heb geen foto's van deze ruitjes.
Groeten Wim.
Hallo Hidde,
Als je op Google sirocco tractorjas intypt, dan kom je er vanzelf wel wat tegen.
Dan heb je een idee hoe het model moet zijn.
Succes.
Groeten Wim.
Als je op Google sirocco tractorjas intypt, dan kom je er vanzelf wel wat tegen.
Dan heb je een idee hoe het model moet zijn.
Succes.
Groeten Wim.
Ha Wim,
Had ik inderdaad al gedaan, maar krijg zoveel verschillende uitvoeringen voorbij dat het er niet duidelijker op wordt
Ook slecht zichtbaar vaak, aangezien men de trekker interessanter vindt
Ik wacht wel even met de definitieve maten tot ik het zeil er goed op heb zitten en meet de ramen op het juist aansluiten wel op.
Tnx!
Groeten,
Hidde
Had ik inderdaad al gedaan, maar krijg zoveel verschillende uitvoeringen voorbij dat het er niet duidelijker op wordt

Ook slecht zichtbaar vaak, aangezien men de trekker interessanter vindt

Ik wacht wel even met de definitieve maten tot ik het zeil er goed op heb zitten en meet de ramen op het juist aansluiten wel op.
Tnx!
Groeten,
Hidde
-
Hallo,
Hier staat een sirocco kapje met een zij ruit, er ontbreekt een stuk maar deze kan ik redelijk krijgen.
Mocht er iemand zijn die de maat wil dan zal ik deze even op papier over trekken.
Groet Andre
Hier staat een sirocco kapje met een zij ruit, er ontbreekt een stuk maar deze kan ik redelijk krijgen.
Mocht er iemand zijn die de maat wil dan zal ik deze even op papier over trekken.
Groet Andre
- Bijlagen
-
- CIMG4840.JPG (156.39 KiB) 18942 keer bekeken
-
- CIMG4839.JPG (147.31 KiB) 18942 keer bekeken
Dank je André,
Ik heb inmiddels ook wat voorbeelden beschikbaar en zie tot mijn verbazing dat mijn middenraam groter is dan allen op de foto's.
Bij mij zit de ruitenwisser in het glas zelf, inplaats van bovenop het raamframe.
Ik zal even kijken of dat qua maten bij de zijramen nog uitmaakt. Daarvoor moet ik het zeil weer goed monteren.
Groet,
Hidde
Ik heb inmiddels ook wat voorbeelden beschikbaar en zie tot mijn verbazing dat mijn middenraam groter is dan allen op de foto's.
Bij mij zit de ruitenwisser in het glas zelf, inplaats van bovenop het raamframe.
Ik zal even kijken of dat qua maten bij de zijramen nog uitmaakt. Daarvoor moet ik het zeil weer goed monteren.
Groet,
Hidde
Wie overigens nog van die zijruitjes zoekt, bij v/d Bosch in Breukelen liggen ze nog op zolder...
hier staan ze op met afmetingen bij ben wel niet zeker dat het mm zijn kunnen ook inch zijn http://www.agrilineproducts.com/Catalog ... 6c82865ff7
Hallo Thomas en Jinte,
Bedankt voor de reacties.
Ben ff tijdje niet op het forum geweest wegens een spoors evenement wat in oktober is gevierd.
Ik hoop bij ons in het dorp morgen een tweetal zijruitjes te ontvangen, met bijbehorend raam, dak en zeil.
Dus met een beetje geluk alles origineel.
Groeten,
Hidde
Bedankt voor de reacties.
Ben ff tijdje niet op het forum geweest wegens een spoors evenement wat in oktober is gevierd.
Ik hoop bij ons in het dorp morgen een tweetal zijruitjes te ontvangen, met bijbehorend raam, dak en zeil.
Dus met een beetje geluk alles origineel.
Groeten,
Hidde