Meestal is er een kleine aansluiting waar G of S bij staat, de andere zijn plus en min. (meestal bat/acc/30=plus). De S/G aansluiting gaat naar de zender (voeler) en die moet op zijn beurt via z'n huisje aan massa liggen. Ik denk dat je een draad breuk hebt, slechte massa op de zender of zender kapot. De gele draad zal van je dashbord verlichting zijn ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik neem aan dat het om een Franse 100 serie gaat?
Laad de dynamo en regelaar wel goed bij?
Zit de gele draad ook op de D aansluiting van de dynamo/regelaar?
De gele draad is soms de plus draad voor de brandstofmeter en/of de temperatuurmeter.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Ha Wim,
Is inderdaad een Franse, en de dynamo en regelaar doen het prima. Ampèremeter geeft ook goed aan.
Volgens mijn foto's zat de gele draad al los toen ik de trekker kocht.
Als ik deze doormeet, ligt de draad aan massa.
Ik zal morgen even kijken of ik nog bij de trekker kan kijken qua bedrading, anders zoek ik even de foto's op van de demontage.