snelheid ferguson TE
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
ik heb geprobeert maar het lukt niet , de afstelschroeven draaien zot,en de trommel krijg ik er aan geen kanten af
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
-
- Contacteer:
Hello Robin,
Het probleem is dat de trommel een rand heeft aan de binnen kant door dat de schoenen een deel van de trommel weg hebben gesleten en het stukje aan de rand niet. Dat gaat dan ook nog eens roesten waardoor het nog dikker wordt. Zodra je dan de trommel er af wilt trekken zal die de schoenen scheef drukken en loopt de zaak klem. Als je de afstel bouten niet meer los krijgt wordt het dus wringen. Probeer dan eens de tromel zodra die klemt rond te draaien door een lang stuk ijzer tussen een paar wielbouten te steken en als hefboom te gebruiken. De roest word dan door de schoenen weg geschuurt. Kan zijn dat je dan de voeringen beschadigd maar die zijn op deze leeftijd meestal toch niet te redden.
Als het echt niet lukt zal je ze stuk moeten slijpen. Slijp dan de rand er af zo ca 2 cm van de kant waar het wiel normaal zit. Dan kun je de cylinder die los komt in twee stukken nemen. Dan hen je wel nieuwe trommels nodig maar remmen is belangrijk dus het moet goed komen.
Groetjes,
René.
Het probleem is dat de trommel een rand heeft aan de binnen kant door dat de schoenen een deel van de trommel weg hebben gesleten en het stukje aan de rand niet. Dat gaat dan ook nog eens roesten waardoor het nog dikker wordt. Zodra je dan de trommel er af wilt trekken zal die de schoenen scheef drukken en loopt de zaak klem. Als je de afstel bouten niet meer los krijgt wordt het dus wringen. Probeer dan eens de tromel zodra die klemt rond te draaien door een lang stuk ijzer tussen een paar wielbouten te steken en als hefboom te gebruiken. De roest word dan door de schoenen weg geschuurt. Kan zijn dat je dan de voeringen beschadigd maar die zijn op deze leeftijd meestal toch niet te redden.
Als het echt niet lukt zal je ze stuk moeten slijpen. Slijp dan de rand er af zo ca 2 cm van de kant waar het wiel normaal zit. Dan kun je de cylinder die los komt in twee stukken nemen. Dan hen je wel nieuwe trommels nodig maar remmen is belangrijk dus het moet goed komen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Contacteer:
ik heb nog niet geprobeert maar datkomt doordat ik aan de restauratie bezig ben van deze trekker ,de trekker moest gestart worden met startpilot en ging, ik heb ook een nieuw membraam gemonteerd omdat de toerentallen niet kon geregeld worden, dit is gelukt maar nu start hij niet meer met startpilot en ook niet met de inlaatgloeier wat nu?,de trekker ligt nu uit elkaar .
Laatst gewijzigd door robin op za 22 dec 2007 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
-
- Site Admin
- Contacteer:
Robin,
Ik heb twee reacties van je weggegooid. De eerste omdat die niets toevoegde. De tweede omdat die ook overbodig was. Je kunt namelijk nooit een antwoord afdwingen op dit forum.
Wat het niet meer starten van je motor betrefd na het vervangen van het membraam, kan twee dingen betekenen: Of je hebt iets fout gedaan met het vervangen van het membraam, of je hebt nog lucht in het brandstof systeem zitten. Beide mogelijke oorzaken moet je uitsluiten voordat je weer kunt gaan starten. Als ik de tank mijn TEF droog rijdt, duurt het zeker tien minuten voordat de motor weer mooi loopt nadat ik nieuwe brandstof in de tank heb gedaan. Ik heb dan al de brandstof weer opgepompt met opvoerpompje.
Ik heb twee reacties van je weggegooid. De eerste omdat die niets toevoegde. De tweede omdat die ook overbodig was. Je kunt namelijk nooit een antwoord afdwingen op dit forum.
Wat het niet meer starten van je motor betrefd na het vervangen van het membraam, kan twee dingen betekenen: Of je hebt iets fout gedaan met het vervangen van het membraam, of je hebt nog lucht in het brandstof systeem zitten. Beide mogelijke oorzaken moet je uitsluiten voordat je weer kunt gaan starten. Als ik de tank mijn TEF droog rijdt, duurt het zeker tien minuten voordat de motor weer mooi loopt nadat ik nieuwe brandstof in de tank heb gedaan. Ik heb dan al de brandstof weer opgepompt met opvoerpompje.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger