35x
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: 35x
Beste allemaal,
Om het verhaal nog wat lastiger te maken, het volgende:
De MF 35 was voor export dezelfde als de engelse MF 35 in Frankrijk.
Beiden hadden de A3.152 motor van Perkins.
Voor locale markt (Frankrijk) werd deze trekker als MF 37 verkocht.
De MF 35 in Frankrijk had de A3.144 motor van Perkins. Als men het wenste kon hij ook nog met de Standard 23C motor geleverd worden. Dan was de trekker goedkoper.
Om het verhaal nog wat lastiger te maken, het volgende:
De MF 35 was voor export dezelfde als de engelse MF 35 in Frankrijk.
Beiden hadden de A3.152 motor van Perkins.
Voor locale markt (Frankrijk) werd deze trekker als MF 37 verkocht.
De MF 35 in Frankrijk had de A3.144 motor van Perkins. Als men het wenste kon hij ook nog met de Standard 23C motor geleverd worden. Dan was de trekker goedkoper.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: 35x
Hallo
Zo komen we toch iets vooruit
Dan zal de mijne vermoedelijk ook een A3.152 zijn aangezien het serienummer maar een 200 scheelt...
Kon bijna niet anders aangezien de motornr bijna kwa opbouw gelijk waren een een A3.152, maar je weet natuurlijk nooit...
Wat de cilindervoeringen betreft, denk ik, dat je een beetje zelf moet uitmaken of je er nieuwe inplaatst of niet.
Zullen wrs gietijzeren zijn dus daarvan valt de prijs nog mee
Mvg Luc
Zo komen we toch iets vooruit

Dan zal de mijne vermoedelijk ook een A3.152 zijn aangezien het serienummer maar een 200 scheelt...
Kon bijna niet anders aangezien de motornr bijna kwa opbouw gelijk waren een een A3.152, maar je weet natuurlijk nooit...

Wat de cilindervoeringen betreft, denk ik, dat je een beetje zelf moet uitmaken of je er nieuwe inplaatst of niet.
Zullen wrs gietijzeren zijn dus daarvan valt de prijs nog mee
Mvg Luc
2 x MF 35X 1963, MF 65 MKII 1963, Ferguson Jack...
Re: 35x
Hallo
@korte
In de bussen heb je niet te kiezen, ofwel zitten er gietijzeren in of Chromen...
Gietijzeren bussen hebben een kraag bovenaan van iets meer dan 3mm, de chromen maar een van 1.6mm.
Welke het zijn kan je alleen maar zien met de oude eruit te nemen.
Er word niet veel goeds gezegd over de chromen omdat de kraag van deze wel eens zou durven afbreken, en daarom zijn er die een motor met chromen bussen laten uitkotteren om er gietijzeren in te stoppen.
Maar denk dat de latere types sowieso gietijzeren hebben.
Dus prijs u gelukkig als het gietijzeren zijn
Heb er zelf eens 1 gereviseerd met chromen, nooit geen problemen mee gehad, 50 u gedraaid, maar is nu wel verkocht...
mvg Luc
@korte
In de bussen heb je niet te kiezen, ofwel zitten er gietijzeren in of Chromen...
Gietijzeren bussen hebben een kraag bovenaan van iets meer dan 3mm, de chromen maar een van 1.6mm.
Welke het zijn kan je alleen maar zien met de oude eruit te nemen.
Er word niet veel goeds gezegd over de chromen omdat de kraag van deze wel eens zou durven afbreken, en daarom zijn er die een motor met chromen bussen laten uitkotteren om er gietijzeren in te stoppen.
Maar denk dat de latere types sowieso gietijzeren hebben.
Dus prijs u gelukkig als het gietijzeren zijn

Heb er zelf eens 1 gereviseerd met chromen, nooit geen problemen mee gehad, 50 u gedraaid, maar is nu wel verkocht...
mvg Luc
2 x MF 35X 1963, MF 65 MKII 1963, Ferguson Jack...
Re: 35x
Hallo
Zou je inderdaad zo kunnen doen, er zijn er ook die er enkele lasslakken in leggen om de bus te laten krimpen om er gemakkelijk uit te krijgen
Ikzelf had niet veel problemen, en heb ze eruit gekregen door er met een blok hout schuin in de kloppen waardoor ie zich opspant en dan met een ander stuk hout op deze te kloppen van onder uit...
En om de nieuwe te monteren een uurtje of 2 in de diepvries stoppen om te krimpen, en dan direct monteren...
Mvg Luc
Zou je inderdaad zo kunnen doen, er zijn er ook die er enkele lasslakken in leggen om de bus te laten krimpen om er gemakkelijk uit te krijgen
Ikzelf had niet veel problemen, en heb ze eruit gekregen door er met een blok hout schuin in de kloppen waardoor ie zich opspant en dan met een ander stuk hout op deze te kloppen van onder uit...
En om de nieuwe te monteren een uurtje of 2 in de diepvries stoppen om te krimpen, en dan direct monteren...
Mvg Luc
2 x MF 35X 1963, MF 65 MKII 1963, Ferguson Jack...
Re: 35x
Zal eerst zorgen dat ik de motor er achter weg krijg,uit elkaar halen en in de wasmachine.
Het blok word dan ongeveer 80 graden,dan de voeringen in de vriezer of stikstof,dan glijden ze er zo in.
Heb ik bij mijn oude baas veel gedaan met klepzittingen,werkt goed.
Ik laat wel weer van mij horen.
Mvrg Andre
Het blok word dan ongeveer 80 graden,dan de voeringen in de vriezer of stikstof,dan glijden ze er zo in.
Heb ik bij mijn oude baas veel gedaan met klepzittingen,werkt goed.
Ik laat wel weer van mij horen.
Mvrg Andre
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: 35x
hoi
Gaat dan al het vuil er uit? heb ook nog een wasmachine op zolder staan.. lol
mvg hans eshuis
Gaat dan al het vuil er uit? heb ook nog een wasmachine op zolder staan.. lol
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Re: 35x
Hallo Gerrit,
Als men dan de wens had om een nieuwe Franse MF 35 te kopen met een Standard 23 C motor, zat er dan ook een Franse lijnpomp op i.p.v. een roterende brandstofpomp van Rotodiesel of CAV?
Deze 23 C motoren werden dus nog geleverd toen dat bij de Engelse MF 35 alleen maar 3 cil. Perkins waren of benzine / petroleum motoren.
Groeten Wim.
Als men dan de wens had om een nieuwe Franse MF 35 te kopen met een Standard 23 C motor, zat er dan ook een Franse lijnpomp op i.p.v. een roterende brandstofpomp van Rotodiesel of CAV?
Deze 23 C motoren werden dus nog geleverd toen dat bij de Engelse MF 35 alleen maar 3 cil. Perkins waren of benzine / petroleum motoren.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: 35x
Hello Wim,
Da's correct. Er staan wel foto's van de franse 23C met de lijnpomp in de foto's sectie.
Groetjes,
René.
Da's correct. Er staan wel foto's van de franse 23C met de lijnpomp in de foto's sectie.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: za 13 jan 2007 20:30
- Locatie: Siddeburen
Re: 35x
Kom maar kijken, ik heb een 144 en 152 naast elkaar staan. Motor is gelijk, behalve de bussen. Van de 144 zijn kleiner. Ik heb bussen van een 152 in een 144 laten zetten. Gaat niet zomaar.
Bij die van mij staat 144 op de boven voor op het onderblok geslagen.
Bij die van mij staat 144 op de boven voor op het onderblok geslagen.
Re: 35x
Hallo Andre,
Enige tijd geleden zat ik ook met twijfel of de motor in mijn Franse 35x nu een A3.144 of A3.152 was. Ik heb het nagevraagd via de website van de Perkins importeur "Kemper en van Twist Diesel" en de dag erop een keurig antwoord gekregen. De mijne is een A3.152. Het motor nr is 19D9744C. Ook staat er op het blok 3711280 en GKN 1523.
Succes en groeten,
Theo
Enige tijd geleden zat ik ook met twijfel of de motor in mijn Franse 35x nu een A3.144 of A3.152 was. Ik heb het nagevraagd via de website van de Perkins importeur "Kemper en van Twist Diesel" en de dag erop een keurig antwoord gekregen. De mijne is een A3.152. Het motor nr is 19D9744C. Ook staat er op het blok 3711280 en GKN 1523.
Succes en groeten,
Theo
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: za 13 jan 2007 20:30
- Locatie: Siddeburen
Re: 35x
Heb een as laten draaien om de koppeling weer te centreren, mag je wel lenen