Ed Pater, goudbuikje

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Ed Pater

Ed Pater, goudbuikje

Bericht door Ed Pater »

Hallo,

Ik heb samen met mijn een broer de blauwe tractor na 3 jaar bijna klaar. Een 2e tractor staat al enige tijd te wachten, een Ferguson 35. Volgens de verkoper was het een originele goudbuik. Gezien het serie nummer SJ17265LS wat op de motor te vinden is zou dit ook moeten kloppen. Het type plaatje op het dash board is helaas niet meer aanwezig. Verder zien we de brons kleurige lak hier en daar onder het grijs doorkomen. Op de achterbrug is een steun voor een 2e accu aanwezig. Wat ons verder opvalt is dat de maat van de voorwielen niet origineel lijkt. Kan het zijn dat de vroege FE35's nog oude (tef) voorwielen hadden?

Starten gaat niet geheel vlekkeloos maar met goed voorgloeien, 20-30 sec, lukt het meestal wel. Uiteraard gaan we eerst aan de slag met de brandstoffilters, leidingen en het afstellen van de brandstofpomp. Vervolgens gaan we eerst alle olie lekkages maar eens aanpakken. Ik hoop dat we zuigers en bussen kunnen laten voor wat het is.

Groet,
Ed Pater
Bijlagen
Goudbuikje.jpg
Goudbuikje.jpg (113.76 KiB) 3952 keer bekeken

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Ed Pater, goudbuikje

Bericht door admin »

Hallo Ed Pater,

Ook jij vanharte welkom op dit forum en heel veel plezier met de restauratie van je tractor.
Er is veel kennis hier op het forum. Dus schroom niet je vragen te stellen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie