Franse 35, 835 DS

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
35-86

Franse 35, 835 DS

Bericht door 35-86 »

Vorig jaar rond deze tijd in Frankrijk een Massey Ferguson 835 DS gekocht. Het eerste probleem was het vervoer. Een Engelse vriend wilde mij zij aanhanger wel lenen. Mijn auto kan de lege aanhanger wel trekken maar niet de volle. De verkoper wilde echter voor 100 euro de aanhanger plus tractor wel vervoeren. Hier zie een foto van de tractor op de aanhanger. Omdat de tractor niet wilde starten hebben we hem met mijn auto er op getrokken.

Na een paar dagen de tractor aan de praat gekregen met behulp van een zware accu en startpilot. Toen hij liep bleek de koppeling niet te werken. Dus de platen moeten vervangenen worden. Ik was in de loop van dit jaar van plan dit te doen. Echter de renovatie van mijn huis had voorrang.

Heb naast de deur een oude smederij. De eigenaresse heeft mij toestemming gegeven om daar de tractor te stallen. Gebouw u is aan een kant open, maar je staat wel droog. Binnenkort probeer ik samen met twee Franse vrienden de koppelingsplaten te vernieuwen. Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,

Klaas

fergie
Contacteer:

Re: Franse 35, 835 DS

Bericht door fergie »

Hello Klaas,

Kijk uit met startpiloot, een snufje en meer niet !. Anders ga je steeds meer en meer en op een zeker moment heb je echt zwaar brokken van die rommel !.

Is jouw 35 een 4 cylinder ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie