Vraag over zijmaaibalk.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Assinkm

Vraag over zijmaaibalk.

Bericht door Assinkm »

Ik heb een Massey Ferguson 130 en deze loopt en werkt als een zonnetje. Hij ziet er niet mooi uit, maar daar ga het nodige aan doen.
Op deze trekker zou ik graag een zijmaaibalk willen monteren tussen de wielen. Nu weet ik er een te koop, maar volgens de verkoper moet er op de trekker onder de pedalen een pouley met twee pennen zitten om de maaier aan te drijven. Dit zit niet om mijn Massey 130.
Ik zou graag willen weten of dit inderdaad zo is en zo ja, is dit achteraf nog in te bouwen?
Mocht dit kunnen, dan zou ik graag de onderdelen hiervoor willen kopen.

Als iemand suggesties heeft, dan hoor ik dat graag.
Alvast hartelijk dank

antoine

Re: Vraag over zijmaaibalk.

Bericht door antoine »

Hallo hr Assinkm,
inderdaad is het nodig om die bewuste poulie + steunpennen te hebben . Verder heb je nog enige aanbouwstukken nodig om de maaibalk te kunnen bevestigen .
Een en ander is uiteraard ook later aan te bouwen maar dan moet je ze wel hebben (c.q. kunnen vinden).
Verder is het misschien ook nog wel veel gemakkelijker om een gewone (aftakas-cardan aangedreven ) cirkelmaaier achter de trekker te hangen .
Vr grt, antoine
gebruik MF 168

Assinkm

Bericht door Assinkm »

antoine schreef:Hallo hr Assinkm,
inderdaad is het nodig om die bewuste poulie + steunpennen te hebben . Verder heb je nog enige aanbouwstukken nodig om de maaibalk te kunnen bevestigen .
Een en ander is ook later aan te bouwen maar dan moet je ze wel hebben (c.q. kunnen vinden).
Verder is het misschien ook nog wel veel gemakkelijker om een gewone (aftakas-cardan aangedreven ) cirkelmaaier achter de trekker te hangen .
Vr grt, antoine
Hoi Antoine,
Bedankt voor je reactie. Nu weet ik in ieder geval, dat de aangeboden maaier inderdaad onder een Massey Ferguson 130 kan.

Dus als iemand de bewuste pouley te koop heeft, dan hoor ik dat graag.

Een cirkelmaaier vind ik niet zo leuk, maar ik wil wel het geheel zo origineel mogelijk houden.

antoine

Bericht door antoine »

Hr Assink,
de enige zijmaaibalk die er echt origineel onder past is de MF 829 . Verder kan je natuurlijk allerlei aanpassingen doen om een andere balk te monteren , maar dan verlies je originaliteit .
Vr grt , antoine
gebruik MF 168

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Ik heb de zij aanbouwstuk van de mf 829 nog liggen/over.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen

Bericht door Symen »

ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Assinkm

Bericht door Assinkm »

hans eshuis schreef:hoi

Ik heb de zij aanbouwstuk van de mf 829 nog liggen/over.

mvg hans eshuis
Hoi Hans, wat ik zoek is de centrale PTO. Als je die hebt, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt

Assinkm

Bericht door Assinkm »

Symen schreef:Voor de MF 829 maaibalk:

http://www.masseyarchives.com/archive/M ... /MF829.pdf
Dit PDF is zeer leerzame informatie en leuk om te zien.
Hartelijk dank hiervoor.

Plaats reactie