hallo,
De aftakas van de Ferguson 35 lekt olie,kan je de aftakas bij een 35 er gewoon uitrekken en de keringen vervangen als de olie eruit is? en verder lekt er olie waar de hefarm het hefdeksel ingaat is dat een kwestie van een oring vervangen of moet je er dan de as uit persen.foto's volgen nog.
lekkage Ferguson 35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: Lekkage Ferguson 35
Hello en Welkom Wouter,
Trekker met de neus in een sloot/greppel zetten zodat de voorwiel naaven onder het maaiveld geraken, dan hoeft de olie er niet eens uit voor de aftakas. Plaat er af schroeven en de as met lagerhuis en al er uit trekken. Het lagerhuis kan behoorlijk klemmen op de O-ring dus is het soms nodig er een aftakas op te shuiven om er daarna met een hefboom onder te kunnen wrikken.
De O-ringen in het hefdeksel zitten tussen de 2 busjes aan bijde kanten. De as zul je er dus uit moeten persen samen met de ringen om dit te fixen. Tevens de lagerbussen vervangen of minimaal 180 graden gedraaid weer monteren (slijtplek aan de andere kant)
Groetjes,
René.
Trekker met de neus in een sloot/greppel zetten zodat de voorwiel naaven onder het maaiveld geraken, dan hoeft de olie er niet eens uit voor de aftakas. Plaat er af schroeven en de as met lagerhuis en al er uit trekken. Het lagerhuis kan behoorlijk klemmen op de O-ring dus is het soms nodig er een aftakas op te shuiven om er daarna met een hefboom onder te kunnen wrikken.
De O-ringen in het hefdeksel zitten tussen de 2 busjes aan bijde kanten. De as zul je er dus uit moeten persen samen met de ringen om dit te fixen. Tevens de lagerbussen vervangen of minimaal 180 graden gedraaid weer monteren (slijtplek aan de andere kant)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: lekkage Ferguson 35
De aftakas is geen probleem moet toch nieuwe olie in.de hefas wordt wat lastiger heb geen pers.is er mischien iemand in omg schaijk die mij kan helpen met een pers?
Hallo Wouter,
Bij een MF 35 zit de hefas meestal los, je hoeft dan geen pers te hebben.
Het mooiste is om het hefdeksel er af te halen en andersom op de werkbank te leggen.
Dan kun je ook zien dat de looprol mooi midden over de exenterbaan loopt als je de hefas weer monteerd.
Op de spiebanen zit 1 dubbele spiebaan op alle 3 de gedeeltes zodat de armen en het het middelste gedeelte binnenin altijd in de juiste stand staan.
Als je het deksel eraf hebt, is misschien wel handig om de eventuele speling uit de dikke topveer te halen en om alle afstelling van het hefdeksel te controleren / af te stellen.
Groeten Wim.
Bij een MF 35 zit de hefas meestal los, je hoeft dan geen pers te hebben.
Het mooiste is om het hefdeksel er af te halen en andersom op de werkbank te leggen.
Dan kun je ook zien dat de looprol mooi midden over de exenterbaan loopt als je de hefas weer monteerd.
Op de spiebanen zit 1 dubbele spiebaan op alle 3 de gedeeltes zodat de armen en het het middelste gedeelte binnenin altijd in de juiste stand staan.
Als je het deksel eraf hebt, is misschien wel handig om de eventuele speling uit de dikke topveer te halen en om alle afstelling van het hefdeksel te controleren / af te stellen.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
hoi
werkplaats persen zijn hedeksel killers!!
Als ze vast geroest zitten laat ik meestal de deksel op de achter brug zitten en gebruik ik een hardhouten balkje/ plankje en een voor hamer.
De korte hef armpjes kun je met een spanband opzij trekken en dan met een zware hamer klappen gefen zo gaat de hefarm er recht af.
Daar dit ook wel eens wil voorkomen...
mvg hans eshuis
werkplaats persen zijn hedeksel killers!!
Als ze vast geroest zitten laat ik meestal de deksel op de achter brug zitten en gebruik ik een hardhouten balkje/ plankje en een voor hamer.
De korte hef armpjes kun je met een spanband opzij trekken en dan met een zware hamer klappen gefen zo gaat de hefarm er recht af.
Daar dit ook wel eens wil voorkomen...
mvg hans eshuis
- Bijlagen
-
- hefas.jpg (33.88 KiB) 5083 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
Hallo Wauter,
Die dingen kunnen vastzitten, ik
kan er van meespreken.
Ik heb het opgelost met een tool.
groetjes,
Karel
Die dingen kunnen vastzitten, ik
kan er van meespreken.
Ik heb het opgelost met een tool.
groetjes,