Hydrauliek pomp
Moderators: Tony, fergie, admin
Hydrauliek pomp
Hallo
Kan er mij iemand antwoorden over het al of niet gebruiken van de hydrauliek pomp van een goudbuik voor een kliefmachine.
Heeft de pomp voldoende druk en wat moet ik gebruiken.
Is zo een pomp bestand tegen een aantal uren kliefen.
Groeten Johan
Kan er mij iemand antwoorden over het al of niet gebruiken van de hydrauliek pomp van een goudbuik voor een kliefmachine.
Heeft de pomp voldoende druk en wat moet ik gebruiken.
Is zo een pomp bestand tegen een aantal uren kliefen.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Johan,
Wat de pomp betreft geen probleem. Je zult echter op moeten letten met het type bedienings blok. Er zijn twee soorten hydroliek ventielen. Type "a" sluit de druk leiding af als je niet bediend. Type "b" verbind de druk leiding met de retour. Je moet het laatste type gebruiken omdat anders de pomp die continue druk leverd door het overdruk ventiel staat te persen. Daardoor word de olie enorm heet en gaat eventueel schuimen.
De retour olie kun je bijvoorbeeld op de vuldop van de versnellingsbak aansluiten, die oplossing heb ik meerdere keren bewonderd en schijnt goed te werken zonder er een gat voor te hoeven boren.
Groetjes,
René.
Wat de pomp betreft geen probleem. Je zult echter op moeten letten met het type bedienings blok. Er zijn twee soorten hydroliek ventielen. Type "a" sluit de druk leiding af als je niet bediend. Type "b" verbind de druk leiding met de retour. Je moet het laatste type gebruiken omdat anders de pomp die continue druk leverd door het overdruk ventiel staat te persen. Daardoor word de olie enorm heet en gaat eventueel schuimen.
De retour olie kun je bijvoorbeeld op de vuldop van de versnellingsbak aansluiten, die oplossing heb ik meerdere keren bewonderd en schijnt goed te werken zonder er een gat voor te hoeven boren.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hydrauliek pomp
Hallo René
De hoeveelheid olie die nu in de achterbrug en de versnellingsbak is, is dat voldoende of moet er wat bijgevuld worden.
In verband met de retour heb ik gezien dat er een inbusstopsel zit juist onder waar men het bedieningsblokje monteerd, kan men of mag men daar de retour aansluiten. Moet de retourleiding een bepaalde diameter hebben.
Groeten Johan
De hoeveelheid olie die nu in de achterbrug en de versnellingsbak is, is dat voldoende of moet er wat bijgevuld worden.
In verband met de retour heb ik gezien dat er een inbusstopsel zit juist onder waar men het bedieningsblokje monteerd, kan men of mag men daar de retour aansluiten. Moet de retourleiding een bepaalde diameter hebben.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Johan,
Neen, die dop is een drukaansluiting. Er is op een 35 geen voorziening voor de retour olie. Wat men wel doet is een pijp aansluiten op de vuldop van de bak. Maakt in princiepe niet uit hoe groot die pijp is als hij maar minstens zo dik is als de druk aansluiting.
Een andere mogelijkheid die ik ook een paar keer heb gezien is een gat in het pijlstok deksel geboord en daar een pijp op aangesloten. Vindt ik wel mooier maar is niet meer terug naar her orgineel te maken zonder het deksel te vervangen.
Olie hoef je niet bij te vullen alleen zorgen dat die op pijl is.
Groetjes,
René.
Neen, die dop is een drukaansluiting. Er is op een 35 geen voorziening voor de retour olie. Wat men wel doet is een pijp aansluiten op de vuldop van de bak. Maakt in princiepe niet uit hoe groot die pijp is als hij maar minstens zo dik is als de druk aansluiting.
Een andere mogelijkheid die ik ook een paar keer heb gezien is een gat in het pijlstok deksel geboord en daar een pijp op aangesloten. Vindt ik wel mooier maar is niet meer terug naar her orgineel te maken zonder het deksel te vervangen.
Olie hoef je niet bij te vullen alleen zorgen dat die op pijl is.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo Cowboys,
Even een reactie over het aansluiten van de retourleiding. Een goed werkende methode is om de inbusbout die aan de linkerzijde van het hefdeksel (dus als je op de trekker zit links onder de stoel) op het vertikale vlak net iets voor de as van de hef te verwijderen en te vervangen door een hydraulicaansluiting (standaard maat, past zo). De inbusbout is niets anders dan bedoeld om de zogenaamde "Allen Pipe" te kunnen verwijderen / aanbrengen. Er zit verder niets achter of aan vast en er is plenty of ruimte voor de terugvoer van olie. Indien gewenst kan ik foto's mailen van de binnen en buitenzijde van het hefdeksel.
Succes met de aansluiting,
Herman Swart
Even een reactie over het aansluiten van de retourleiding. Een goed werkende methode is om de inbusbout die aan de linkerzijde van het hefdeksel (dus als je op de trekker zit links onder de stoel) op het vertikale vlak net iets voor de as van de hef te verwijderen en te vervangen door een hydraulicaansluiting (standaard maat, past zo). De inbusbout is niets anders dan bedoeld om de zogenaamde "Allen Pipe" te kunnen verwijderen / aanbrengen. Er zit verder niets achter of aan vast en er is plenty of ruimte voor de terugvoer van olie. Indien gewenst kan ik foto's mailen van de binnen en buitenzijde van het hefdeksel.
Succes met de aansluiting,
Herman Swart
Use it, don't abuse it - MF35 4 cylinder - MF65 Mark 2 - Ursus C355 - Miedema landbouwwagen - Lien achterlader - Mercedes 300D-W123 - BMW-Boxer1150RT - Have fun, shake it, don't brake it!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Herman,
Er zijn wel 2 typen hefdeksel, mischien zit die mogelijkheid niet op een van de 2. Dus Foto's ? graag natuurlijk.
Groetjes,
René.
Er zijn wel 2 typen hefdeksel, mischien zit die mogelijkheid niet op een van de 2. Dus Foto's ? graag natuurlijk.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Herman,
Na enig zoeken in de onderdelen tekenigen en werkplaats boeken is gebleken dat alle uitvoeringen deze megelijkheid zouden moeten hebben. Dus plaats ik de foto's hieronder, zo heeft een ieder er wat aan die een retour nodig heeft.

Dit is de linker kant van het hefdeksel, de aansluiting zit net voor de hefarm.

De pijl geeft aan welk gat het is. In het verlengde ervan kun je een pin zien zitten welke via dit gat gemonteerd wordt (Herman zal gelijk hebben, heb ik zelf nog niet los gehad).
Groetjes,
René.
Na enig zoeken in de onderdelen tekenigen en werkplaats boeken is gebleken dat alle uitvoeringen deze megelijkheid zouden moeten hebben. Dus plaats ik de foto's hieronder, zo heeft een ieder er wat aan die een retour nodig heeft.

Dit is de linker kant van het hefdeksel, de aansluiting zit net voor de hefarm.

De pijl geeft aan welk gat het is. In het verlengde ervan kun je een pin zien zitten welke via dit gat gemonteerd wordt (Herman zal gelijk hebben, heb ik zelf nog niet los gehad).
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....