Voorstellen

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
ArjanP

Voorstellen

Bericht door ArjanP »

ik wil me ook even voorstellen: ik woon in de mooie Alblasserwaard, en heb als 'hobbyboer' al ongeveer 13 jaar een Massey Ferguson 35X (met grondbak en ploeg).
We gebruiken de trekker regelmatig (voor grond en mesttransport, het halen van hooi en stro - en soms om met de paardentrailer de schapen te verweiden).
Nu de verbouwing van de (woon-) boerderij klaar is (na ruim 10 jaar) is er nu tijd om de trekker op te knappen. Dat doe ik samen met mijn zoon.
Op dit moment is het ontroesten van de meeste onderdelen klaar (op dashbord, moterkap en één voorwiel na), en staat de trekker al weer op één achterwiel (de rest op blokken).
Ik heb een bouwkundige opleiding, voor het sleutelen aan de trekker moet ik dus het nodige opzoeken in wat ik vinden kan op internet en in een werkplaatshandleiding. Ik zal dus regelmatig een vraag kunnen hebben die voor de gebruikers van het forum een 'domme' vraag is - waarvan de meeste MF eigenaren het antwoord wel op kennen ....
Arjan P

fergie
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door fergie »

Hello Arjan,

Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen die geen vragen durven stellen. Voor vragen ben je hier natuurlijk aan het juiste adres, we zullen altijd proberen je van een passend antwoord te voorzien. Welkom dus !.

Groetjes,

René.

PS. een echte "X" heeft een dynamo steun uit een stuk.....
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

of de echt X heeft de dynamo steun uit 2 delen... serie nummer kijken he!

Het sevis bulleten ben ik helaas kwijd misschien heeft gerrit die nog wel? begin 1963.

Maar als er een brandstofpomp no 3232698 op zit is het zeker een X.
De dynamo steun is later pas gewijzigt!

En het diff slot heeft er ook niks mee te maken die was van af 26-6-62 al leverbaar en ook als een los setje.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Hans,

302413 wordt geclaimt als de eerste X. Indien dat klopt (en da's niet zeker) en je serie nummer zit er dicht bij in de buurt dan is de simpele stap ff de motor volgas geven, een X motor loopt 2450 toeren, een gewone 2250. (als er al niet mee geknoeid is dan).

'T was me er ff om te doen dat er nogal veel trekkers een X-sticker set op de kap hebben omdat dat lange tijd de enige set die leverbaar was.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie