bevestigings oog tef 20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
ruud smit
Contacteer:

bevestigings oog tef 20

Bericht door ruud smit »

Beste formeren
ik wil mijn tef 20 gaan vervoeren op een aanhangwagen, hij mag het tillen.
nu wil ik hem met een lier er op trekken, maar ik kan nergens een goed oog of punt vinden om de lier aan te bevestigen, heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor mij.
alvast bedankt ,ruud smit
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: bevestigings oog tef 20

Bericht door admin »

Ruud,

Met een spanband om de vooras zou mijn eerste reactie zijn.
Als je iets in het midden wilt, zul je een trekboom/bumper moeten maken vooraan de trekker.
Werd vroeger vaker gedaan.

Kijk op de volgende link voor een voorbeeld.
http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=916
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Ruud,

Je kunt ogen kopen met een lange bout er aan, steek je door een van de gaten in de vooras en dan een moer er op. Je kunt dat ook zelf maken van een standaard bout met hulp van een ring van gasbuis en een lasapparaat. Na gebruik oog in het trekkerbakje als je hem uit zicht wilt houden.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

ruud smit
Contacteer:

Bericht door ruud smit »

Beste forummers
Ik heb geen loze ogen meer over in de vooras en een bumper erop maken vind ik niet mooi, zal dus verder moeten proberen
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Ruud,

Er horen 2 bouten in aan elke kant, gaten zat..... Wat heb je er nog meer aan vast zitten dan ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Karel Vermoesen

Bericht door Karel Vermoesen »

Hallo,
Ik heb er bij mijn TE-20 ook zo een
trekoog op zitten. Nog maar een keer
nodig gehad, was zonder benzine gevallen.
groetjes,
karel
Bijlagen
TE-A20_trekoog_005.jpg
TE-A20_trekoog_005.jpg (60.01 KiB) 4955 keer bekeken

wpee

Bericht door wpee »

Waarom niet achteruit erop trekken dan?
(ik heb ook zo'n oog in het bakje liggen voor het geval dat..)
Wim

Plaats reactie