Rempedaal as te lang?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
erik.korte

Rempedaal as te lang?

Bericht door erik.korte »

Ik heb bij Histoparts een rempedaalas gekocht voor de MF 35X. De geleverde as is ruim 2 cm te lang. Volgens Histoparts is er geen andere as leverbaar. Iemand hetzelfde gehad?

hans eshuis

Re: Rempedaal as te lang?

Bericht door hans eshuis »

hoi

Was deze wel mooi afgewerkt?, ik heb er 2 jaar gelden 1 besteld die was zo ruw als schuurpapier korrel 40 of zo.. lekker voor de bronse busjes. Maar de lenkte was wel goed!

Pa heeft nu 12 meter stang gekocht maar het moet er nog van komen..

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

erik.korte

As was beschadigd, moest hem gladmaken.
Laatst gewijzigd door erik.korte op ma 01 jul 2013 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

hans eshuis

hoi

Je kunt het ook anders bekijken, beter te lang dan te kort!

Of kom je niet met de splins uit?

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

erik.korte

Zei mn 1e vriendinnetje ook!

Komt niet uit met de spiebanen, als ik er een bus tussen zet komt de remstang tegen de treeplank.

hans eshuis

lol..

Maar eem dan heb je hem ook niet gemonteerd gehad (past niet eens he) en kun je hem gewoon terrug doen toch?

En wat zou het uitmaken als je er met schuur papier op hebt gezeten want meneer hp kan hem tocht niet aan een andre verkopen omdat het niet past!

mvg hans eshuis

erik.korte

MM zal er es mee naar de draaier gaan, bedankt voor de reactie Hans!

Sluismolenaar

Bericht door Sluismolenaar »

2 dingen denk ik:

- je koopt bij HPS een nieuwe (!) as voor de rempedalen, die is beschadigd en blijkt niet te passen, dus ik zou zeggen: retour dat ding en geld terug, of HPS zoekt en levert een as die wel past. De geleverde as is blijkbaar niet voor een MF35X want hij past niet, dus wat moet je er dan mee?
- wat is er mis met je oude rem pedaal as? Je kunt je nieuwe niet passende as bij een draaier laten bewerken tot deze wel past (splines ook opschuiven/bewerken?), maar je kunt eventueel dan ook je oude as naar de draaier brengen. Vermoedelijk uitgesleten t.p.v. de lagerbusjes, dan kun je hem toch laten oplassen en afdraaien op de juiste maat? Zo hou je ook nog wat meer origineel spul in/aan je trekker.

Succes in ieder geval.

Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

erik.korte

Was een economische beslissing, een nieuwe as kost 32 euro. Daar kan ik geen draaier voor laten werken. Hps heeft geen andere as. Ik denk dat ik de nieuwe as laat aanpassen of de oude laat maken.
Toch vind ik het vreemd, de bak van een 35 x is toch gelijk aan een 35 of 135? Kan toch niet de eerste zijn die hier op stuit?

hans eshuis

hoi

Dat is het probleem he kwaliteit kan niet conureren met het goedkoopste wat er is. En aangezien bijna iedereen voor het goedkoopste gaat gaat het zo ook niet veranderen.

Die nieuwe aanpassen kost je denk ik al meer dan die 32 euro.
Kan pa wel eens vragen wat dat ijzer koste of nu kost. Ik heb hem persies genoeg laten bestellen voor al mijn 35,s 65,s en 100 series toen waren die asjes goedkoper misschien kunnen we wat meer tegelijk maken.
Als ik achter die machine sta is het wat goedkoper haha vooral nu pa thuis een cmc machiene aan het lopen heeft.

mvg hans eshuis

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

ik herken het verhaal dat je wat besteld en dat het dus net niet is wat het moet zijn. mijn voorbeeld is een handremhendel waarvan de 2 lipjes naar het stangenstelsel verkeerd gelast zaten. nu ben ik zelf heel handig met ijzer en lassen(mijn beroep) maar koste toch wel iets moeite om hem aan te passen. ook was de hendel met een knik, die heb ik recht gemaakt. anders zit je linkerbeen er zo erg tegenaan.

blijft toch jammer dat ze nog slecht kopie maken.

erik.korte

Ik heb van HPS een nieuwe rempedaalas gekregen, deze werd kosteloos opgestuurd en de oude hoef ik niet terug te doen. De nieuwe is aardig beter.
Vind het toch wel netjes van hun....

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Erik,

Dat is inderdaad heel netjes van HPS.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie