Wegwerken bedrading

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
ruud smit
Contacteer:

Wegwerken bedrading

Bericht door ruud smit »

Ik ben een tef 20 uit 1955 aan het opknappen, hoe kan ik nou het best en het mooiste de bedrading weg werken, zijn er ook buiten mantels voor meerdere draden of zoiets en waar maak ik de draden aan vast op de trekker, alvast bedankt ruud Smit
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

wondervinger

Re: Wegwerken bedrading

Bericht door wondervinger »

Ik zag een foto ergens en die had de draden door koperen leidinkjes lopen.
Het staat mooi en ze worden goed beschermd. Je kunt ze bevestigen met metalen klemmetjes.

Gr. Henk

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Ruud,

iemand in Engeland heeft een prachtige site over de Ferguson TE. Zie de volgende link maar eens.
http://www.ploughmyfield.com/2009/11/30 ... ecreation/
of deze voor de verlichting
http://www.ploughmyfield.com/Lighting.htm
Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Ruud,

Er zijn ook geribbelde zwarte kunststof hoezen / slangen in de handel in verschillende maten.
Deze kun je mooi buigen en vastzetten.
Sommige uitvoeringen zijn dicht zodat je de draden er door moet trekken.
Andere types zijn in de lengte open, zodat je de draden er zo in kunt drukken en ook aftakkingen kunt maken.
Te koop bij autogarages, landbouwmechanisatiebedrijven,automaterialenbedrijven??

Als je een draad in een koperen of ijzeren leiding legt moet je wel oppassen dat deze niet doortrillen / doorschuren i.v.m. kortsluiting!

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Dit soort slang hoort om je accu kabel op een TEF maar is ook leverbaar in kleinere diameters voor bv. verlichtings kabels.

Afbeelding

Info bv. http://www.hellermanntyton.nl/site/prod ... /166-30110

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie