brandstof pomp

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
bart
Berichten: 31
Lid geworden op: za 24 nov 2007 19:00
Locatie: nieuw schoonebeek

brandstof pomp

Bericht door bart »

hallo

ik heb de opvoerpomp van mijn 35 4 cill. vervangen
(de oude was lek)
na alles mijnsinziens goed te hebben ontlucht,
zakt de motor na enige tijd terug in toeren
als ik hem de volgende dag weer start
heb ik hetzelfde proleem, eerst loopt hij goed
en daarna heeft hij maar de helft van het aantal toeren
brandstof filter heb ik ook al vervangen

wie kan nij helpen met dit probleem
alvast bedankt en groeten
bart

admin
Site Admin
Berichten: 2323
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Bart,

Het enige wat je aan de trekker hebt veranderd is de opvoerpomp.
Daar zal het probleem dan ook wel zitten. Het lijkt er namelijk op dat de brandstofpomp niet voldoende brandstof krijgt.
Van een ander merk trekker met gelijk gedrag, weet ik dat het opvoerpompje defect was. Doet de nieuwe opvoerpomp het eigenlijk wel?

Het kan natuurlijk ook zijn dat er toch ergens iets verstopt zit.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

bart
Berichten: 31
Lid geworden op: za 24 nov 2007 19:00
Locatie: nieuw schoonebeek

brandstof pomp

Bericht door bart »

moi gerrit

ik heb de beide opvoerpompjes naast elkaar gelegd
en er zat veschil in de afstand van de hevel die in het motorblok gaat
de oude pomp steekt c.a 5 mm verder in het blok en maakte daardoor een betere slag en dus een betere opbrengst.
heb het oude pomphuis met de nieuwe pomp gecombineerd.
en nu is het inorde

heb ik nog twee vragen,
waar vindt ik de afstel gegevens van de kleppen,
en in de timing procedure staat dat je de stand van de pomp
op de motor moet markeren
bedoel je hiermee dat je b.v een lineaal op de pomp moet leggen en daarna de markering op de zijkant van de motor maakt?

bedankt voor je reactie

gr. bart

Plaats reactie