problemen met de hef
Moderators: Tony, fergie, admin
problemen met de hef
Afgelopen winter mijn trekkker niet gebruikt.
Haal hem nu weer uit de scheur. Maar nu wil de hefinrichting niet meer.
Ik heb het filter dat bij de aftakas zit ook al schoon gemaakt.
Maar dit heeft ook niet geholpen.
Mijn vraag is wat kan een oorzaak zijn dat de hef niet meer wil.
Het betreft een MF30 uit 1963.
gr Gertjan
Haal hem nu weer uit de scheur. Maar nu wil de hefinrichting niet meer.
Ik heb het filter dat bij de aftakas zit ook al schoon gemaakt.
Maar dit heeft ook niet geholpen.
Mijn vraag is wat kan een oorzaak zijn dat de hef niet meer wil.
Het betreft een MF30 uit 1963.
gr Gertjan
Re: problemen met de hef
Hallo Gertjan,
allereerste probleem mogelijkheid : voldoende olie in achterbrug+bak ?
Verder: kijk ook eens naar het oliefilter van de hef (rechtsonder/voor de bestuurdersstoel). Vervang hier ook de O ringen op het standpijpje .
Kijk ook of de blokkeerhendel ( links onder de hefarm) van de hef naar beneden wijst .
Dit zijn de eerste dingen waarop je kunt kijken om het probleem op te lossen .
Succes , antoine
allereerste probleem mogelijkheid : voldoende olie in achterbrug+bak ?
Verder: kijk ook eens naar het oliefilter van de hef (rechtsonder/voor de bestuurdersstoel). Vervang hier ook de O ringen op het standpijpje .
Kijk ook of de blokkeerhendel ( links onder de hefarm) van de hef naar beneden wijst .
Dit zijn de eerste dingen waarop je kunt kijken om het probleem op te lossen .
Succes , antoine
gebruik MF 168
De olie stand staat ongeveer 1cm onder de schoef waar je het olie niveau kunt bekijken.
Filter eruit gehaald en de stand van het hendeltje is naar beneden.
Helaas nog geen beweging in de hef. De hef is met de hand op te tillen als je hem los laat
gaat hij het laatste stukje langzamer.
Gr Gertjan.
Filter eruit gehaald en de stand van het hendeltje is naar beneden.
Helaas nog geen beweging in de hef. De hef is met de hand op te tillen als je hem los laat
gaat hij het laatste stukje langzamer.
Gr Gertjan.
Het hefgedeelte onder de zitting eraf gehaald.
Helaas kan ik niets vinden dat er op lijkt dat kapot kan zijn.
Wel twee nieuwe olie-filters besteld die voor onder de zitting en die
bij de aftakas. Deze waren wel erg versleten.
Maar wie weet een oplossing voor het probleem dat de hef niet meer wil?
gr Gertjan
Helaas kan ik niets vinden dat er op lijkt dat kapot kan zijn.
Wel twee nieuwe olie-filters besteld die voor onder de zitting en die
bij de aftakas. Deze waren wel erg versleten.
Maar wie weet een oplossing voor het probleem dat de hef niet meer wil?
gr Gertjan
Hallo Gertjan,
onder- en in het dekseltje dat je eraf haalt bij het oliefilter onder de bestuurdersstoel, zitten ook een paar O ringen . Die moet je ook vervangen want die kunnen ook problemen geven .
Succes, antoine
onder- en in het dekseltje dat je eraf haalt bij het oliefilter onder de bestuurdersstoel, zitten ook een paar O ringen . Die moet je ook vervangen want die kunnen ook problemen geven .
Succes, antoine
gebruik MF 168
-
- Contacteer:
Hello Gertjan,
De pomp hangt aan het deksel en zuigt de olie aan via een zuigpijp welke bij het plaatsen van het deksel op de achterbrug af moet sluiten tegen een rubber. Is dat rubber Ok ?. Als dat rubber niet deugt zuigt ie lucht.....
Groetjes,
René.
De pomp hangt aan het deksel en zuigt de olie aan via een zuigpijp welke bij het plaatsen van het deksel op de achterbrug af moet sluiten tegen een rubber. Is dat rubber Ok ?. Als dat rubber niet deugt zuigt ie lucht.....
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo Gertjan
het is het meest waarschijnlijk dat er lucht in de toevoer van de pomp is gekomen.
voordat je dingen uitklaar haalt kan je simpel testen of je pomp werkt of zelfs de lucht uit je toevoerleiding halen.
je zet de hef op extern je draai de blinde dop van de externe uitgang af(zit links op de achterbrug meestal met 2 uitgangen )en kijk of er olie uit komt als je hem start.
als er olie uitkomt heeft je pomp voeding.
heb je ook een adres waar je het filter dat onder de aftakas zit besteld heb ?
succes Arno
het is het meest waarschijnlijk dat er lucht in de toevoer van de pomp is gekomen.
voordat je dingen uitklaar haalt kan je simpel testen of je pomp werkt of zelfs de lucht uit je toevoerleiding halen.
je zet de hef op extern je draai de blinde dop van de externe uitgang af(zit links op de achterbrug meestal met 2 uitgangen )en kijk of er olie uit komt als je hem start.
als er olie uitkomt heeft je pomp voeding.
heb je ook een adres waar je het filter dat onder de aftakas zit besteld heb ?
succes Arno
Arno, vandaag bij het mechanisatie bedrijf geweest.
Maar het is nog niet gelukt om de vilters te krijgen.
Wie kan mij vertellen waar de pomp de olie weghaald.
Eerst dacht ik dat er ruimte was onderaan het pijpje dat naar beneden gaat. Maar nu blijkt dat deze vast onderin het frame. Waar gaat de olie dan langs?
gr Gertjan
Maar het is nog niet gelukt om de vilters te krijgen.
Wie kan mij vertellen waar de pomp de olie weghaald.
Eerst dacht ik dat er ruimte was onderaan het pijpje dat naar beneden gaat. Maar nu blijkt dat deze vast onderin het frame. Waar gaat de olie dan langs?
gr Gertjan
Gertjan, in de achterbrug onder de aftak as zit een lang kunststof filter dit is de aanzuig van de pomp, de aansluiting van dat filter komt via een kanaal in de achterbrug omhoog en eindigt in een flens met een rubberen ring.
In het deksel van de achterbrug zit een pijpje van de pomp tot de aansluiting die in je achterbrug zit zoals Rene al schreef , als je het deksel plaatst verbind je dat pijpje aan de vaste aansluiting op de achterbrug.
Ik heb tijdens het plaatsen van het deksel nog wat pakking kit op de rubberen ring gedaan om zeker te weten dat dit goed dicht is want zoals anderen al schreven lucht lekkage betekend geen olie naar de pomp.
Ik ben erg benieuwd of dat filter bij je aftakas nieuw kan vinden
succes groet,Arno.
In het deksel van de achterbrug zit een pijpje van de pomp tot de aansluiting die in je achterbrug zit zoals Rene al schreef , als je het deksel plaatst verbind je dat pijpje aan de vaste aansluiting op de achterbrug.
Ik heb tijdens het plaatsen van het deksel nog wat pakking kit op de rubberen ring gedaan om zeker te weten dat dit goed dicht is want zoals anderen al schreven lucht lekkage betekend geen olie naar de pomp.
Ik ben erg benieuwd of dat filter bij je aftakas nieuw kan vinden
succes groet,Arno.