hallo,
ik heb sinds kort een extern ventiel op mijn trekker aangebracht om er een kipper aan te hangen.
hiervoor moest ik de hydrauliek olie bijvullen. ik heb de olie nu bovenaan de pijlstok in zitten.
maar nu begint hij extreem te lekken van onderen, op de plek waar dat 'mag' zeg maar, bij de koppeling.
waar komt dit door en hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
alvast bedankt voor jullie hulp
jarco
lekkage mf 35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: lekkage mf 35
Hello Jarco,
De olie moet op het bovenste streepje op de pijlstok staan, da's meer dan genoeg.
De lekkage is de zogenaamde "prise as" keering de oorzaak van. Zie hiervoor de FAQ : viewtopic.php?f=6&t=324
Groetjes,
René.
(ps verplaatst naar juiste forum)
De olie moet op het bovenste streepje op de pijlstok staan, da's meer dan genoeg.
De lekkage is de zogenaamde "prise as" keering de oorzaak van. Zie hiervoor de FAQ : viewtopic.php?f=6&t=324
Groetjes,
René.
(ps verplaatst naar juiste forum)
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
oke bedankt.
maar is de olie tot het bovenste streepje ook genoeg om een kipper voor achter de trekker te bedienen. want ik dacht dat dan de achterbrug droog zou staan.
mvg jarco
maar is de olie tot het bovenste streepje ook genoeg om een kipper voor achter de trekker te bedienen. want ik dacht dat dan de achterbrug droog zou staan.
mvg jarco
Hallo Jarco,
Hoeveel liter gaat er in de cilinder van de kieper?
Ik neem aan dat de kieper in verhouding is met de tractor?
Groeten Wim.
Hoeveel liter gaat er in de cilinder van de kieper?
Ik neem aan dat de kieper in verhouding is met de tractor?
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
ik weet niet hoeveel liter er in de cilinder gaat. dat zou ik moeten uitrekenen.
de kipper is wel iets groter dan bij de trekker zou passen.
maar is voor een passende kipper de olie tot het bovenste streepje wel genoeg?
mvg jarco
de kipper is wel iets groter dan bij de trekker zou passen.
maar is voor een passende kipper de olie tot het bovenste streepje wel genoeg?
mvg jarco
-
- Contacteer:
Hello Allemaal,
Er zit 28 liter in de achterbrug waarvan je rustig 2/3 er uit kunt pompen. Dus heb je ca 17 liter olie. Moet nogal een groot cylindertje zijn als er meer dan een emmer olie in past...... Wij hadden een BAV 7 tons achter onze deutz (en die heeft maximaal 7 liter apart van de bak) wat geen probleem was.
Als je de diameter van de zuiger weet kun je het uitrekenen. Oppervlakte van een rond vlak is 0.25 x Pi x D x D. Dus bv. 50mm (5cm) geeft dan 0,25 x 3.14 x 5 x5 = 19.62 vierkante cm. Dat maal de slaglengte is de inhoud in cc's. Als de slag dus bv. 100cm is dan wordt dat 1962 cc oftewel 1,962 liter. De kracht bij 135 bar is dan ook eenvoudig oppervlak in cm x druk in bar = 135 x 19.62 = 2649.375 Kg.
Groetjes,
René.
Er zit 28 liter in de achterbrug waarvan je rustig 2/3 er uit kunt pompen. Dus heb je ca 17 liter olie. Moet nogal een groot cylindertje zijn als er meer dan een emmer olie in past...... Wij hadden een BAV 7 tons achter onze deutz (en die heeft maximaal 7 liter apart van de bak) wat geen probleem was.
Als je de diameter van de zuiger weet kun je het uitrekenen. Oppervlakte van een rond vlak is 0.25 x Pi x D x D. Dus bv. 50mm (5cm) geeft dan 0,25 x 3.14 x 5 x5 = 19.62 vierkante cm. Dat maal de slaglengte is de inhoud in cc's. Als de slag dus bv. 100cm is dan wordt dat 1962 cc oftewel 1,962 liter. De kracht bij 135 bar is dan ook eenvoudig oppervlak in cm x druk in bar = 135 x 19.62 = 2649.375 Kg.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz