Hoi allemaal,
Ik heb een houtkloof die door de hydrauliek van de tractor aangedreven moet worden.
Ik heb alleen nog geen aansluitingen op mijn MF25. Waar ik de persleiding op aan moet sluiten is me duidelijk, dat staat in de boeken.
Waar ik de retourleiding aan moet sluiten kan ik niet vinden. Kan iemand me daar mee verder helpen?
B.v.d.
Han
Hydrauliek MF25/30
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Hydrauliek MF25/30
Fordson Dexta, 1960 - MF25, 1962 - Ockelbo 600-2, 1978 - Aktiv 600 - Suzuki Vitara (tuin-jacht-bos)
1 scharige plog Överum, Aktiv maaibalk, JF 320 schudder/zwiller, 2-rijige Underhaug aardappelpoter, 1 rijige aardappelrooier, cultivator, ringwals (hout dus oud), sneeuwruimer.
1 scharige plog Överum, Aktiv maaibalk, JF 320 schudder/zwiller, 2-rijige Underhaug aardappelpoter, 1 rijige aardappelrooier, cultivator, ringwals (hout dus oud), sneeuwruimer.
-
- Contacteer:
Re: Hydrauliek MF25/30
Hello Han,
Volgens mij had jij ook een veel gavere klover op een youtubeje staan !. Retour kan onder aan de bak, zie de foto van je orgaan donor :

Net voor de trompet zit een slang via een stuk pijp aangesloten, toen ik de zaak los had bleek die in het niets uit te komen.
Groetjes,
René.
Volgens mij had jij ook een veel gavere klover op een youtubeje staan !. Retour kan onder aan de bak, zie de foto van je orgaan donor :

Net voor de trompet zit een slang via een stuk pijp aangesloten, toen ik de zaak los had bleek die in het niets uit te komen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Contacteer:
Re: Hydrauliek MF25/30
Hej René,
Ja, die klover is inderdaad best heftig om mee te werken. Hij is supersnel bij het kloven van kleinere diameters in korte lengtes. Boven de 25 cm. slaat hij nogal eens vast. Ik moet er altijd een kloof bijlenen voor de grovere diameters.
Ik krijg nu een ketel met 50-60 cm hout en d'r kunnen dikke stukken in. Dus lomper hout, en lomper kloven.
OK, die pijp zit dan op één van die pluggen. Dat moet wel lukken dacht ik.
Ik zat zelf meer te kijken naar het deksel van de bak, in de buurt van het filter of onder de stoel, maar daar was nix vrij voor zover ik het kan zien.
Groeten
Han
Ja, die klover is inderdaad best heftig om mee te werken. Hij is supersnel bij het kloven van kleinere diameters in korte lengtes. Boven de 25 cm. slaat hij nogal eens vast. Ik moet er altijd een kloof bijlenen voor de grovere diameters.
Ik krijg nu een ketel met 50-60 cm hout en d'r kunnen dikke stukken in. Dus lomper hout, en lomper kloven.
OK, die pijp zit dan op één van die pluggen. Dat moet wel lukken dacht ik.
Ik zat zelf meer te kijken naar het deksel van de bak, in de buurt van het filter of onder de stoel, maar daar was nix vrij voor zover ik het kan zien.
Groeten
Han
Fordson Dexta, 1960 - MF25, 1962 - Ockelbo 600-2, 1978 - Aktiv 600 - Suzuki Vitara (tuin-jacht-bos)