rode diesel
Moderators: Tony, fergie, admin
rode diesel
voor diegene wie zelf rode diesel in opslag heeft, dit is nog verkrijgbaar tot 1 januari daarna vervalt het belasting voordeel en is het net zo duur als blanke diesel en dus niet meer verkrijgbaar . heb zelf vandaag de 1200 litertank nog even laten afvullen 466 liter ging er in is toch nog mooi even meegenomen
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: rode diesel
Hello Alfred,
Rode diesel is niet toegestaan in onze oldtimers omdat ze niet voor voedsel productie gebruikt worden en dus niet voor laag accijns brandstof in aanmerking komen. Die genen die er toch mee rijden lopen dus risico.
Tevens is de rode diesel nog tot juli (of juni) te gebruiken, als het er dan nog staat moet je de extra accijns alsnog betalen (dus opgave doen hoeveel liter) of je riskeerd ook een aardige boete. Nu zullen ze voor niet gebruikte trekkers wel een oogje toe knijpen maar tot de nok gevulde opslagen zal anders afgehandeld worden.
Dat alles natuurlijk afhankelijk van het daadwerkelijk optreden van de douane, de kans daarop moet je voor jezelf maar inschatten.
Groetjes,
René.
Rode diesel is niet toegestaan in onze oldtimers omdat ze niet voor voedsel productie gebruikt worden en dus niet voor laag accijns brandstof in aanmerking komen. Die genen die er toch mee rijden lopen dus risico.
Tevens is de rode diesel nog tot juli (of juni) te gebruiken, als het er dan nog staat moet je de extra accijns alsnog betalen (dus opgave doen hoeveel liter) of je riskeerd ook een aardige boete. Nu zullen ze voor niet gebruikte trekkers wel een oogje toe knijpen maar tot de nok gevulde opslagen zal anders afgehandeld worden.
Dat alles natuurlijk afhankelijk van het daadwerkelijk optreden van de douane, de kans daarop moet je voor jezelf maar inschatten.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: rode diesel
René, rode diesel wordt voor veel meer doeleinden gebruikt hoor. Bijvoorbeeld bij de spoorwegen voor de dieseltreinen en loccen, alsook de binnenvaart en voor heftrucks e.d. De impact is dan ook behoorlijk, alhoewel ik begreep dat de rode diesel wel weer beschikbaar blijft voor de binnenvaart en buitenlandse bedrijven. Dus dat is wel weer vreemd....
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: rode diesel
Hello Tjabbe,
De scheepvaart gebruikt paarse diesel, is natuurlijk idem alleen ander kleurtje. Particulieren mogen het echter na 1 jan niet meer gebruiken en volle tanken moeten worden aangegeven en accijns worden betaald. Sommige kruizers hebben namelijk ettelijke kubike meters aan boord....
Een en ander is natuurlijk te verwachten geweest sinds de loonwerker met z'n grond dumpertje op de bouw werdt terug gefloten ivm. oneerlijke concurentie. Op zich weer het zoveelste voorbeeld van de overheid met domme regels. Zie bijvoorbeeld de grijs kenteken regeling die nu eigenlijk weer is zoals hij begon en had moeten blijven. De bedoeling daarvan was natuurlijk bedrijven een voordeel te geven wat echter met de switch naar inrichtings eisen ipv. een BTW nummer ook aan de particulier werdt gegeven. Zo is ook de laag accijns brandstof (dat geld ook voor petrolium !) bestemd voor een doelgroep anders dan ons particulieren. Op het moment is de boer daar dan weer de dupe van , waarschijnlijk het gevolg van loonwerker/boeren die je steeds meer ziet (dus boer die ook loonwerk doet) wat de grens weer teveel doet vervagen.
Groetjes,
René.
De scheepvaart gebruikt paarse diesel, is natuurlijk idem alleen ander kleurtje. Particulieren mogen het echter na 1 jan niet meer gebruiken en volle tanken moeten worden aangegeven en accijns worden betaald. Sommige kruizers hebben namelijk ettelijke kubike meters aan boord....
Een en ander is natuurlijk te verwachten geweest sinds de loonwerker met z'n grond dumpertje op de bouw werdt terug gefloten ivm. oneerlijke concurentie. Op zich weer het zoveelste voorbeeld van de overheid met domme regels. Zie bijvoorbeeld de grijs kenteken regeling die nu eigenlijk weer is zoals hij begon en had moeten blijven. De bedoeling daarvan was natuurlijk bedrijven een voordeel te geven wat echter met de switch naar inrichtings eisen ipv. een BTW nummer ook aan de particulier werdt gegeven. Zo is ook de laag accijns brandstof (dat geld ook voor petrolium !) bestemd voor een doelgroep anders dan ons particulieren. Op het moment is de boer daar dan weer de dupe van , waarschijnlijk het gevolg van loonwerker/boeren die je steeds meer ziet (dus boer die ook loonwerk doet) wat de grens weer teveel doet vervagen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: rode diesel
hoi
Je kunt er moelijk over doen of niet, maar toen ik 16 was betaalden we 0,50 euro per liter nu 1,04 euro dan zal 1,22 ook wel wennen aldat diesel van zich zelf ook nog duurder wort...
Maar wat zou nu goedkoper reiden voor de hobby een tea of een tef?
De meeste mensen wilde altijd een diesel trekker voor de goedkope brandstof zal dat nu anders worden?
mvg hans eshuis
Je kunt er moelijk over doen of niet, maar toen ik 16 was betaalden we 0,50 euro per liter nu 1,04 euro dan zal 1,22 ook wel wennen aldat diesel van zich zelf ook nog duurder wort...
Maar wat zou nu goedkoper reiden voor de hobby een tea of een tef?
De meeste mensen wilde altijd een diesel trekker voor de goedkope brandstof zal dat nu anders worden?
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie