olie uit onderkant koppeling

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
rafkap

olie uit onderkant koppeling

Bericht door rafkap »

uit de onderkant van de koppeling zit er gaatje met daarin splitpen
daaruit drupt er wat olie
is dit veel werk om dit te verhinderen en een grote kost ?

richardploeg

Re: olie uit onderkant koppeling

Bericht door richardploeg »

Beste rafkap!

Het ligt eraan, welke kleur deze olie heeft? Als de olie zwart is betekend het dat de krukas keering kapot is. Deze heb ik zelf nooit vervangen. Als de olie dikker is, (kleur weet ik zo niet) betkend dit waarschijnlijk dat het uit de versnellings bak komt. Dan moet je de price - as keering vervangen. Hiervoor moet de trekker in 2en. Het overmidden halen van de trekker is meestel niet veel meer dan een middagje werk. De keering vervangen stelt ook niet veel voor. Deze zit in een soort stalen bus waar de as doorheen loopt. Zit met vier bouten vast en daarachter zit een pakking. Keering kan je er vaak heel makkelijk uithalen. Wel adviseer ik, als je de trekker toch overmidden hebt, gelijk het toplagertje te vervangen, en het druklager van de koppeling goed te inspecteren, Toplager kost geloof ik iets van 20 euro ofzo, en is toch wel belangrijk. Druklager is wat duurder.

Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd. Ik ga er trouwens van uit dat dit een M TE20 is, bij een 35 weet ik niet of het hetzelfde zit.
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rafkap,

Dit is normaal gesproken de keering van de ingaande as van de versnellingsbak. Hij lekt niet tijdens het lopen maar wel als je de motor afgezet hebt toch ?.

Kosten zijn voor dit probleem op zich gering maar er zijn andere zaken die eventueel aandacht vragen. Zie voor info : viewtopic.php?f=7&t=18

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

rafkap

Bericht door rafkap »

Hallo,
Bedankt alvast voor de info.
De olie is net ververst geweest van de motor dus kan niet uitmaken welke olie er lekt.
Het is van een mf 135 die ik net heb gekocht.
Hierbij nog een vraag: de temperatuurmeter staat altijd in het rood.
Kan ik hier iets aan doen om te wzten of de koeling wel degelijk werkt.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groeten

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Richard,

Olie die van de bak komt en eerst door de koppeling loopt is net zo zwart als uit de motor. Maakt overigens nikx uit, zie de FAQ pagina, als je er toch in de buurt bent... Bij een diesel is splitsen een aardig grotere klus dan bij de overige motoren. De bak van de 35 is totaal anders, zie de FAQ daarover.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

richardploeg

Bericht door richardploeg »

Haha, de volgende keer laat ik jou gewoon weer antwoorden Rene! Haha :mrgreen:
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste rafkap,

Dat de temperatuur meter in het rood staat, ook als de motor koud, komt vaker voor.
Dan kan de meter zelf defect zijn of de sensor. Dit is een electrische meter namelijk.
Een ander issue kan zijn een slecht (massa) contact in het circuit.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie