Informatie motorblok TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Informatie motorblok TEF
Beste Forummers,
Sinds vandaag ben ik met de restauratie van mijn eerste TEF begonnen heb wel veel gerestaureerd maar voor het eerst een trekker.
Nu ben ik een nieuwsgierig naar de motor dit omdat de motor groen is ipv grijs zoals de rest mijn idee is wel dat het een orginele motor
is maar heb er ook weer twijvels is omdat ie groen is en nooit grijs geweest is.
Het serienummer bij het stuur is TEf 397274
op het motor blok staat 101422 14-12-55 SM4 en SA 654 E
Wie kan mij nog meer vertellen hier over lees meerdere topics alleen met veel hogere motornummers!
hoor graag van jullie groet Herman
Sinds vandaag ben ik met de restauratie van mijn eerste TEF begonnen heb wel veel gerestaureerd maar voor het eerst een trekker.
Nu ben ik een nieuwsgierig naar de motor dit omdat de motor groen is ipv grijs zoals de rest mijn idee is wel dat het een orginele motor
is maar heb er ook weer twijvels is omdat ie groen is en nooit grijs geweest is.
Het serienummer bij het stuur is TEf 397274
op het motor blok staat 101422 14-12-55 SM4 en SA 654 E
Wie kan mij nog meer vertellen hier over lees meerdere topics alleen met veel hogere motornummers!
hoor graag van jullie groet Herman
Een TEF en een hele berg met oud ijzer
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Informatie motorblok TEF
Herman,
TEF 397274
Dit hoort bij bouwjaar 1954
motor blok 101422 14-12-55 SM4 en SA 654 E
14 12 55 staat voor 14 december 1955.
De motor is dus een jaar jonger dan de tractor.
TEF 397274
Dit hoort bij bouwjaar 1954
motor blok 101422 14-12-55 SM4 en SA 654 E
14 12 55 staat voor 14 december 1955.
De motor is dus een jaar jonger dan de tractor.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Beste Herman,
motor en achterbrug passen dus origineel niet bijelkaar.
Het nummer 101422 moet zijn 301422. Is volgens mij een soort typenummer en is voor de tef gelijk, zegt niets over een datum.
Het motornummer zou ongeveer SA100000E moeten zijn bij deze leeftijd. Gr symen.
motor en achterbrug passen dus origineel niet bijelkaar.
Het nummer 101422 moet zijn 301422. Is volgens mij een soort typenummer en is voor de tef gelijk, zegt niets over een datum.
Het motornummer zou ongeveer SA100000E moeten zijn bij deze leeftijd. Gr symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
Over het nummer 301422 hebben jullie gelijk maar er staat toch echt SA 651 E
heb foto`s gemaakt maar bestand is te groot word er gezegd heb er niet veel verstand van maar als iemand hem wil hebben kan ik hem toe sturen! en het rare is dat de kleur groen is zijn er ruilblokken of zo geweest??
heb foto`s gemaakt maar bestand is te groot word er gezegd heb er niet veel verstand van maar als iemand hem wil hebben kan ik hem toe sturen! en het rare is dat de kleur groen is zijn er ruilblokken of zo geweest??
-
- Site Admin
- Contacteer:
Herman,
Je mag de foto('s) naar mij sturen. Dan maak ik ze kleiner en zet hem er wel op.
Ik heb inderdaad een maximum aan de grote van de foto's gezet.
Sommige revisie bedrijven, spoten gereviseerde motoren altijd in een eigen kleur.
Dan hoefden ze maar 1 soort verf op voorraad te hebben.
Je mag de foto('s) naar mij sturen. Dan maak ik ze kleiner en zet hem er wel op.
Ik heb inderdaad een maximum aan de grote van de foto's gezet.
Sommige revisie bedrijven, spoten gereviseerde motoren altijd in een eigen kleur.
Dan hoefden ze maar 1 soort verf op voorraad te hebben.
Groetjes Gerrit Preuter
-
- Site Admin
- Contacteer:
Herman,
Hierbij de foto's.
Hierbij de foto's.
Groetjes Gerrit Preuter
-
Gerrit, bedankt voor het plaatsen!