probleem met de brandstofpomp Ferguson 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Laurens-MF

probleem met de brandstofpomp Ferguson 35

Bericht door Laurens-MF »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de brandstofpomp van mijn Ferguson 35 bj1957. Omdat ik een diesel lek had had ik hem geparkeerd en daarna de brandstofkraan dichtgedraait, echter dat was min opa vergeten en was er zo mee weggereden, na 10 minuten kwam hij dus te voet terug :mrgreen: Geen probleem dacht ik dus (ik had dit ook al eens aan de hand gehad :oops: ) gewoon effe ontluchten en hij kan weer verder. Maar dat blijkt toch anders te zijn, ik heb alles ontlucht zoals het hoort (heb al dikwijls genoeg moeten doen) maar er komt geen rook uit de uitlaat. Terug naar huis gesleept dus en toen de brandstofpomp afgenomen om te kijken of de gas stang van binnen niet vast zat (dat had deze pomp ook toen ik deze tractor de allereerste keer wilde starten). Dit bleek dus niet het geval, maar nu heb ik wel het lek kunnen maken, hij lekte tussen de deksel en het pomphuis. Nadat de pomp terug opgebouwd was heb ik alles opnieuw ontlucht maar nog steeds geen rook. Ik heb toen een injecteur uitwendig laten spuiten terwijl ik startte maar de pomp krijgt he niet opengedrukt. Door de filter vacuum getrokken te hebben zal de pomp wel wat gecaviteert zijn van binnen. Ofwel is er vuil mee naar binnen gezogen waardoor hij niet meer genoeg geeft.

Hier is een foto van de pomp de rode pijl wijst op de deksel die ik open heb gehad om de dichting te vernieuwen

Afbeelding

Wie kan mij zeggen wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt,

Laurens-MF
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

wilco074

Re: probleem met de brandstofpomp Ferguson 35

Bericht door wilco074 »

Miss. opnieuw afstellen van de dieselpomp? Omdat je er hem eraf heb gehaald lijkt me de inspuiting niet meer goed te staan, dat is het eerste waar ik aan denk.
In het f.a.q. gedeelte staat precies beschreven hoe dat moet.

En lucht kan vreselijk hardnekkig zijn, kom ik nu helaas achter, krijg de mijne ook een goudbuik 4 cyl. niet goed ontlucht.
The more you know, the less you need.

FE 35

Laurens-MF

Hallo,

Ik zag in jouw restauratie topic dat jij ook een probleem hebt met iets dat vaststzit in de brandstofpomp, misschien dat dat het zelfde probleem is?

De brandstofpomp staat perfect getimed, ik weet hoe je de pomp er (correct) moet af halen en monteren. Ik ken het hele "onluchtingsproces" zowat van buiten hij is dus normaal volledig ontlucht (hebben 2 35'ers waar ik al veel aan heb gewerkt). Ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat er nog lucht op zit maar omdat hij dit nog al heeft gedaan denk ik dat er iets verstopt zit in de pomp zelf. Alleen is het dit keer een ander probleem dan de vorige keer, misschien dat er ergens een kanaal verstopt is of iets dergelijks. Ik dacht misschien heeft iemand dit nog al een keer aan de hand gehad en weet die waar het probleem zit.

Alvast bedankt,

Mvg,

Laurens-MF
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

wilco074

Bericht door wilco074 »

Vastzitten niet, maar weet die stand van de hendel van de stopknop niet meer, en omdat ik nu onder druk moet werken weet ik het effe niet meer, dat is het frustrerende, en heb ook niet een continu stroom aan pakkingen, dus dat is vervelend. Maar ik lees met je mee.

Groetjes Wilco

FE 35

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daar,

In gevallen waar de zaak droog stond adviseer ik altijd de trekker op te slepen. Dat geeft een iets hoger start toerental wat vaak de doorslag geeft. Wel van belang is dat je de pomp goed ontlucht, ook de kamer onder het dekseltje wat laurens er af heeft gehad.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

bart

Bericht door bart »

ik heb min of meer hetzelfde probleem gehad

bij mij zat het gazen filtertje verstopt
die zit onder de grote moer op de pomp onder de aanvoerleiding

gr bart
fe-35 krone adza wentelploeg

wilco074

Bericht door wilco074 »

En het optrekken, moet dat met een andere trekker, want die heb ik dus echt niet tot mijn beschikking, weet niet of het met een normale auto (vw lupo van mijn vriendin :lol: :lol: ) ook kan?????

Zo niet heb ik een probleem denk ik....

Hoe moet de stand van het stop hendeltje zijn, hier is de stopstang langs de achterzijde aan het blok kant, en bij mij zit het hendeltje, het oog aan de binnenkant, dus boven op het dekseltje vd. Pomp. (omgedraaid)
Wat is nu de goede stand waarin die moet staan om uberhaupt te kunnen starten? Dan dus in spiegelbeeld van deze????

FE 35

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Laurens,

Hoe heb jij de brandstofpomp ontlucht, omdat ik zie dat er maar 1 ontluchtingsbout aanzit, alleen die aan het deksel wat jij los gehad hebt.
Iets lager aan de pomp zit normaal ook een ontluchtingsbout, maar hier zit bij jou alleen maar een gewoon 1/4 boutje in.(sleutel 11 metrisch of 7/16 engels)
Heb jij die ook ontlucht?
Want deze ontlucht het belangrijkste deel van de pomp.
Als in het bovenste deksel nog lucht zit, of het bovenste deksel is er af, dan wil de tractor wel lopen.( je moet dan alles zelf regelen, dus let op wat je doet) !!!

Als je 1 verstuiver buiten de motor hebt, en deze werkt niet, dan is de pomp defect,de pomp staat op uit, of de pomp is niet goed onlucht.
En aan jou verhaal te lezen kan het wel een ontluchtingsfout zijn.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Laurens-MF

Hallo,

Massey35: er zitten wel 2 onluchtingsbouten op de eerste is die van 1/2" op het pomphuis zelf en de andere is het hele kleine boutje rechts bovenop de deksel.

Ik heb de doorsnede tekening van de pomp nog eens bekeken in denk dat het filtertje verstopt is zoals bart zegt. Daar zal waarschijnlijk vuil ingezogen zijn met de dieselfilter leeg de zuigen. Ik ga morgen het filtertje proberen zuiver te maken en dan ben ik benieuwd wat er zal gebeuren.

Ik zal jullie op de hoogte houden

mvg,

Laurens-MF

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello allemaal,

De gemiddelde auto heeft in de 1ste versnelling meestal wel genoeg kracht mits het toerental wat hoog wordt gehouden maar met beleid. De trekker gewoon in de 3e hoog. Echter voor kleine benzine auto's is dit meestal een beetje te hoog gegrepen. Ideaal is wel een andere trekker of een flinke 4x4.

Groetjes,

Rene.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

wilco074

Bericht door wilco074 »

En Miss. Stomme vraag hoor maar over dat hendeltje, om die kap niet los te hoeven halen ( lekt niet) hoe weet je of die op uit of aan staat?

FE 35

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Wilco,

Als die hendel op uit staat (aangenomen het werkt wel normaal en de pomp is ontlucht) dan geeft de pomp geen diesel. Dus even starten met een verstuiver leiding los geeft dan geen druppel diesel terwijl met de hendel in de aanstand er duidelijk diesel uit komt.

Groetjes,

René.

Laurens-MF

hallo,

Het probleem is opgelost :D Ik heb het filtertje eruit gehaald en er zat inderdaad wat vuil in. Daarna terug wat ontlucht (was toch wel wat diesel weggelopen met het filtertje eruit te halen) even gestart en hij draait weer zoals vroeger :D .

Iedereen bedankt voor de hulp :wink:

mvg,

Laurens-MF

wilco074

Bericht door wilco074 »

Super, mooi dat het gelukt is, morgen ga ik met de mijne aan de gang, hoop ook dat ik hetzelfde kan zeggen morgen. Fijne avond. Gr. Wilco

FE 35

Plaats reactie