Restauratie FE35
Moderators: Tony, fergie, admin
Restauratie FE35
Hoi allemaal, zoals ik al had vermeld in het voorstel gedeelte heb ik een FE 35 uit 57. Nu is die jaren misbruikt en nooit echt netjes behandeld, want de vorige eigenaar (mijn baas) was en A-technisch en onder het motto zolang het werkt niets aan doen vonden ze het niet nodig haar op te knappen.
Maar omdat dit winter er een vriesplug uit geknald is doordat de koelvloeistof niet voldoende bescherming bood, en ze van het oud ijzer af wouden heb ik besloten haar over te nemen en te gaan restaureren want een buitenbak met de hand aanharken is niet mijn ding.
Ze (het is een meisje) ziet er niet uit, allemaal smeer, afbladerende verf en roest, en ze rookt behoorlijk als ze koud is maar ik weet zeker dat als ik straks klaar ben ze er weer als nieuw of beter uitziet en loopt.
Zaterdag ga ik de kap, spatborden, dashboard en gereedschapskistje demonteren, laten stralen en dan alles wat verroest is en niet gerepareerd kan worden wegslijpen en nieuwe stukken inlassen. Helaas kan ik door een heel erg beperkt budget geen nieuwe kappen enzo kopen, de spatborden zijn erg verroest en het onderste gedeelte van de motorkap ook, maar zal ze dus moeten lassen.
Zodra ik verder ben zal ik nieuwe fotos maken en het verloop van de restauratie zal ik hier posten.
Groetjes wilco
Maar omdat dit winter er een vriesplug uit geknald is doordat de koelvloeistof niet voldoende bescherming bood, en ze van het oud ijzer af wouden heb ik besloten haar over te nemen en te gaan restaureren want een buitenbak met de hand aanharken is niet mijn ding.
Ze (het is een meisje) ziet er niet uit, allemaal smeer, afbladerende verf en roest, en ze rookt behoorlijk als ze koud is maar ik weet zeker dat als ik straks klaar ben ze er weer als nieuw of beter uitziet en loopt.
Zaterdag ga ik de kap, spatborden, dashboard en gereedschapskistje demonteren, laten stralen en dan alles wat verroest is en niet gerepareerd kan worden wegslijpen en nieuwe stukken inlassen. Helaas kan ik door een heel erg beperkt budget geen nieuwe kappen enzo kopen, de spatborden zijn erg verroest en het onderste gedeelte van de motorkap ook, maar zal ze dus moeten lassen.
Zodra ik verder ben zal ik nieuwe fotos maken en het verloop van de restauratie zal ik hier posten.
Groetjes wilco
Laatst gewijzigd door wilco074 op do 23 jun 2011 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
The more you know, the less you need.
FE 35
FE 35
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Restauratie MF 35 X
Wilco,
Ondanks dat er op de stickers op de motorkap een X staat, is je trekker dan niet.
Je hebt een FE35. Voor de rest wens ik je veel succes met de restauratie van deze trekker.
Leuk dat je dit al met ons wilde delen.
Ondanks dat er op de stickers op de motorkap een X staat, is je trekker dan niet.
Je hebt een FE35. Voor de rest wens ik je veel succes met de restauratie van deze trekker.
Leuk dat je dit al met ons wilde delen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: Restauratie MF 35 X
Dank je wel voor het zien van het juiste type, hoe zie je dat dan? En maar goed dat ik nog geen stickers heb besteld, zou lullig zijn, maar nu kan ik dus wel de juiste stickers bestellen en evt andere onderdelen indien die anders zijn.
groetjes wilco
groetjes wilco
The more you know, the less you need.
FE 35
FE 35
Re: Restauratie FE35
Hallo Wilco,
leuk restauratieproject. Wil je wel waarschuwen voor het stralen van het plaatwerk. Moet door prof gebeuren en met het juiste materiaal
. Door warmteontikkeling wil het plaatmateriaal makkelijk kromtrekken (golven). En van die lui die het allerlaatste roest weg willen hebben maken er een gatenkaas van
Met de hand schuren gaat ook. Gr Symen.
leuk restauratieproject. Wil je wel waarschuwen voor het stralen van het plaatwerk. Moet door prof gebeuren en met het juiste materiaal


ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
Re: Restauratie FE35
He symen, bedankt voor de tip. Daar houd ik al rekening mee. Ben 6 jaar hoofd spuiter geweest bij een agregaat bouwer en laat het bij onze toenmalige vaste straler doen, die is goed en doet zelf ook aan restaureren van oude auto's, dus dat zit wel goed. De trekker zelf zal ook niet gestraald worden en gaat met de hand gedaan worden, een monniken klus maar ach het resultaat telt.
En idd gerrit, heb het plaatje gevonden en het het nummer vergeleken, staat idd FE35 op, en het is een goudbuikje! vandaar al het goud onder de grijze lak. Alleen weet ik niet of ik het goudbuik laat worden of dat ik toch voor grijs rood ga. Goud is leuk maar op een paardenstal niet echt handig.
Heb alleen en dat zal ik ook nog even stellen in een ander onderwerp, dat de brandstofpomp, heb een oud type en zag daarvan hier een foto, waar bij mij een deel van zo vast zat dat het niet meer heel los te krijgen was.
Het gaat om onderdeel nr 20 en 21, waar het filtertje onder zit. Heb echt zin in de restauratie, giteravond de kappen uit elkaar gehaald en afgespoten, nu eerst laten stralen en dan lassen, strakmaken, spuiten en opslaan tot het er weer op kan.
groetjes Wilco
En idd gerrit, heb het plaatje gevonden en het het nummer vergeleken, staat idd FE35 op, en het is een goudbuikje! vandaar al het goud onder de grijze lak. Alleen weet ik niet of ik het goudbuik laat worden of dat ik toch voor grijs rood ga. Goud is leuk maar op een paardenstal niet echt handig.
Heb alleen en dat zal ik ook nog even stellen in een ander onderwerp, dat de brandstofpomp, heb een oud type en zag daarvan hier een foto, waar bij mij een deel van zo vast zat dat het niet meer heel los te krijgen was.
Het gaat om onderdeel nr 20 en 21, waar het filtertje onder zit. Heb echt zin in de restauratie, giteravond de kappen uit elkaar gehaald en afgespoten, nu eerst laten stralen en dan lassen, strakmaken, spuiten en opslaan tot het er weer op kan.
groetjes Wilco
The more you know, the less you need.
FE 35
FE 35
Re: Restauratie FE35
Beste mensen, na lange tijd van ziekte eindelijk weer aan de slag geweest, de trekker is helaas nodig in de stal dus het wordt alleen reparatie en her en der wat oppoetsen....
Nu hebben ze de bedrading weg geknipt, en wouden ze nieuw maken, maar de oude boom is zoek geraakt. nu krijg ik het wel allemaal in orde maar alleen de gloeispiralen die werken niet, zit naast de lucht inlaat een spiraal, die gloeit op als een gek en de spiralen doen niets meer, en meten oneindig als je met multimeter doormeet, maar het spiraaltje is nog wel goed van de gloeispiralen......
wat klopt hier niet en hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen?????
De fotos van hoe die er nu uitziet in vergelijking met voor de tijd volgen nog.
Groetjes Wilco
Nu hebben ze de bedrading weg geknipt, en wouden ze nieuw maken, maar de oude boom is zoek geraakt. nu krijg ik het wel allemaal in orde maar alleen de gloeispiralen die werken niet, zit naast de lucht inlaat een spiraal, die gloeit op als een gek en de spiralen doen niets meer, en meten oneindig als je met multimeter doormeet, maar het spiraaltje is nog wel goed van de gloeispiralen......
wat klopt hier niet en hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen?????
De fotos van hoe die er nu uitziet in vergelijking met voor de tijd volgen nog.
Groetjes Wilco
The more you know, the less you need.
FE 35
FE 35
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Restauratie FE35
Hello Wilco,
De gloei spiralen hebben 2 aansluitingen en zijn 2,5V elk. Je sluit ze dus in serie aan en de laatste leg je aan massa. De maat van het oog voor bijde aansluitingen is verschillend, je komt er op die aanwijzing wel uit schat ik.
Groetjes,
René.
De gloei spiralen hebben 2 aansluitingen en zijn 2,5V elk. Je sluit ze dus in serie aan en de laatste leg je aan massa. De maat van het oog voor bijde aansluitingen is verschillend, je komt er op die aanwijzing wel uit schat ik.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....