Heb er ook 1
Moderators: Tony, fergie, admin
Heb er ook 1
Hallo,
Vanmorgen heb ik, samen met mijn vader, een Massy Ferguson gekocht.
Motortje loopt zeer moor en het plaatwerk is redelijk.
De aftakas werkt helaas niet.
Wie kan me vertellen welk type MF ik heb?
Is een 4 cilinder diesel!
Vanmorgen heb ik, samen met mijn vader, een Massy Ferguson gekocht.
Motortje loopt zeer moor en het plaatwerk is redelijk.
De aftakas werkt helaas niet.
Wie kan me vertellen welk type MF ik heb?
Is een 4 cilinder diesel!
- Bijlagen
-
- 112487298_3_large.jpg (51.28 KiB) 9196 keer bekeken
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Heb er ook 1
Beste Fishman,
Dit is een Ferguson TEF20.
Doet de hef het wel?
Ik denk het ook niet, want die wordt aangedreven door de aftakas.
Kun je de aftakas met de hand draaien?
Kun je handle om de de aftakas in te schakelen wel bewegen?
P.S. Gefeliciteerd met je aankoop.
Doet de hef het wel?
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Dank je!admin schreef:Beste Fishman,
Doet de hef het wel?
Ik was in de war. De aftakas werkt WEL, de hef niet.
Zit volgens mij vocht bij de hydrauliekolie. Is helemaal wit(sludge).
Zal dus wel een filter verstopt zitten, maar heb het filter nog niet kunnen ontdekken.
-
hoi
Een filter zit er ook niet in. Wat er mis kan zijn is lekage onder het hef deksel of de pomp is stukgevroren,water onder in de bak. Of iets zit niet goed of is weg..
Via het inspektieluikje kun je wel zien wat er gebeurt of niet. Zet hem wel iets schuin of haal eers het water er af. Olie stop iets los draaien en het water loopt er wel eerst uit dan komt de olie.
Meestal als er dike sluge in zit hef het als de beste...
mvg hans eshuis
Een filter zit er ook niet in. Wat er mis kan zijn is lekage onder het hef deksel of de pomp is stukgevroren,water onder in de bak. Of iets zit niet goed of is weg..
Via het inspektieluikje kun je wel zien wat er gebeurt of niet. Zet hem wel iets schuin of haal eers het water er af. Olie stop iets los draaien en het water loopt er wel eerst uit dan komt de olie.
Meestal als er dike sluge in zit hef het als de beste...
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Ok! Morgen dat luikje maar eens opzoeken!
Hans,
Bedoel je met inspectieluikje, het luikje waar de peilstok in zit?
Bedoel je met inspectieluikje, het luikje waar de peilstok in zit?
-
hoi
Die ja, de andere waar de p.t.o hendel aanvast zit zou er ook af kunnen voor het licht, p.t.o eerst inschakelen anders doet de pomp zobijzo niks.
mvg hans eshuis
Die ja, de andere waar de p.t.o hendel aanvast zit zou er ook af kunnen voor het licht, p.t.o eerst inschakelen anders doet de pomp zobijzo niks.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
Vandaag even het inspectieluikje van de hef er af gehaald (en het wiel).
Heb even een foto van de olie bijgevoegd. Kleur lijkt me niet normaal, of toch wel?
Heb even een foto van de olie bijgevoegd. Kleur lijkt me niet normaal, of toch wel?
- Bijlagen
-
- Olie
- IMG-20120806-00485.jpg (68.25 KiB) 9130 keer bekeken
@ Hans: Dit ging iets te goed hehe...hans eshuis schreef:hoi
Olie stop iets los draaien en het water loopt er wel eerst uit dan komt de olie.
mvg hans eshuis
Kan ik het hefdeksel er zo vanaf halen?
-
hoi
heb je de oorzaak van het niet heffen al gevonden dan? Waarrom moet het hef dekesl er af?
tussen de vork blz6 zit een blokje die eerst los dan blz8 onderdeel 18 tussen de vork los halen dan kan de hefdeksel er af. Maar eerst de oorzaak vinden dan demonteren en verhelpen!
mvg hans eshuis
p.s ik dacht dat ik je die bladzijden al gemailt had?
heb je de oorzaak van het niet heffen al gevonden dan? Waarrom moet het hef dekesl er af?
tussen de vork blz6 zit een blokje die eerst los dan blz8 onderdeel 18 tussen de vork los halen dan kan de hefdeksel er af. Maar eerst de oorzaak vinden dan demonteren en verhelpen!
mvg hans eshuis
p.s ik dacht dat ik je die bladzijden al gemailt had?
Ja heb je ook.
Heb de motor laten draaien, maar kan nog niet echt een oorzaak vinden.
Als ik de aftakas inschakel, zie ik aan de voorzijde dat de olie in beweging komt.
Boven in de vork zie ik een inkeping zitten. Hoort daar wat in te zitten(foto)?
Heb de motor laten draaien, maar kan nog niet echt een oorzaak vinden.
Als ik de aftakas inschakel, zie ik aan de voorzijde dat de olie in beweging komt.
Boven in de vork zie ik een inkeping zitten. Hoort daar wat in te zitten(foto)?
- Bijlagen
-
- IMG-20120806-00489.jpg (107.54 KiB) 9125 keer bekeken
-
hoi
Daar komt penetje blz 6 nr 8 tegen aan of juist niet dat weet ik zo niet, zit allles daar wel in?
Zat straks wel een foto mailen van een complete hefdeksel dan kun je het vergelijken. nr 18 blz 8 kan ook los liggen?
mvg hans eshuis
Daar komt penetje blz 6 nr 8 tegen aan of juist niet dat weet ik zo niet, zit allles daar wel in?
Zat straks wel een foto mailen van een complete hefdeksel dan kun je het vergelijken. nr 18 blz 8 kan ook los liggen?
mvg hans eshuis
Raar maar waar.... na het vervangen van de watrepomp, doet de hef het ook weer 

Ik wil de tractor graag weer in de originele kleuren. Volgens mij was hij grijs namelijk. Welke lak en welke kleur gebruik ik het best?