mf 15 pers

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
erik-jan

mf 15 pers

Bericht door erik-jan »

hallo

ik ben bezig met mijn MF 15 pers aan het klaar maken maar aan 1 kant knupt die niet goed, nu is mijn vraag wat voor een merk knopper zit er op deze pers en is er nog afstel gegevens te vinden.

mvg erik-jan
TEF, MF35 3cil, MF 15-8 pers

alfred

Re: mf 15 pers

Bericht door alfred »

ik weet niet hoe het bij de mf 15 pers zit , maar bij andere persen is het erg belangrijk dat het touw goed gespannen is het wil nog wel eens voorkomen dat de klemplaten waar het touw doorheen loopt uitgesleten zijn waardoor het touw niet voldoende spanning meer heeft om de knoop goed aan te trekken , dit is bij mijn nhpers een verschil van dag en nacht , ik heb wel eens mf persen gezien waar de zelfde knopers opzaten als een new holland , maar dat geld niet voor ale mf persen
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

De knopers zijn zo is mij verteld een new-holland ontwerp maar dat heb ik niet kunnen bevestigen. Er is echter wel via MF aan onderdelen te komen. Mail me ff(via PM), ik heb wel een PDF met onderdelen tekening + lijst en een hele serie foto's van fouten en wat de oorzaak kan zijn.

Wat voor symptoom heb je nu ?. (eventueel foto van bijde einden)

Groetjes,

René.

PS. is zelfde knopers als de MF20 pers
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

erik-jan

Bericht door erik-jan »

Sorry voor de late reactie
Heb afgelopen 2 avonden met de pers bezig geweest
Heb de knopers anders afgesteld en werd er beter van maar naar obgeveer 200 pakjes heb ik weer het zelfde probleem of de knoop word weer uitelkaar opgetrokken of de knoop blijft in het kraajenbekje zitten
En dan knoopt die om de pak goed

Orginele onderdelen boek heb ik al maar bij de pers zat een klein boekje over het afstellen alleen die is niet meer leesbaar

Alvast bedankt
TEF, MF35 3cil, MF 15-8 pers

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

Als je gewoon sisal touw gebruikt er voor zorgen dat de bekjes volkomen glad zijn en de spanning zo los mogelijk stellen (de horizontale bout met veer er om en borg moer om de veerspanning te stellen). Eventueel de moer iets plat knijpen zodat die weer goed klem om de bout zit, bij mij liepen ze in de MF20 wel eens vaster om mij nog altijd onduidelijke redenen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie