Hallo allemaal,
Wij zijn drie broertjes met sinds gisteren (waarschijnlijk) een TEF-20 waar wel wat werk aan nodig is. Bouwjaar zijn we nog niet over uit, maar we houden jullie op de hoogte. Bedankt voor deze fantastische site en forum, enorm handig!
Groet,
De Trekkerbroers
En hier zijn wij
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13
Re: En hier zijn wij
En zo ziet ie eruit. We hebben dus wel wat te doen de komende tijd... Maar hij loopt in ieder geval.
- Er zit een standard motor in, het zou dus een TEF of een TET moeten zijn, hoe kunnen we het verschil zien?
- Op het motorblok staat onder andere 25.4.55, op de achterbrug 24.5.5. Hij is dus uit 1955?
- Kan iemand een reden bedenken waarom de achterste helft van de trekker zo roestig is, en de voorste veel minder? De grens is precies de flens onder de stoel (achter m'n been op de foto). Het enige wat ik kan bedenken is dat de twee delen niet oorspronkelijk bij elkaar hoorden. Of dat alleen een helft een keer opnieuw geverfd is. Weet iemand een betere verklaring?
(als deze vragen hier niet thuishoren zal ik ze verplaatsen, maar we wilden er niet een speciaal topic voor aanmaken)
Groet,
De trekkerbroers
- Er zit een standard motor in, het zou dus een TEF of een TET moeten zijn, hoe kunnen we het verschil zien?
- Op het motorblok staat onder andere 25.4.55, op de achterbrug 24.5.5. Hij is dus uit 1955?
- Kan iemand een reden bedenken waarom de achterste helft van de trekker zo roestig is, en de voorste veel minder? De grens is precies de flens onder de stoel (achter m'n been op de foto). Het enige wat ik kan bedenken is dat de twee delen niet oorspronkelijk bij elkaar hoorden. Of dat alleen een helft een keer opnieuw geverfd is. Weet iemand een betere verklaring?
(als deze vragen hier niet thuishoren zal ik ze verplaatsen, maar we wilden er niet een speciaal topic voor aanmaken)
Groet,
De trekkerbroers
- Bijlagen
-
- DSCF3557s.jpg (169.96 KiB) 5205 keer bekeken
Re: En hier zijn wij
Mooi project, is zeker wel wat moois van te maken. Het is een TEF. TE staat voor Tractor England en de F voor het type diesel. Alle TE's hebben Standard motoren behalve de eerste benzines.
Lijkt aardig compleet op de foto. De twee tankjes achter het dashboard moet je zuinig op zijn. Zitten er lang niet altijd meer op. Zit er nog een typeplaatje achter het stuur? Daar staat TEF en het serienummer. Bouwjaar is idd 1955 en in juni/juli van de band gerold. Voor en achterkant kunnen oorspronkelijk niet bijelkaar gehoord hebben. De versnellingsbak zal niet roesten omdat het een soort aluminium is. De voorkant is vetter door meer kans op lekkage, vandaar waarschijnlijk het verschil.
Lijkt aardig compleet op de foto. De twee tankjes achter het dashboard moet je zuinig op zijn. Zitten er lang niet altijd meer op. Zit er nog een typeplaatje achter het stuur? Daar staat TEF en het serienummer. Bouwjaar is idd 1955 en in juni/juli van de band gerold. Voor en achterkant kunnen oorspronkelijk niet bijelkaar gehoord hebben. De versnellingsbak zal niet roesten omdat het een soort aluminium is. De voorkant is vetter door meer kans op lekkage, vandaar waarschijnlijk het verschil.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!