MF 130/onderdelen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
possie

MF 130/onderdelen

Bericht door possie »

Groeten aan iedereeen.

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.
Ik kan hier in Portugal een MF 130 kopen. Hij ziet er prima uit, de motor - Perkins 4.107 - doet het uitstekend. De hydrauliek werkt zonder haperen, kortom: een prima trekker. Hoewel, de "neus" met het embleem van Massey Ferguson ontbreekt. Met "neus" bedoel ik het bovenste deel vooraan bij de trekker.
Ik krijg er een laadbak en een frees bij, beiden van Galucho, een bekend merk in Portugal. De frees is nieuw volgens bijgeleverde faktuur.
De totale vraagprijs is € 3000. Er staan 4500 uren op de teller maar gezien de toestand van de trekker en de bijgeleverde werktuigen lijkt de vraagprijs me redelijk.
Wat ik me nu afvraag is of ik nog ergens aan onderdelen kom voor die trekker. Ik las namelijk op een forum dat onderdelen voor de MF praktisch onvindbaar zijn en als ik hem koop wil ik hem graag volledig opknappen.
Wat denken jullie ervan?
Met dank aan wie de tijd neemt om me te antwoorden.
Possie

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Possie,

Dat er moeilijk aan onderdelen te komen is, kan ik me niet voorstellen.
Bijna alles is nog wel te koop. Bedenkt echter wel de tractor zo'n 35 tot 40 jaar oud is. Niet alles dus meer orgineel te krijgen. Er is echter wel veel imitatie te koop. Niet iedereen vindt imitatie echter goed genoeg.

Voor de motor van je trekker is alles nog te krijgen. Het plaatwerk zal echter een probleem worden. Met name de neus. De MF130 wijkt nochal af op dit gebied van de rest van de 100 serie. De spatborden is echter geen probleem.

Ook is de hefpomp afwijkend van de rest van de 100serie. Gaat die dus kapot, dan moet je opzoek naar een 2e hands exemplaar. Gelukkig passen alle onderdelen van de MF25, MF30, MF122 en MF130 op elkaar. Zeker wat de achterbrug en de versnellingsbak betrefd.

2e hands is er zeker nog wel wat te vinden. Ook in Nederland worden nog regelmatig tractoren opgeknapt van deze 4 modellen. Het eerste wat er stuk gaat is de motor. De rest is levert eigenlijk niet veel problemen op.

Een ander aandachtspunt zijn de remmen. Een paar jaar geleden was er niet aan rem schoenen te komen. Wat de stand van zaken op dit moment is, weet is niet.

En dan de prijs. De 3000 euro lijkt mij ook een redelijke vraagprijs. Zeker gezien de grondbak en de vrees. Echt goedkoop is het niet naar nederlandse begrippen. Veel hangt af van de staat van het geheel.

Succes met je besluit. Uit ervaring weet ik dat de MF130 een fijne trekkers om mee te werken. Het was de eerste tractor die mijn vader kocht.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

possie

MF 130/Onderdelen

Bericht door possie »

Hartelijk dank voor uw antwoord. Voor de motor is er inderdaad geen probleem, ik had vijftien jaar geleden dezelfde motor op mijn boot en onderdelen vinden was nooit een probleem.
Nu ben ik wel blij dat ik misschien al sommige mensen kan helpen. Ik ben uiteraard gaan rondneuzen op verschillende sites en voor de remschoenen heb ik de volgende site gevonden:

http://www.laboutiquedutracteur.com/mas ... 8x4%29?510

Ze kosten wel 101,77 EURO voor vier. Niet goedkoop maar ze zijn blijkbaar nu weer te vinden.

Nogmaals bedankt voor uw antwoord. Ik zal hem dus kopen.
Met vriendelijke groet,
Possie

Plaats reactie