uitlaat

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
achterhoeker

uitlaat

Bericht door achterhoeker »

Hallo gelukkige Tef bezitters.

Daar ik sinds kort ook bij de gelukkigen hoor en nog niet alles weet over de tef heb ik een vraag. Ik heb een Engelse tef diesel uit 1953 nu loopt mijn uitlaat onder door maar ik zie ook foto’s waarbij de uitlaat rechts naast de motor omhoog gaat nu mijn vraag wat is origineel?

Groet Hans
Bijlagen
foto.jpg
foto.jpg (29.81 KiB) 5234 keer bekeken

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: uitlaat

Bericht door admin »

Hallo Hans,

Het antwoord is heel simpel.
Onderlangs is origineel. Omhoog was een latere optie.
Heel vaak is de originele uitlaat onderlangs vervangen door een naar boven wanneer hij versleten was.
De uitlaat naar boven was meestal goedkoper.

Nadeel van een uitlaat naar boven is wel dat je meer geluid hoort dan naar achter.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

achterhoeker

Is het een afbreuk aan het model als hij naar boven staat mijn voorkeur is naar boven als ik start zit ik toch wel in de rook pluim.
De uitlaat die er nu onder zit is volgens mij ook geen oririneel er zit maar een heel klein dempertje aan ik moet er wel wat aan doen maar weet nog niet wat ik ga doen naar achteren of naar boven. Wat zou jou voorkeur zijn?

Groet Hans

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Hans,

De orginele demper is ca 3x zo dik als de pijp en ik schat zo een halve meter lang. Het wordt momenteel als namaak redelijk naar orgineel patroon geleverd. Ik vindt persoonlijk onderlangs niet zo mooi staan maar het is niet meer of minder "handig". Meestal heb je met de onderlangs versie minder last dat je tijdens het rijden de gassen in je gezicht krijgt (via de (rij)wind).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Dretne

Bericht door Dretne »

Hallo

Werd vroeger ook dikwijls naar boven geplaatst omwille van het feit als je er een planter aanhangt waar mensen opzitten deze niet de uitlaatgassen in hun gezicht zouden krijgen...

Zit er maar eens een hele dag op met de rook in je gezicht...

Al meermaals gehoord...

Mvg Luc
2 x MF 35X 1963, MF 65 MKII 1963, Ferguson Jack...

achterhoeker

Bedankt voor jullie reactie ik heb inmiddels een uitlaat naar boven besteld.

Groet Hans

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Dretne,

Zo heb ik een omhoog besteld en later bedacht dat die er niet op kan, of de voorlader moet permanent omhoog blijven staan......

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie