Stangen in de injectie pomp

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
rutger

Stangen in de injectie pomp

Bericht door rutger »

Hey,

Ik had vandaag mijn injectie pomp open om wat dichtingen te vervangen. Nu heb ik het mechanisme op onderstaande foto's los gehaald. Maar nu weet ik niet meer in welke gaten de veer zat. Ik vond dit niet direct terug in mijn boeken, weet iemand hier raad mee? Tot grote pech brak ook de bout om de deksel terug te monteren.
mf1.jpg
mf1.jpg (108.78 KiB) 3798 keer bekeken
mf2.jpg
mf2.jpg (63.62 KiB) 3798 keer bekeken
Greetz
een onverwoestbare massey ferguson 25

rutger

Re: Stangen in de injectie pomp

Bericht door rutger »

Vandaag naar de MF dealer geweest voor de schroefjes. Hij vertelde me dat het veertje aan beide uiteinden steeds in hetzelfde gat zat. Het enige wat er kon gebeuren was dat je minder of meer gas kon geven. Morgen dan maar eens proberen.

Greetz

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rutger,

Even er uit nemen en kijken welk van de gaatjes slijtage vertoond, da's het gat waar die in zat !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Rutger,

Zit er geen heel klein dun veertje achter het pennetje wat door de staande plaat zit?
(bovenste foto)
Dit is volgens mij bij een heleboel andere pompen wel zo.

A.U.B. niet aan het kleine zelfborgende moertje draaien als het toerental niet goed is, omdat de pomp anders daarna niet goed regeld.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

rutger

Bericht door rutger »

Hey,
Bedankt voor de tips. Het veertje zat uiteindelijk in het meest linkse en bovenste gaatje.
@ Wim: ik ben geen veertje tegengekomen, hopelijk ben ik dat dan niet kwijt gespeeld.

Groetjes Rutger

Plaats reactie