Dynamo herplaatsen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Tefje
Contacteer:

Dynamo herplaatsen

Bericht door Tefje »

M'n dynamo is kapot van mijn Tef 20, nou heb ik ook wel 'ns verhalen gehoord dat je daar gewoon een van een auto op kunt zetten :roll:
Zoja, nog specifieke eisen van welke auto bijv.? En hoe aan te sluiten?

Mvgr,
Dave
Proud to be a Ferguson Tef 20 driver

françois

Re: Dynamo herplaatsen

Bericht door françois »

Hallo

Wat ze vaak deden was een alternator van een auto plaatsen. Dit hadden ze ook bij mijn 35 gedaan.
Ik denk dat deze gekozen was op basis van de gegevens van de generator. Met het plaatsen van een alternator moet je ook opletten dat de uitlijning van je V-snaar ongeveer goed blijft. Bij de meeste alternators is de spanningsregelaar ingebouwd dus moet je de originele weglaten. Nu vraag ik me af waarom je gewoon geen nieuwe generator koopt, die zijn eigenlijk nog niet zo gek duur als je het vergelijkt met een revisie.

MVG

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

Tefje
Contacteer:

Bericht door Tefje »

Ik weet niet of het in de alternator of in de spanningsregelaar. Dus denk, kortste klap is gewoon andere dynamo d'r op.
Iemand een tip van welke auto ik die het beste af kan halen?
Proud to be a Ferguson Tef 20 driver

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Dave,

Als ik het goed begrijp wil je een wisselstroom dynamo van een auto plaatsen.
Waarom niet gewoon de dynamo laten repareren en dan tevens de spanningsregelaar laten testen samen met de dynamo?
Als je er een wisselstroom dynamo opzet moet je de bevestigingssteunen en de bedrading aanpassen en waarschijnlijk ook de startschakelaar en een juiste controlelamp inbouwen.
De bestaande bedrading klopt niet en is veel te dun!!!
De v snaar van jouw tractor is ook veel breder dan die op een auto, dit past dus ook niet.
Een wisselstroom dynamo heeft normaal ook de min kabel als massa, dus controleer dit goed of dit klopt!!!

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie