Houdbaarheid diesel
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Houdbaarheid diesel
Ik bewaar diesel in een 200 litervat in de schuur.
Hoelang kun je dit bewaren?
Hoelang kun je dit bewaren?
Re: Houdbaarheid diesel
Ik heb diesel staan afkomstig uit een tank voor dieselverwarming. Dit was winterdiesel en minstens 5 jaar oud. Deze ziet er goed uit. De diesel die ik 2 jaar terug heb afgetapt van mijn trekker begon op een gegeven moment een soort algengroei. Allemaal zwarte aanslag in de jerrycan. Ik dacht dat dat komt omdat er tegenwoordig een gedeelte biologische diesel wordt bijgemengt. Machines bij boeren die maar een gedeelte van het jaar worden gebruikt hebben dan last van verstopte filters. Ik weet niet of er het laatste jaar wat is verandert in samenstelling. Ik probeer binnen een half jaar weer nieuwe diesel in de tank te krijgen. Dan heb je gelijk goede zomer of winterdiesel.
Groeten Marco
Groeten Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
-
- Contacteer:
Hello Daar,
Er bestaan middelen om die algen groei te stoppen in opslag tanks, heb enkel geen idee waar je dat kunt krijgen.
Groetjes,
René.
Er bestaan middelen om die algen groei te stoppen in opslag tanks, heb enkel geen idee waar je dat kunt krijgen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
Die algengroei noemt dieselpest, en het IS een pest.
Google eens op Dieselpest en je zal zien...
Met Grotamar-71 krijg je dat weg Zoek eens naar SCHULTZ en dealer: info@cleanworldsolutions.com voor 0.5L @ 45 E
Clean World Solutions - Eglantierlaan 76 2610 Wilrijk (antwerpen) 03/828.54.50
Google eens op Dieselpest en je zal zien...
Met Grotamar-71 krijg je dat weg Zoek eens naar SCHULTZ en dealer: info@cleanworldsolutions.com voor 0.5L @ 45 E
Clean World Solutions - Eglantierlaan 76 2610 Wilrijk (antwerpen) 03/828.54.50
-
De diesel van tegenwoordig zit een gedeelte biobrandstof doorheen. Deze is een voedingsbodem voor bacterien, tevens gaat dit ten koste van de vorstbeveiliging. Ik had laatst met de strenge vorst 10 generatoren stilstaan met verstopte filters. Dan heb je wel werk.....
Hallo Erik,
Hoeveel diesel verstook je op jaarbasis?
Is het voor de hobby niet handiger om gewoon blanke autodiesel rechtstreeks in de tractor te doen, dan het je 's winters ook gelijk winterdiesel in de tractor.
Dat scheelt een hoop problemen met uitvlokkende diesel enz.
Heb je jou voorraadtank wel uit de zon staan?
Dat helpt ook tegen bacterien!
Groeten Wim.
Hoeveel diesel verstook je op jaarbasis?
Is het voor de hobby niet handiger om gewoon blanke autodiesel rechtstreeks in de tractor te doen, dan het je 's winters ook gelijk winterdiesel in de tractor.
Dat scheelt een hoop problemen met uitvlokkende diesel enz.
Heb je jou voorraadtank wel uit de zon staan?
Dat helpt ook tegen bacterien!
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
Is rooie winterdiesel, staat in een schuurke