beste mensen,
Voor het afstellen van de inspuit timing heb ik volgens de FAQ het motor serienummer voor de juiste afstel maat.
Op het motorblok kan ik deze echter niet vinden. Waar zit deze exact?
Vlak onder het spruitstuk links zie ik wel de cijfers 18 3 52, wat volgens mij de gietdatum moet zijn?
met vriendelijke groet,
Julius Brummelman
plaats motor serienummer [20c TEF]
Moderators: Tony, fergie, admin
plaats motor serienummer [20c TEF]
Ferguson TEF-20 (1952)
Goudland 1-schaarige kantelploeg, grondbakje, paarden eggen, zaaieg, Krupp zelfbinder, wanmolen en een Pemag maalstoel
Goudland 1-schaarige kantelploeg, grondbakje, paarden eggen, zaaieg, Krupp zelfbinder, wanmolen en een Pemag maalstoel
Re: plaats motor serienummer [20c TEF]
Hallo Julius,
daar waar het iets uitsteekt, rechtsboven, onder het spruitstuk. Jou gietdatum verraadt al dat het om een oude motor gaat. Deze moet dus op 32 graden afgesteld worden. Van 26 graden zijn er maar heel weinig. Gr Symen.
daar waar het iets uitsteekt, rechtsboven, onder het spruitstuk. Jou gietdatum verraadt al dat het om een oude motor gaat. Deze moet dus op 32 graden afgesteld worden. Van 26 graden zijn er maar heel weinig. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!