Doordraaien van de motor/krukas.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Ton Oostveen

Doordraaien van de motor/krukas.

Bericht door Ton Oostveen »

Hallo daar ben ik weer,

Ik zou graag willen weten hoe jullie doorgaans de motor doordraaien bij bijvoorbeeld het timen van de brandstof pomp of het stellen van de kleppen. Er schijnt een soort slinger op mijn mf 35 te passen maar die heb ik niet. Moet ik de achterkant op krikken of is er nog een ander foefje?

Alvast bedankt!

Ton Oostveen
MF35 1958

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Ton,

Jazeker is er een foefje !. Draai de verstuiver klemmen los, tot de moer aan het eind van de draad is (dus tapeind vlak met de moer) en laat de motor draaien op de startmotor met de stopknop uitgetrokken. De compressie druk zal de verstuivers los schieten maar ze kunnen er niet uit met de klemmen er nog op. Met de versuivers los is de kompressie weg. Zet dan de V-snaar goed strak (tijdelijk). Nu kun je door de ventilator te draaien de motor langzaam rond draaien !. Naderhand de V-snaar weer normaal spannen en de verstuivers weer vast draaien. Bij het aandraaien er op letten dat je de klembouten om en om gelijkmatig aandraaid zodat de klem er mooi vlak op zit.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Ton Oostveen

Bericht door Ton Oostveen »

Kijk dat is nou nuttige informatie! Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet,

Ton Oostveen
MF35 1958

Plaats reactie