Houder frontgewichten MF25 - zelfbouw

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Stavrebonde
Contacteer:

Houder frontgewichten MF25 - zelfbouw

Bericht door Stavrebonde »

Even een paar avonden aan het knutselen geweest. Een houder gebouwd voor frontgewichten. Nu alleen nog een paar frontgewichten in elkaar flansen zodat de wielgewichten weer op de TEA kunnen.
Bijlagen
MF25 front.JPG
MF25 front.JPG (102.21 KiB) 5326 keer bekeken
Fordson Dexta, 1960 - MF25, 1962 - Ockelbo 600-2, 1978 - Aktiv 600 - Suzuki Vitara (tuin-jacht-bos)
1 scharige plog Överum, Aktiv maaibalk, JF 320 schudder/zwiller, 2-rijige Underhaug aardappelpoter, 1 rijige aardappelrooier, cultivator, ringwals (hout dus oud), sneeuwruimer.

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Houder frontgewichten MF25 - zelfbouw

Bericht door admin »

Leuk begin.

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Hoeveel gewicht wil je aan de voorkant hangen?
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Stavrebonde
Contacteer:

Re: Houder frontgewichten MF25 - zelfbouw

Bericht door Stavrebonde »

Ik denk dat er hetzelfde gewicht aan komt als dat van de wielgewichten, ongeveer 90-100 kg totaal.

Het is de bedoeling dat ik met een schijveneg aan het werk ga en die kan ik met de TEA 20 met de wielgewichten net niet tillen. De TEA komt van voren los van de grond en staan zo'n beetje op de wip. Volgens mij is de MF25 van voren zwaarder dus ik denk dat het 100kg extra wel lukt + natuurlijk de houder die nog een paar kilo weegt. Een MF35 en een MF135 kunnen de schijveneg wel tillen.

Ik zat te denken om gewichten te gieten van beton, met de vorm van de rails erin. Of anders een stuk spirobuis rond 250 gevuld met beton vastgezet met een paar sjorbanden, het is maar voor een paar uurtjes op jaarbasis. Maar ik heb er nog geen berekening op losgelaten.

//Han
Fordson Dexta, 1960 - MF25, 1962 - Ockelbo 600-2, 1978 - Aktiv 600 - Suzuki Vitara (tuin-jacht-bos)
1 scharige plog Överum, Aktiv maaibalk, JF 320 schudder/zwiller, 2-rijige Underhaug aardappelpoter, 1 rijige aardappelrooier, cultivator, ringwals (hout dus oud), sneeuwruimer.

Plaats reactie