Momentsleutels

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Botanicus
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 16:27

Momentsleutels

Bericht door Botanicus »

Beste mensen,

Even een vraag over welke momentsleutel we het beste kunnen aanschaffen.
Je hebt te maken met verschillende sleutels 10 t/m ca 30 nm, 30 t/m ca 100 nm, 100 nm en daarboven en nog veel meer heftig spul.
Mijn vraag is welke sleutel ik het beste kan aanschaffen om de motor te reviseren en voor de rest van de trekker te gebruiken is. Ik kan me voorstellen dat de wielmoeren e.d een hoger moment hebben maar die maat kan ik wel lenen.
Misschien weet er ook iemand een goed merk momentsleutel behalve de gedore en rahsol....

Groet,

Botanicus

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Momentsleutels

Bericht door fergie »

Hello Botanicus,

een 40-220Nm is voldoende voor de tractoren. Eigenlijk moet je ook nog lager kunnen voor de blikken deksels op de motor. Echter wielmoeren waren ca 60Nm of iets dergelijks !. Ik heb er een van Format (huismerk BUS handels mij) maar je kunt ook een tengtools aanschaffen om een voorbeeld te noemen. Koop niet een sleutel onder de 50,- euro, da's meestal niet zo precies gecalibreerd.

Groetje,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Botanicus
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 16:27

Re: Momentsleutels

Bericht door Botanicus »

Bedankt Rene!

Groet Botanicus.

Plaats reactie