Pagina 1 van 2

Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Geplaatst: ma 02 jun 2008 0:04
door Goudbuikje
Hey hallo allemaal

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar toen kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord ik wil mijn ferguson goudbuik sneller laten rijden (een snelloop) ik ken namelijk nog een ferguson 35 die rijd rond de 40 km per uur maar hij heeft hem zo gekocht dus weet hij ook niet hoe het komt. Ik moet vaak lange afstanden rijden ong. 25 km heen en 25 km terug en dat de heletijd plankgas lijkt mij ook niet zo fijn, dus wil het zo een beetje fijner maken voor de motor zeg maar.

Kunnen jullie mij misschien verder helpen

Mvg Richard

Geplaatst: ma 02 jun 2008 0:13
door fergie
Hello Richard,

Je kunt dus een 65 bak gebruiken maar de multie power herstellen is dus ook een optie. Ze lopen dan inderdaad ruim 30 en dan remt hij ook weer op de motor. Multie power die niet werkt kan best alleen filtertje zijn of de slang of de bediening naar de regel klep. Een 65 bak en multie power zal te hard lopen om veilig te zijn. Zou ook zonde zijn een 35 met multie power om te bouwen, die dingen zijn al zo zeldzaam.

Groetjes,

René.

Geplaatst: ma 02 jun 2008 9:38
door Goudbuikje
hey rene

Ik heb nu geen multi power ik zat zelf meer te denken om de trekker orgineel te houden en bv. het achter diff. te veranderen met bv. andere tandwielen.

Maar wil weten of er iemand ervaring mee heeft of meer info

Mvg Richard

Geplaatst: ma 02 jun 2008 12:28
door robin
kun je dan een 65 bak ook in een te-20 plaatsen ? of gaad da niet vanwege de dubbele koppeling ? , en hoe komt dat de 65 een snellere bak heeft ? rijd die standaart 30/35 ofzo ?

sneller laten lopen goudbuikje

Geplaatst: ma 02 jun 2008 12:57
door Davy
Hallo,
wij hebben een 35x multi power ,maar die werkt niet.. Wat kun je eraan doen buiten het regelstangetje zonder dat hij doormidden moet? En de pomp die de MP bedient, is dat een aparte of dezelfde om te heffen?

Geplaatst: ma 02 jun 2008 12:58
door robin
multipower , hoe zit dat eigenlijk in elkaar , hoe werkt dat ?

Geplaatst: ma 02 jun 2008 14:02
door robin
hallo , nu pas heb ik gezien dat je het stuurhuis van een te-20 niet kunt plaatsten op en 35/65 , dom van me

Geplaatst: ma 02 jun 2008 14:57
door hans eshuis
hoi

Je kunt een 35 ook opvoeren door de pion en kroon wiel van een mf 65 over te zetten. Dan daat hij ongeveer 60.

mvg hans eshuis

Geplaatst: ma 02 jun 2008 15:02
door hans eshuis
[quote="robin"]kun je dan een 65 bak ook in een te-20 plaatsen ? of gaad da niet vanwege de dubbele koppeling ? , en hoe komt dat de 65 een snellere bak heeft ? rijd die standaart 30/35 ofzo ?[/quote]

Een mf 35 heeft een eindvertraging in de versnellings bak zitten. Een mf 65 heeft die eindvertraging in de achter as zitten.

Dus als je een bak van een 65 in een 35 zet heb je geen eindvertraging en loopt hij dus hader. Met standaard maat wielen is dat 40 of 80 km /uur

mvg hans eshuis

Geplaatst: ma 02 jun 2008 16:44
door fergie
Hello Robin,

Dat past dus niet in een TE serie.

Groetjes,

René.

Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Geplaatst: do 03 jul 2008 0:23
door robin
en past een voortrein (vooras+p3 motor) van een TE-20 op een versnellingsbak van een 65 met een achteras van een 35 ?

Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Geplaatst: do 03 jul 2008 8:15
door hans eshuis
hoi

Als een aanbouwplaat van een mf 35 op die p3 past wel. Ik denk dat je dat ook een ander vlieg wiel nodig hebt + dubbele kopeling. Hier is moelijk aan te komen !!!!

Dan moet het cater nog passen.

Dan is het volgende probleem de stuur inrichting. Die moet je ook van een mf 35 hebben waardoor de motorkap van een te trekker weer niet past.

Het makkelijkste is gewoon een mf 35 kopen en dat de versnellings bak wisselen.
Of een mf 65 en dan een achterbrug van een mf 35 er achter doen.

mvg hans eshuis

Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Geplaatst: do 03 jul 2008 22:45
door robin
hallo , eigenlijk is de bedoeling om een TE-20 p3 trekker sneller te laten lopen zonder grotere banden te monteren , is dit mogelijk ?

Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Geplaatst: vr 04 jul 2008 21:15
door admin
Robin,

Als je trekker niet orgineel hoeft te blijven, kun je het best de motor vervangen door een motor die meer toeren kan maken. Ik schat dat je P3 iets van 2000 tot 2200 omw/m mag maken.
Vervang je die motor door een moderne benzine motor die 6000 toeren mag maken, dan rijdt je dus 3 keer zo hard.

Op deze manier heb ik een ford 8N al eens 90km/h zien rijden. De orgine 1600 toeren benzine motor was vervangen door een moderne V6 benzine motor.

Re: Harder / Sneller rijden Goudbuikje

Geplaatst: vr 04 jul 2008 21:18
door robin
en kan de achterbrug dit aan ? kan ik dan ook een aanhanger voort trekken ?