Pagina 1 van 1
mf 560 stuurt slecht
Geplaatst: za 22 mar 2008 16:59
door E.Eenink
Hallo
Onze MF 560 stuurt een beetje raar.
Als je op de weg rijdt moet je de heletijd sturen.
Wat kan dat zijn.
Hij gaat trouwens het liefst naar rechts dus moet de heletijd tegen de klok in draaien.
1: wat kan het zijn
2: dat onderdeel hoeveel kost het
3: is het slecht voor de trekker
Geplaatst: za 22 mar 2008 17:05
door fergie
Hello Edwin,
Het kan zijn alles tussen het stuur en de weg. Kosten, wat men er voor vraagd en slecht voor de trekker ?, slijt wat harder.
Heb je 2 dezelfde banden. zelfde banden spanning (ca 1,5-2 bar) en gelijk afgesleten ?. Meet de afstand tussen de wielen ter hoogte van de naaf aan de voor en achterkant (rand velg). Achter zou ca 3mm meer moeten zijn dan voor (wielen staan in toespoor) of gelijk. Is het verschil meer of andersom afstellen.
Check ook achterband spanning, gelijk en ca 0,8 tot 1 bar.
Groetjes,
René.
Geplaatst: za 22 mar 2008 17:27
door E.Eenink
Ja op die dingen heb ik al gekeken en daar licht het niet aan.
Misschien de cilinders of iets anders.
Groetjes E.Eenink
Geplaatst: za 22 mar 2008 18:46
door fergie
Hello Edwin,
Vergat, speling voorwiel lagers ?. Speling in de pendelbus ?
Groetjes,
René.
Geplaatst: za 22 mar 2008 18:52
door E.Eenink
nee maar ook in de wei als we aan het inkuilen zijn en hij staat voor de hark dan moet ik de heletijd sturen anders krijg ik de kidden helemaal krom.
Ik denk dat het iets met het mechanisme is de cilinders of zo iets
Geplaatst: zo 23 mar 2008 13:18
door gerard
hallo
let op de 500 serie heeft stuur bekrachteging.
zit er wel genoeg olie in het reservoir. en hoe zijn de manchetten van de
stuur cilinder. of het filter van de stuur pomp reinigen.
als je wilt kan ik dinsdag kijken of we nog documentatie op me werk heb liggen
mvg gerard
Geplaatst: zo 23 mar 2008 13:57
door fergie
Hello Gerard,
Dat was me bekend, heb de onderdelen tekening bestudeerd. Het is overigens hydrolisch stuur(orbitrol in dit geval), bij stuur bekrachtiging is er nog sprake van mechanische overbrenging. Heb alleen geen ervaringen met dit grut, mischien dat jij het weet ?.
Groetjes,
René.
Geplaatst: zo 23 mar 2008 14:06
door gerard
als ik het goed heb heeft de 500 serie twee soorten besturingen.
de ene is met cilinder bij de radiateur deze verbindindingen worden bijna nooit gesmeerd dus daar kan speling zitten.
en de ander heeft een stuurcilinder op de spooorstang als het ware.
in de loop van de week zal ik een paar tekeningen op het forum zetten.
groetjes gerard.
Geplaatst: zo 23 mar 2008 14:23
door Marco55
Als het met orbitrol is kan het zijn dat er een klep lekt in de orbitrol.
Als je niet stuurt blijft een klep iets lekken waardoor er op een kant van de stuurcilinder iets druk blijft staan waardoor het stuur vanzelf naar links of rechts gaat.
mvg Marco
Geplaatst: zo 23 mar 2008 18:18
door E.Eenink
Hallo
Onze MF 560 heeft stuurbekrachteging langs de radiateur.
Soms sist er wel iets als je in de cabine zit maar ik weet niet of dat daar van komt. Maar wat marco 55 zegt lijkt wel veel wat ik denk.
Als de orbitrol lekt hoeveel zou dat kosten of zou je dan een nieuwe erop moeten zetten.
Alvast bedankt dat er zoveel mensen naar kijken en mij helpen met het probleem.
Groetjes Edwin
Geplaatst: zo 23 mar 2008 21:57
door fergie
Hello Edwin,
Is een danfoss orbitrol (volgens de onderdelen lijst), zou je eens bij een hydroliek specialist moeten vragen wat hij denkt.
MF heeft ook reparatie setjes voor deze dingen (1810503M91 of 1810503M92, dus twee versies).
Voor bekrachtigd sturen zit daar weer een blok tegen aan geschroefd waarvoor je de klep los kunt krijgen (1890403M91)
Groetjes,
René.
Geplaatst: ma 24 mar 2008 17:52
door E.Eenink
oke bedankt voor info