Pagina 1 van 1
relais/olie lekkage MF25
Geplaatst: za 22 mar 2008 12:23
door rinze tjoelker
He hallo wou nog even terugkomen op het relais heb een ander relais opgezocht en het probleem lijkt over
Maar heb een volgend probleempje heb de tank ggespoten en gemonteerd
dus klaar om te laten draaien maar krijg m met geen mogelijkheid aan
Heb t gedeelte tussen tank filter en brandstofpomp goed ontlucht.
nou heb k de verstuiver leidingen losgedraaid en dan starten maar duurt zolang dat steeds de accu leeg raakt heb jij misschien een trucje of zo
Heb t idee dat de voorgloeier geen brandstof krijgt?
groeten Rinze
Geplaatst: za 22 mar 2008 17:00
door fergie
Hello Rinze,
Leidingen aan de verstuivers even halve slag los en dan slepen (stop knop ingedrukt en voet op gas/handgas vol open. Na 100 meter slepen (hoogste versnelling ,hoge gearing) stoppen, controleren en eventueel nog herhalen tot ze allemaal nat zijn. Dan de leidingen weer vast en dan weer slepen tot hij aanslaat (voet op koppeling houden, als hij start kun je direct reageren)
Je gloeier kan inderdaad geen brandstof krijgen, die wordt gevoed door de retour die je nog niet hebt.
Groetjes,
René.
Geplaatst: zo 23 mar 2008 14:11
door rinze tjoelker
Heb je tip uitgevoerd was wel de kortste klap ja zomaar klaar.
Maar nou had ik nog een paar vragen?
Toen ie liep zat er nog lucht in t koelsysteem heb de radiateur dop er een poosje afgehad later er weer opgezet en nu bouwt ie geen druk meer op dan kan je er van uitgaan dat zo goed is toch?
Maar beetje minder is dat er voor dat k m gespoten had geen olie lekte aan de motor.
Maar er lekt nu een beetje olie in de hoek van de plaat die aan de zijkant van de motor zit daar zit de olie vul dop en opvoerpomp op wou er gewoon een pakking zelf voor maken maar zou er een bepaalde dikte voor moeten zijn omdat de opvoerpomp er ook op zit heb hittebestendige pakking die k zelf kan knippen.
Tweede olie lekkage is aan de kant van de brandstofpomp zitten 4 kleine gaatjes op een rei weet jij zo waar die voor dienen voor tijd kwam er geen olie uit tijdens het draaien van de motor.
Heb de onluchtings pijp al gecontroleerd maar die is verder wel open heeft het misschien iets te maken met carter druk ?
(Het gaat trouwens om een mf 25 motornummer (A4.107)
alvast bedankt groeten rinze
Geplaatst: zo 23 mar 2008 15:25
door fergie
Hello Rinze,
Heb je voor het verven de motor afgespoten met een hogedruk spuit ?. In dat geval zal je de pakking er tussen uit geschoten hebben. Is geen kritisch punt hoe dik de pakking is maar dunner dan 0,25mm niet doen, liver 0,4 of zo. Gewoon normaal pakking papier gebruiken en bijde zijden licht met vloeibaar insmeren. Draai de boutjes van dat deksel aan met ca 3-4 kg/m (30-40Nm). Als je een geperst stalen deksel te strak aandraaid gaat het namelijk bol staan tussen de bouten. Heb je de boutjes een slag aangedraaid omdat hij lekte ?. Dan dus eerst controleren of het ding nog vlak is tussen de boutgaten en eventueel recht kloppen !.
Groetjes,
René.
Geplaatst: ma 24 mar 2008 18:56
door rinze tjoelker
he hallo
ja denk dat k met ontvetten er te dicht op gespoten heb zal er eentje maken van dat papier en vloeibare pakking.
Alleen zit nog wel een beetje in over die olie uit die gaatjes weet je er toevallig meer van ?
Bedankt groeten rinze
Geplaatst: ma 24 mar 2008 23:51
door fergie
Hello Rinze,
Ik ben helaas niet specifiek bekend met de MF25 en heb er alleen een slecht PDF manual van de motor van dus kan ik nergens even opzoeken wat je bedoeld. Kun je er een foto van maken ?. Mischien dat ik je dan kan helpen.
Groetjes,
René.
Geplaatst: di 25 mar 2008 23:23
door rinze tjoelker
He rene
Ja zal even zien dat k er een foto van kan maken.
Had ergens iets gelezen dat die gaatjes elk in het midden van de cilinders zitten.
het werkt als een soort drain als er olie tussen de zuigerveren komt .
Wil het eigenlijk wel dicht maken omdat de motor nog zo mooi loopt maar weet niet of het van binnen goed zal gaan je zou zeggen als t er tussen komt kant er ook weer uit maar ja
zoals gezegd zal even een duidelijke foto maken kan je als je wil er nog even over dubben
bedankt
Geplaatst: wo 26 mar 2008 21:25
door fergie
Hello Rinze,
Een drain voor olie tussen de zuiger veren?. Dat zal het wel niet zijn, dat wil je tot op zekere hoogte juist. Ik zie de foto wel, als je hem niet gepost krijgt mail je hem maar.
Groetjes,
René.
Geplaatst: vr 28 mar 2008 22:04
door fergie
Hello Rinze,
Hier nog even een van de foto's :
Ik heb alleen geen idee wat dit zou kunnen zijn, het zit te hoog voor een olie gallerij. Mischien dat iemand anders het van de foto herkend ?.
Groetjes,
René.
PS. heb de titel van deze topic ook even aangepast, gaat eigenlijk niet om een relais.
Geplaatst: wo 02 apr 2008 19:42
door rinze tjoelker
hallo rene.
Nog even over die olie,heb een boekje van de perkins a4.107 weten te bemachtigen nou blijkt wel beetje moeilijk uit te leggen maar goed .
Om de bussen die in de cilinders zitten zitten 2 seal ringen eentje boven om de bus en 1 onderom,zogenaamde olie keerringetjes als die niet te best meer zijn loopt de olie via die zogenaamde olie drains er uit misschien klinkt t wel beetje raar maar de tekening bewijst t wou dat k die tekening kon scannen voor je maar daar heb k de mogelijkheid niet voor zou er wel een kopietje van willen maken en naar je opsturen als je dat wat lijkt misschien wel interresant(?)
Groeten rinze
Geplaatst: wo 02 apr 2008 22:32
door fergie
Hello Rinze,
Heb je een digitaal foto toestel met een megapixel of 2 ?. Maak je even een foto van de pagina onder wit licht( macro stand gebruiken). Scannen gaat beter maar dit werkt meestal prima als het niet netjes moet.
Groetjes,
René.
Re: relais/olie lekkage MF25
Geplaatst: do 17 apr 2008 19:06
door rinze tjoelker
he hallo rene
was even nieuwschierig of je mn mail nog had gehad met die fotos van de motor
groeten rinze
Geplaatst: do 17 apr 2008 23:45
door fergie
Hello Rinze,
Jawel, die had ik gekregen. Ik was het alleen vergeten, had het toen een paar dagen druk. De tekst van de eerste pagina was wat moeilijk te lezen, als je het stukje onder de bovenste foto even duidelijker kunt fotograveren kan ik bevestigen wat ik denk.
Wat er lijkt te staan is dat er 2 O-ringen om de cylinderbussen zitten. De gaten komen uit tussen die twee ringen en dienen om eventueel KOEL middel dat langs de eerste O-ring lekt weg te kunnen laten vloeien. Echter waarom er dan olie uit komt ?. Heb je ook druk in het carter (als je de peilstok uit de motor trekt terwijl die loopt komt er dan lucht uit ?)
Groetjes,
René.